recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS50C7705 elendig sort + Retention
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPS50C7705 elendig sort + Retention

Besvar Besvar Side  <1 121314
Forfatter
Besked
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 428
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 16:21

Den 7705 jeg havde, havde lige så store problemer med dårligt sortniveau og retention hvis lige jeg ikke har set, siden min første Philips plasma for 7-9 år siden. Derudover havde den en død pixel, hvilket gjorde at panelet blev skiftet. Jeg håbede så at det hjalp på retention'en men uden held. Oven i købet havde det nye panel så _også_ en pixelfejl. Opdatering til seneste firmware hjalp ikke noget. Nu har jeg fået en V20 i stedet som er klasser bedre - Panasonic går man aldrig fejl af.

Enten må der være en enorm forskel på de 7705 modeller der er på markedet eller også er der gået et eller andet galt ved den test flatpanels har lavet. Forstår slet slet ikke at det TV har fået 'top anbefaling'
Tape Connection MKII
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 16:43
Med MJC, 50hz materiale og alm tv kiggeri er det ikke så godt. Med 24 og 60hz materiale står det super godt

Aner ikke lige hvorfor der er forskel på sort niveauet ved forskellige indstillinger
Til top
PlasmaOskar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2006
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 21:32
Spm. er måske mere om retention bliver reduceret med tiden eller om det bare er et salgs gimmick for at folk beholder deres tv ?
Er der nogle der kan bekræfte at retentionen er blevet reduceret væsentligt ?
Til top
Thomas_H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 467
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 22:04
Jeg har lige set en af de nye Olsen Banden film, og konen er begyndt at klage over, at der kommer underlige flimmerting rundt om ting, når der panoreres.
Jeg prøvede at slå Motion Judder fra, og Cinema Smooth til, og måtte endnu engang konstatere, at hele billedet hopper som en sindssyg, hver eneste gang der panoreres bare en smule. Det er lige til en gedin hovedpine i løbet af 5 min. :o( ....så synes hun alligevel at det er bedre med lidt flimmer rundt omkring i krogene.

Gør jeg noget forkert?? Jeg har en Samsung bd-p3600 på via HDMI. Den er sat til 24p som TV'et også modtager.
Hvordan kan andre påstå, at deres TV overhovedet ikke flimrer ved panorering, når vi ikke kan holde mere end 5 min. ud?
Er der noget galt med TV'et, eller gør jeg noget forkert?

Det er ved alle film, inkl. almindelig tv kigning, men jeg synes godt nok det er helt umuligt i 24p.
Cinema smooth gør ingen forskel, kun MJC som så giver andre grimme ting.

--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2011 kl. 22:56
Er olsenbanden optaget i 24 fps?
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
Thomas_H Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Februar-2008
Point: 467
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2011 kl. 06:09
Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

Er olsenbanden optaget i 24 fps?

Aner det ikke, det finder afspilleren vel selv ud af?
Jeg har også prøvet at slå 24fps fra, det er lige dårligt.
--
mvh
Thomas H. - www.thhe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <1 121314

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu