|
Tapeconnection og forbrugerklagenævnet |
Besvar | Side <1 789 |
Forfatter | ||||||
hummelmose
Administrator Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3977 |
Sendt: 28-Februar-2008 kl. 13:26 | |||||
-> HA9953.
Uanset hvad der er skrevet på Hifi4all.dk, skal du ikke pinde nogen op på det herinde. Hold debatten på et sagligt niveau, ellers lukker jeg tråden. I er mange der skyder på pianisten, og uanset hvad de svarer er det ikke godt nok. Så fald lidt ned. Internettet er et utaknemmeligt medie, fordi det skrevne ord ikke kan sammenkædes med ansigtsudtrykket. Så for at bruge et amerikansk udtryk. "Chill" |
||||||
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
||||||
TapeConnection2
-- Oprettet: 14-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 102 |
Sendt: 28-Februar-2008 kl. 13:26 | |||||
Ja, og jeg vil gentage at jeg finder det imponerende at de (FKN) oplyser det modsatte. Nu må din smædekampagne simpelthen stoppe! |
||||||
edtwodth
Guld medlem Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
Sendt: 28-Februar-2008 kl. 13:30 | |||||
Hummelmose: jeg synes nu det hører hjemme her. det går jo på troværdigheden. men ok. taget til efterretning. SMNLRSN: Den forstår jeg ikke lige? Mener du stadig i kun har en sag selv om en anden bruger her på sitet skriver at han også har en sag kørende? |
||||||
Poplic
Super bruger Oprettet: 28-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
Sendt: 28-Februar-2008 kl. 13:51 | |||||
Der ramte du hovedet på sømmet Kandersen. 1: Hvis jeg mødte op med defekte højtalere og på forhånd fik at vi, at det var min egen skyld, ville der ikke være den store grund til at lade forretningen besigtige dem... De ville næppe komme frem til en anden konklusion. Når man samtidig i flere tråde her på forummet kan høre beretninger om lange ventetider ved reparation, hvor TC oven i købet ignorerer gentagne henvendelser, så ville jeg som kunde også føle mig utryg ved at overlade 2 dyre højtalere i deres varetægt. Det ville (måske - måske ikke) være forbundet med stor usikkerhed om jeg fik dem igen - og hvornår. Men utrygheden ville være tilstede. (Hvis TC i mellemtiden skulle gå konkurs, ville mine højtalere indgå som en del af konkursboet) Der kan være mage grunde hertil. Så til Detailforretningerne: Følg Kandersens råd og drop forudindtagede konklusioner! 2: Det er muligt at kunden har begået fejl og også ganske sandsynligt. Og som TC selv skriver kan det også skyldes, at der er blevet sat en for LILLE forstærker til. Brænder højtaleren af som følge af forkert brug er jeg enig i, at kunden som udgangspunkt selv bærer skylden. Problemet er, at TC IKKE har defineret hvad Garantien IKKE dækker. At yde garanti uden bemærkninger er mere eller mindre en totalforsikring for kunden. Set i bakspejlet kan man argumentere for at det ikke er fair, Men når TC efterfølgende går ind og definerer, hvad de selv mener garantien skal dække, er garantien jo reelt intet værd - så hvorfor skulle vi kunder så stole på den? 3: Står selv at overvejer at smide 30-40.000 efter en omgang lækker HIFI og har tidligere selv handlet i TC, men gør det næppe igen, når jeg ikke er sikker på at hvad de lover før købet holder de også efter købet. Få rettet betingelserne for jeres garanti ind til, hvad I rent faktisk vil dække. Få denne sag ud af verden hurtigst muligt, så den næste potentielle køber ikke drager samme konklusion som mig, og accepter det som nogle MEGET dyre lærepenge... Bare et råd. Ha' ellers en super dejlig solskinsdag, allesammen... |
||||||
Lars Larsen
Super bruger Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 268 |
Sendt: 28-Februar-2008 kl. 14:09 | |||||
Det er ikke en kampagne, jeg kan hermed bekræfte at jeg også kører en sag mod TC. Enten taler du mod bedre vidende eller også lyver du. Faktum... Lars |
||||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Sendt: 28-Februar-2008 kl. 14:33 | |||||
Du mangler din/jeres forudindtaget holdning i ovenstående, som du også har bekræftet her på forumet i tidligere indlæg. Nemlig at jeres udgangspunkt er, at der er tale om misbrug.
Ja, men hvis i kan påvise dette, så var det jo dels argument nok i sig selv for at svare på henvendelser fra forbrugerstyrelsen. Dernæst er det jo også et argument for at have bemærkning til erklæringen fra den sagkyndig, der har undersøgt enhederne. Men som jeg læser det, er intet af det sket. (Hvorfor, er for mit vedkommende irelevant. Jeg konstater blot). Og specielt hvis i kan påvise det, så er det jo en smal sag at vinde den i retten.
|
||||||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Sendt: 28-Februar-2008 kl. 14:36 | |||||
edelswoth og andre.. Kan vi ikke lige holde os til den her sag, (afgørelsen fra forbrugerklagenævnet).
|
||||||
edtwodth
Guld medlem Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
Sendt: 28-Februar-2008 kl. 14:44 | |||||
Kandersen: Jo selvfølgelig. men jeg mener bare at Tc's troværdighed også hører med i vurderingen af sagen. |
||||||
rhsin
Guld medlem recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
Sendt: 28-Februar-2008 kl. 15:38 | |||||
Jeg kan godt forstå at man som selvstændigt erhversdrivende fra tid til anden syntes at man ikke altid får en fair behandling... men sådan er der vel også mange kunder som har det. Mht sagen om højtaleren syntes jeg også at det lugter af at et eller andet sted er der sket et brist i kommunikationen og tilliden kunden og butikken imellem, også går tingende i hårdknude.. og det er faktisk trist når sådan noget sker for oftest ender det op i ordkløveri og resultatet er ofte afhængigt af meget små detaljer eller fortolkninger. Derfor fatter jeg slet ikke at TC ikke forlængst har tilbud pr kulance at løse sagen for kunden, enten på eget værksted eller simpelthen sende kunden de nye komponenter så han kan få dem udskiftet et sted han er tryg ved... At sagen nu tilsyneladende ender op i retten nægter jeg at tro kan betale sig for TC, hvorfor.. hvis de får ret sparer de måske reperationen men den omtale sagen har givet kan slet ikke opveje den goodwill man vill få ved at tage konsekvensen af at man på trods af man syntes man havde fået en dårlig behandlig/sagsbehandling i forbrugerrådet går ud og siger vi følger den selvom vi syntes det er urimeligt... det vil folk lægge mærke til og man vil føle.. her er sgu en butik der tager ansvar for sin samhandel på godt og på ondt. Nu har jeg selv gennem bitter erfaring lært at nogle gange kan det ikke betale sig at få ret, selvom man har en utrolig lyst til at få oprejst sit navn, så kan det nogle gange være bedre forretning og sige vi er ikke enige men vi bøjer os for det forretningsmæssige faktum at det er bedre reklame at have tilfredse kunder og vi derfor pr kulance giver enten kompensation eller udbedre/ombytter vare. Jeg oplever ofte selv indenfor min egen virksomhed som godtnok er B2B og derfor ikke er reguleret af forbrugerstyrelsen at det langt bedre kan betale sig selvom man syntes det er urimeligt at bide i det sure æble, det koster måske på kort sigt, men min erfaring har vist på lang sigt at det godt kan betale sig.. det giver en masse goodwill og den er altså priceless. Iøvrigt vil jeg også sige at det er et problem for TC når medarbejdere udtaler sig i forums at deres personlige holdning så måske kan være svær at skelne mellem virksomhedens holdning, dog skal jeg understrege at jeg syntes det på trods er godt at man viser sig aktivt i forums men man skal passe på man ikke havner i ordkløveri og postulater som måske ikke holder vand da den 100% falder tilbage på butikken, og ikke den enkelte medarbejder.. selvom de måske har udtalt sig personligt og "for egen regning" det kan være svært at skelne firmaets politik og vilje, som ikke altid er det som medarbejderen måske kommer til at udtrykke... det skrevne ord er jo så farligt.. man bliver jo hængt op på det og kan ofte tolkes på en måde som ikke altid har været ment som skrevet. |
||||||
Mvh
René |
||||||
edtwodth
Guld medlem Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
Sendt: 28-Februar-2008 kl. 15:40 | |||||
Fuldstændig enig! |
||||||
hummelmose
Administrator Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3977 |
Sendt: 28-Februar-2008 kl. 15:53 | |||||
Og med disse kloge ord vælger jeg at lukke tråden.
/Jens |
||||||
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
||||||
Besvar | Side <1 789 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |