|
Yousee & Ubiquiti USG |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
Havde overset at der var DSL involveret.
Router-delen får du intet ud af, når yousee's router sidder foran. Det skulle kun være fordi du gerne vil administrere nogle Ubiquiti wifi accesspunkter at det kan svare sig at købe en Ubiquiti USG med din opsætning.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
Dan Nielsen
Ny bruger Oprettet: 06-September-2020 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvordan sætter man den i bridge mode?
|
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
Men ellers har YouSee en guide her: https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/opsaetning/tilslut-separat-router Når den er ændret til bridgemode, så skal MAC adressen på din egen router registreres. Det gøres ved at gennemgå YouSee login igen, efter at du har sat eksempelvis en computer til din egen router.
|
|
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som skrevet tidligere i den tråd, så er det ikke nødvendigt at sætte yousee routeren i bridge mode for at få udnyttelse af USG.
Klaus
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19464 |
Funktioner
Tak(0)
|
Flot guide. Men skærmdumps af routeren er vidst ikke lige opdateret. Mit yousee router har et HELT andet interface. Klaus
|
|
Dan Nielsen
Funktioner
Tak(0)
|
Hvordan gør man så? Venligst forklar eller indsæt link til forklaring
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Dan Nielsen
Funktioner
Tak(0)
|
Er der ikke en der kunne tænke sig at lave en nøjagtig guide af opsætning af Unifi USG på TDC Homebox (Hvid DSL box).
Der er flere forskellige forklaringer nogen siger den skal sættes i "Bridge" andre sigen den ikke skal. Nogen siger den ikke kan sættes i "Bridge" andre siger den ikke kan og 3. siger at man skal ringe til TDC. Jeg har forsøgt at ringe til TDC, men de kan på ingen måde hjælpe med noget siger de :(
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Sæt din YouSee router til og test om alt virker, trådløst og kablet.
Find ud af, hvilket område YouSee router uddeler IP adresser. (Typisk 192.168.1.xxx) Fjern alt og slut WAN på USG til LAN. På YouSee router. Opsæt USG, så den ikke uddeler ip adresser i samme område som YouSee router (jeg har valgt 192.168.0.x) Klaua
|
|
busted
Ny bruger Oprettet: 01-Oktober-2014 Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan desværre bekræfte at YouSee tv holder op med at virke hvis man sætter den nye YouSee router i bridge mode.
YouSee tv over ADSL virker kun gennem deres egen router. Redigeret af busted - 21-Marts-2021 kl. 08:18 |
|
Cyberguyen
Funktioner
Tak(0)
|
USG er jo netop beregnet til at kunne modstå angreb og filtrere forskellige sårbarheder fra på WAN siden. Det vil jo ikke virke når TDC routeren bliver ramt af dem. |
|
|
|
KlausDM
Funktioner
Tak(0)
|
Jo, det vil virke fint. USG aner ikke om den sidder bag din router der er i bridge eller DHCP mode. Hvis man kører med en router inden USG svarer det til en udbyder der kører CGN. Klaus
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |