|
HJÆLP til en it/wifi-tumpe! |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | ||
Clemen
Guld medlem Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Wifi stråler flyttes som vand, så har du mulighed så smid flere accesspunkter op i yderområderne. |
||
dieseldk
Super bruger Oprettet: 28-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 342 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ingen problem at dele til både pc og Mac fra Asus router
|
||
dieseldk
Funktioner
Tak(0)
|
|
På en Asus router er det bare at bruge ext3 eller 4 lidt efter model (Linux system som routeren kører og derfor arbejder bedst med), og holde sig væk fra andre formater med mindre man har planer om at tage den af og bruge direkte i en pc. Delings tjeneste vælger man bare samba (smb) SMBv1 skal bare være slået helt fra, det var en gammel usikker standart i 2018 hvor linkene er fra og det er sikkert ikke blevet bedre med tiden.
Redigeret af dieseldk - 20-Januar-2021 kl. 17:53 |
||
jesperKBH
Guld medlem Oprettet: 16-Juli-2008 Status: Offline Point: 562 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
tak for tips. Jeg er ikke skarp på de tekniske termer. Min udfordring er at jeg vil tilslutte en ekstern hd til min nye router, primært til st opbevare fotos og ligende. Den skal så kunne tilgås fra alle i huset hvilket betyder desktop,laptop og macbook.
Kan det gøres simpelt og er det ligegyldigt hvilken hd jeg køber ?
|
||
dieseldk
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det burde være ligegyldigt hvilken hd du køber, skal dog ikke kunne sige om der kan være nogen hvor routeren har svært ved at lever strøm nok hvis hd kun får strøm over usb (er det overhovedet et problem længere?) prøv at google din model og den hd du kigger på. På routeren skal du ind under brug af usb og vælge servercenter
|
||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |