Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Shiva
Guld medlem
Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 803
|
Sendt: 23-Juli-2010 kl. 11:12 |
Non-Desperado skrev:
Hother, prøv nu lige at læse indenad, det var den sag, du så gerne på forbrugernes vegne ville føre ved en retsinstans, hvis ikke Pioneer makkede "ret", som Søren henviser til. |
Helt enig. Det er ikke seriøst at dreje svarene væk med en tåget gang rygsvømning eller et "I don't give a sh*t".
Jeg betvivler ikke, at intentionerne bag en reklamation er reelle...jeg har som flere andre brugere bare svært med at forstå motivationen, der ligger bag.
|
Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
|
|
Sparshop
Ny bruger
Oprettet: 13-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
|
Sendt: 23-Juli-2010 kl. 11:12 |
Nu bliver jeg nød til at bryde ind, jeg blander mig normalt aldrig i diskussioner på dette forum, men ser det nødsaget nu for at få manet nogle ting til jorden.
Der er INGEN kunder der har "særstatus" hos sparshop.dk (Torvets Radio & TV) alle bliver behandlet på samme vilkår!
Der er oprettet en reklamations sag hos os på denne Pioneer Skærm Fra Hother og Kampus og vi er i dialog med Pioneer (Niels Lund) som er ved at undersøge med Pioneer i Belgien (Teknisk afdeling for hele Europa) hvorvidt der er tale om en Pixelfejl eller en styringsfejl.
Og det vil således også være sparshop.dk som Hother og Kampus skal anlægge sag i mod hvis det kommer så langt.
Så jeg synes vi skal vente med bål og brand indtil vi afslutter reklamations sagen endeligt med Pioneer og jeg må sige at kan ikke gøre andet end at ligge os op af Pioneers afgørelse, alt andet vil være i mod den normale forretningsgang der i branchen, hvor det er producenten der står for garanti sager og således også dem der afgør disse.
Med venlig hilsen
Ole Hejlesen Direktør - sparshop.dk
|
Med venlig hilsen
Ole Hejlesen
Sparshop A/S
|
|
furious jt
Guld medlem
Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3721
|
Sendt: 23-Juli-2010 kl. 11:14 |
Hother skrev:
Non-Desperado skrev:
Hother, prøv nu lige at læse indenad, det var den sag, du så gerne på forbrugernes vegne ville føre ved en retsinstans, hvis ikke Pioneer makkede "ret", som Søren henviser til. |
Hej ND - long time no see.
Jeg tager mig af sagen i første omgang for at hjælpe Kampus. Og hvis sagen falder ud som jeg håber, vil det da glæde mig rigtigt, hvis resultatet kan hjælpe andre |
Det er kun godt du vil hjælpe Kampus Jeg håber bare at hvis I får "ret" så får vi andre samme behandling fra sparshop såvel som pioneer således der ikke sker forskelsbehandling som andre har været inde på.
Det er da kun fedt du hjælper et medlem herinde
|
7.2.4 atmosbio Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs
|
|
lunddal
Guld medlem
Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8580
|
Sendt: 23-Juli-2010 kl. 11:25 |
Sparshop skrev:
Så jeg synes vi skal vente med bål og brand indtil vi afslutter reklamations sagen endeligt med Pioneer |
|
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
|
Sendt: 23-Juli-2010 kl. 11:29 |
Aim skrev:
Det er da brand ærgeligt at skulle få sådan en fejl på sit dyre tv, men som det er med al andet elektronik, så går det istykker før eller siden.
Personlig ville jeg da også prøve alle muligheder af inden jeg kastet håndklædet i ringen. Hvis det nu rent faktisk ikke er en pixel fejl, men en bagved læggende fejl i den del der styre pixellerne, så kan man jo ikke kalde det en pixel fejl, så er det blot en alm. elektronik fejl og derfor skal sagen da undersøges. Jeg kan da også godt forstå at man bliver fustret når producenter er fuldstændig imune overfor ens hendvendelser. Og så skal man måske også tænke på at der faktisk sikker er en del forhandler og producenter der skyder en hver fejl i en pixel ind under ISO, selvom det rent faktisk kunne være noget bagved læggende teknik som forudsaget problemet og ikke selve pixelen.
Jeg ville nok vælge at sende den til en uvildigt autoriseret værksted for at få undersøgt fejlen, såfrem fejlen er en fejl der skal dækkes under garantien, skal sælger (sparshop) betale for undersøgelsen og reparation af tvet. Såfrem det er en pixelfejl, og ikke er dækket af garantien må man selv betale for undersøgelsen, hvilket nok ikke løber op i så meget.
Jeg tror nu heller ikke Hother eller Kampus har nogen særstatus, hverken her eller IRL, de er blot aktive medlemmer. Om de skriver noget her eller andre steder er der jo ikke noget specielt i, det kan alle jo gøre, og det gør det hverken bedre eller værre at hedde Hother, Kampus eller Batman. Tro i selv særlig nogle producenter bliver skræmt af alias navne ? Måske kunne det havde været anderledes hvis de havde brugt deres rigtige navne herinde, men det gør de ikke.
Jeg kan da også godt forstå Hother er en smule fustret over at det tv han har solgt for ikke længe siden, kommer med denne fejl. Især da køber tilmed er en god ven (online ven, ved jeg ikke) så er det kan klart man træder til hjælp, det ville alle gode venner da gøre, hvad for en slags ven ville man være hvis man ikke gjord det, mine øjne en dårlig ven, eller faktisk slet ikke nogen ven Så Hother opføre sig bare som en god ven bør opføre sig.
Held & lykke med sagen til Hother og Kampus.
(PS. vil lige tilføje at jeg aldrig har chit chattet med hverken Hother eller Kampus, jeg kender dem ikke, har blot læst denne tråd og undret mig lidt over den negativitet der har været.) |
Tak for opbakningen Aim! Jeg synes nu også at der er for meget negativitet. Herregud jeg ønsker jo bare en "fair" behandling.
|
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
|
Sendt: 23-Juli-2010 kl. 11:30 |
lunddal skrev:
Hother skrev:
Og der er så nogen der mener, at når Pioneer skriver i deres bruger manual, at der kan forekomme pixelfejl. Den holder jo ikke, for den oplysning får en forbruger jo først efter købet. Forbrugeren skal have oplysningen inden købet. |
Da det er en generel ulempe ved fladskærme kan der nemt sættes spørgsmålstegn om det skal oplyses - specielt her 13 år efter at det første plasmatv kom i handlen.
Du får vel heller ikke at vide at en cykel kan blive ridset?
Derudover har du haft adskillige fladskærme og vel også læst manualerne. Du kender til pixelfejl generelt, og vil have svært ved at påstå at du ikke kendte til risiciene. |
Dårligt eksempel med cyklen IMO. Det svarer kun til at TV'et blir' ridset.
|
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
|
Sendt: 23-Juli-2010 kl. 11:34 |
TvHomer skrev:
Jeg må sige, at jeg er også lidt skuffet over hvor negative folk er.
Som jeg forstår det, så er det et spørgsmål om en hvorvidt en pixelfejl er en retlig relevant mangel (iht. dansk ret og ikke ensidigt iht. til en ISO standard) eller ej, eller alternativt om den er omfattet af garantien.
Det er da sørgeligt at høre, at så mange allerede på forhånd opgiver denne diskussion fordi de mener producenterne har ret. Hvorfor skulle producenterne ensidigt kunne fastslå hvad der er en retlig relevant mangel eller ej.
Garantien er noget helt andet, det er naturligvis producenten selv, der bestemmer hvad han vil yde garanti for, men nedenfor har jeg kopieret ordlyden for PDP+ servicen, som blev "solgt/ydet" som reklame/tillæg for tv´et, og formuleringer som "total købstryghed", "udvider den allerede høje sercice standard", "fri produktreparation i 2 år" og meget meget mere leder nu engang tankerne hen på fuld uindskrænket garanti.
Vi byder dig velkommen til Pioneers plasma-verden og takker for dit valg, som vil skænke dig en helt ny og virkelig
oplevelse når du ser på TV, DVD-film, Internet, spiller spil eller kigger på dine feriebilleder.
At du har købt et plasma-TV som bygger på tidernes mest innovative plasma-teknologi og som er fuldendt på alle
måder, betyder også at du kan stille forventningerne til købstrygheden endnu højere. Så hvis "det umulige " skulle
ske, og du mod forventning får et problem, så har du adgang til udvidet service og support.
PDP+ Bedre service punkt for punkt
Den indbyggede kvalitet som Pioneers Plasma-TV repræsenterer gør at vi giver udvidet service og support i to år.
Konceptet som giver dig den totale købstryghed kalder vi PDP+ og udvider den allerede høje service standard punkt
for punkt. PDP+ omfatter alle Pioneer Plasma-TV, solgt af en af Pioneer Danmarks autoriserede forhandlere til privat
brug i Danmark. Og giver dig alt dette - udover grundgarantien:
+ Dit plasmaproblem får altid højeste prioritet
+ Respons indenfor 72 timer (hvis fejlen er anmeldt inden kl 12)
+ Fri låne-plasma ved behov medens reparationen udføres
+ Reparation i hjemmet (for geografisk tilgængelighed i Danmark,
se www.pioneer.dk/plus)
+ Fri produktreparation i to år
+ Frie transporter i forbindelse med service
+ Fri fragtemballage ved transport
+ Fri telefonsupport via vor tekniske helpdesk (se herunder)
Teknisk helpdesk
For at understøtte installation og anvendelse fuldt ud, får du hurtig og kyndig telefonsupport via vor
tekniske helpdesk på telefon 43555461.
Åbningstiderne findes på www.pioneer.dk/plus.
Online service
Gennem vores online-service på nettet - www.pioneer.dk får du også nyttige tips om installationen og håndteringen
samt udførlige svar på dine plasma-og hjemmebio |
Tak for ordlyden på PDP servicen. Jeg spørger stadigvæk: Hvor er Pioneer og "første prioritet"
|
|
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
|
Sendt: 23-Juli-2010 kl. 11:38 |
Sparshop skrev:
Nu bliver jeg nød til at bryde ind, jeg blander mig normalt aldrig i diskussioner på dette forum, men ser det nødsaget nu for at få manet nogle ting til jorden.
Der er INGEN kunder der har "særstatus" hos sparshop.dk (Torvets Radio & TV) alle bliver behandlet på samme vilkår!
Der er oprettet en reklamations sag hos os på denne Pioneer Skærm Fra Hother og Kampus og vi er i dialog med Pioneer (Niels Lund) som er ved at undersøge med Pioneer i Belgien (Teknisk afdeling for hele Europa) hvorvidt der er tale om en Pixelfejl eller en styringsfejl.
Og det vil således også være sparshop.dk som Hother og Kampus skal anlægge sag i mod hvis det kommer så langt.
Så jeg synes vi skal vente med bål og brand indtil vi afslutter reklamations sagen endeligt med Pioneer og jeg må sige at kan ikke gøre andet end at ligge os op af Pioneers afgørelse, alt andet vil være i mod den normale forretningsgang der i branchen, hvor det er producenten der står for garanti sager og således også dem der afgør disse.
Med venlig hilsen
Ole Hejlesen Direktør - sparshop.dk
|
Tak skal du have Ole - rart at høre, at Pioneer undsøger i Belgien
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
hummelmose
Administrator
Skribent, udvikler
Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
|
Sendt: 23-Juli-2010 kl. 11:39 |
Søren Ingemann skrev:
@hummelmose: Nu kan der være forskel på hvorledes man definerer
personangreb. Men jeg har en smule svært ved at se at det skulle være
sket i denne tråd. Vi kommer vel ikke uden om at Hother ved en hver
given lejlighed har fremhævet Sparshop som en forbilledlig forretning
med super service og rare medarbejdere. Han har sågar været på besøg hos
dem og lavet en artikel om dem. Du bliver nødt til at anerkende at det
giver anledning til antagelser om en (personlig) interessekonflikt, når
selvsamme person nu undlader at rejse kravet mod den part det retteligt
skal rejses mod, nemlig Sparshop. At recordere.dk ikke vurderer at der
er en kommerciel interessekonflikt er fint nok. Jeg synes dog stadig det
er en anelse problematisk.
|
En ting er at antage, og have sin personlige holdning for sig selv. En anden ting er at anklage og derfor injurere. Hvis man syntes at nogen optræder iloyalt eller har interessekonflikter, så kan man trykke anmeld indlæg, så kigger vi på det. Og vi holder ikke hånden over nogen, uanset om de er brugere eller skribenter på recordere.dk De bedste weekendhilsener herfra
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|
Bruger udmeldt 9
--
Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
|
Sendt: 23-Juli-2010 kl. 12:27 |
Noget helt andet er, om ikke det ville være en idé at "pause" tråden, indtil der er noget nyt i sagen. Om ikke andet så for at undgå at der kommer en dårlig stemning blandt brugerne pga. spekulationer om forskellige personers motiver samt deres gøren og laden.
Redigeret af Non-Desperado - 23-Juli-2010 kl. 12:29
|
|
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Status: Offline
Point: 1964
|
Sendt: 23-Juli-2010 kl. 12:36 |
Mener faktisk at netop en lysende pixel er dækket af garantien, hvor imod en sort(død) pixel ikke er. Nu har jeg ikke læst tråden igennem så slagt mig venligst ikke hvis det er blevet nævnt 5 gange..
|
|
hummelmose
Administrator
Skribent, udvikler
Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
|
Sendt: 23-Juli-2010 kl. 13:09 |
Hej alle.
Kampus har bedt mig om at lukke tråden indtil der er nyt i sagen. Da hun er trådstarter, vil jeg gøre det. Tråden genåbnes når der er svar fra Pioneer.
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|