recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stor skuffelse over TDC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStor skuffelse over TDC

Besvar Besvar Side  <1 789
Forfatter
Besked
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2009 kl. 23:00

Jeg giver op.  Selv paragraffer hjælper ikke,så nu vil jeg håbe at ham_der_hansen får sig et nyt tv, TDC kommer i Ekstra Bladet, den uduelige medarbejder bliver fyret og TDC lukker alle sine butikker

P.S.  JesperLund.  Køb bankaktier De MÅ da stige en dag

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2009 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Jeg giver op.  Selv paragraffer hjælper ikke,så nu vil jeg håbe at ham_der_hansen får sig et nyt tv, TDC kommer i Ekstra Bladet, den uduelige medarbejder bliver fyret og TDC lukker alle sine butikker

P.S.  JesperLund.  Køb bankaktier De MÅ da stige en dag

Selv paragraffer hjælper ikke? du har jo ikke nævnt en eneste endnu..

Crown - there is no substitute.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-November-2006
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2009 kl. 23:45

Bare for at uddele et par skulderklap, så kan jeg kun bekræfte, at Jesper Lund og Kim Olsen har helt ret i det de skriver

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
Sebbii Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Januar-2007
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 12:09
Jeg er ked at ikke at kunne holde ordene tilbage, men Skyum, du trykker på samtlige knapper og det gør sku ondt af irritation.

Hvis du ik selv er, så må dine forældre være butiksejer eller lign. Du har direkte udtalt at du mener at det er mere iorden at butikkerne snyder kunderne, end kunderne snyder butikken. De store må godt tæve de små?
Hvad tror du sker oftest? at butikken prøver at løbe for et ansvar, og har egne halvt opdigtede tidsfrister, eller at kunder generelt smadrer deres nyindkøbte ting og forsøger at snyde butikken.. hvis du mener kundernes er mest utroværdige har du et meget skidt syn på mennesker og urealistisk syn på virksomheder.

Det eneste du egentlig prøver at konstatere er at du ikke mener folk skal have byttet deres vare hvis de selv direkte har smadret det. NEJ? det er der da ingen der syns? (siger paragraferne os) Men det handler denne sag ikke om eller andre sager for den gangs skyld.

Og tillykke med hr.bagklog citatet om at det skal tjekkes med det samme! Fint at du er fornuftig og den perfekte kunde, men lovgivning er lovgivning, så hold din morale og mening uden for. Hvad hvis du/kunden modtog produktet og styrtede ud af døren for at skulle på ferie i en måned. Det ville du aldrig gøre? du ville da misse dit fly for at tjekke det lille hak i papkassen måske har beskadiget dig lille tv, påtrods af sælger har sagt til dig der ingen skade er sket pga forsvarlig indpakning?

Hvis lovgivningen var lavet til at beskytte virksomheden istedet for kunden, så ville vi da leve i ragnerok og utryghed.

Så lad os bare afslutte sagen med at kunden her i tråden har lovgivningen på sin side, med mindre du eller tdc har billedet af at kunden danser tango eller lign på kassen/fjernsynet.

Til top
Ham_Der_Hansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2008
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 13:00

Update:

TDC har nu sagt at de ville undersøge sagen nærmere og vende tilbage i næste uge. Bare ærgeligt at jeg er taget på ferie med kæresten, rejser om få dage.

Håber der er nyt når jeg vender hjem både fra Philips og fra TDC.

Skyum jeg har ingen planer om at gå til medierne, forventer bare at TDC følger gældende regler og deres forpligtelse jf. forbrugerrettigheder!!

Redigeret af Ham_Der_Hansen - 21-Marts-2009 kl. 13:00
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af Ham_Der_Hansen Ham_Der_Hansen skrev:

Update:

TDC har nu sagt at de ville undersøge sagen nærmere og vende tilbage i næste uge. Bare ærgeligt at jeg er taget på ferie med kæresten, rejser om få dage.

Håber der er nyt når jeg vender hjem både fra Philips og fra TDC.

Skyum jeg har ingen planer om at gå til medierne, forventer bare at TDC følger gældende regler og deres forpligtelse jf. forbrugerrettigheder!!

Det kan jeg da sagtens forstå, og jeg håber også du får det på plads. 

Rigtig god ferie

Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Morten Rasmusse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Maj-2008
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2009 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

du må forholde dig til standardmodellen:

faktum->retsfaktum->jus-> retsfølge

det er hvad Morten Rasmusse kom med, dog med tvivl omkring faktum og to gange jus der siger hver sit. Så mortens argumentationsform var understøttet korrekt, men andre er bare ikke enige i hans jus brug eller hvad den korrekte retsfølge er. Der er dog nogle tvivl omkring faktum, og dermed retsfaktum, der gør han han teoretisk kunne have ret.

Jeg beklager mit meget lidt konstruktive indlæg. Det eneste jeg prøvede var at vise, at nogengange kan det være overkill, at smide en masse paragraffer på noget der er enighed om.

Jeg bliver derfor lidt forvirret, når Skyum og du skriver, at det er det som hele misæren handler om. Sådan som jeg læser diskussionen, er det jo netop ikke en diskussion, om hvorvidt det, at smadre sit eget fjernsyn giver ret til ombytning (sådan forstod jeg Skyums korte bombastiske bemærkning), men hvorvidt vedkommende rent faktisk selv har smadret sit fjernsyn eller om skaden var tilstede ved leveringen.

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Hvis dit ræsonement skulle holde vand, så sætter det §77a ud af kraft, og hvis min ny indkøbte boremaskine er defekt, så må det jo være min egen skyld idet at risikoen er overgået da jeg gik ud af Silvan.

Når du nu selv tidligere har brokket dig over manglende paragrafhenvisninger, kunne man være lidt fræk og påpege, at købelovens § 77a faktisk består af henholdvis stk. 1, 2 og 3, som behandler forskellige problemstillinger. Man bør derfor henvise til hvilken del af bestemmelsen man diskutere, istedet for til hele paragraffen.

Men tilbage til sagen. Hvordan sætter mit ræssonment købelovens § 77a, stk. 3, som jeg går ud fra du henviser, til ud af kraft? Jeg siger, at hvis man selv forudsager skaden efter levering har man ikke ret til at gøre mangelsbeføjelser gældende. Købelovens § 77a, stk. 3, siger, at hvis manglen viser sig inden for 6 måneder er der en formodning for, at den var til stede på risikoens overgang, medmindre denne formodning er uforenelig med salgsgenstandens eller den manglende overensstemmelses art. Mit udsagn er et udsagn om de materielle regler, mens § 77a, stk. 3, omhandler bevisbyrden.

Det er klart, at den sag som tråden handler netop om hvem der har bevisbyrden for den skade der er sket. Der som nævnt tale om en formodningsregel. Der kan således være fakta som gør, at denne formodning vender bevisbyrden tilbage til forbrugeren.

Det kan godt være, at trådstifteren burde have opdaget skaden på kassen i butikken. Det kan jeg ikke umiddelbart vurdere. Det skal dog bemærkes, at købelovens § 47 ikke finder anvendelse i forbrugerkøb, hvorfor køber alene er afskåret fra at gøre mangler gældende som køber var eller måtte være bekendt med, jf. købelovens § 77b. Hvad han burde have opdaget er derfor ikke relevant i denne sammenhæng.

At reklamationen først sker 16 dage efter levering kan, henset til købelovens § 81, 2. punktum, ikke siges at skabe en formodning for, at fejlen ikke var til stede på tidspunktet for risikoens overgang.

Jeg mener derfor umiddelbart, sådan som sagsforløbet er beskrevet, at trådstifteren står med en god sag. Vidneforklaring fra den pågældende ekspedient vil dog kunne gøre, at sagen falder anderledes ud.

Men situationen stiller egentlig forhandlerne i en meget besværlig situation, da det i såfald realt kan medfører, at risikoen for transportskader fra butikken kommer til at ligge hos dem.

Tv: Sony KDL-40W4500
Reciever: Sony STR-DG820B
Dvd/blurayafspiller: Sony BDP-S350
Højtalere: Harman Kardon HKTS 11 BQ 5.1
Samsung Youseeboks
Til top
Ham_Der_Hansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2008
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2009 kl. 13:07

Nå jeg kom hjem fra ferie søndag aften og der lå brev fra TDC som gav mig pengene tilbage for fjernsynet. Ligeledes lå der brev fra det værksted mit Philips fjernsyn var sendt på at det var færdigt.

Til top
Newliving Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-December-2007
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2009 kl. 17:12

Blot fordi den ene TDC butik har ageret som de har gjort er
det jo ikke sikkert alle andre 60 butikker eller hvor mange
der nu er også gør sådan og du dermed mener man skal
boykotte alle TDC butikker i hele landet. Det er da en
mærkelig måde at reagerere på...
LG 55LF630V // Panasonic MP-BD77 // Denon AVR 2309 // DALI Concept 6 // DALI Concept 2 // DALI Concept Center
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Marts-2008
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2009 kl. 12:02
5 måneder senere.....
Til top
AnyFellow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2008
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2009 kl. 10:52

Oprindeligt skrevet af Morten Rasmusse Morten Rasmusse skrev:

Men situationen stiller egentlig forhandlerne i en meget besværlig situation, da det i såfald realt kan medfører, at risikoen for transportskader fra butikken kommer til at ligge hos dem.

Jeg tror ikke det er et særligt stort problem, ellers ville butikkerne nok bruge mere tid på at kontrollere deres varer inden de forlod butikken.

Har en butik en egenkontrol af produkterne for fysiske udvendige skader, vil de nok kunne sandsynliggøre at skadne måtte være sket under transport.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 789

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu