|
Test af Panasonic VT 30 |
Besvar | Side <1 8910 |
Forfatter | ||
fredtoft
Bruger Oprettet: 22-Februar-2008 Status: Offline Point: 178 |
Sendt: 10-Maj-2011 kl. 23:44 | |
G30 er på en masse punkter forbedret i forhold til G20:
Lidt bedre sortniveau
Floating blacks er væk (eller minimeret til uproblematisk)
Bevægelsesartifakter (billedfejl) er formindsket
Chromaupsampling er forbedret (farvefejl formindsket)
Flere apps og bedre mediafspiller
Bedre kalibreringsmuligheder
Men hvis man løfter sig lidt og tager helikopterblikket, så er den samlede subjektive forbedring af billedkvaliteten mellem G20 og G30 i mine øjne ikke stor nok til at jeg ville overveje at skifte fra G20 til G30.
Skulle jeg vælge et i dag, og prisforskellen var en tusse ville jeg klart vælge G30, men jeg ville ikke betale for en udskiftning fra det ene til det andet. Jeg tror du skal op i et GT30 (væsentligt dyrere) før du for alvor vil se en betydelig forskel.
|
||
Branchemedlem - THX og ISF certificeret kalibrering
AV Blog - strøtanker om kildetro gengivelse af lyd og billede |
||
Ukke
Guld medlem Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
Sendt: 11-Maj-2011 kl. 00:21 | |
Tak for det uddybende svar. Jeg købte nemlig en 42" G20 for ca. 2mdr siden til en udmærket pris. Der kostede G30 42" omkring 9000-9500. GT30 holder stadig prisen fornuftigt - så den har jeg ikke råd til. Ellers havde jeg helt klart valgt den. Er bare lidt træt af at have købt G20, når G30 er faldet så hurtig i pris. Jeg havde egentlig regnet med, at priskrigen ville begynde i juli/august. Er meget tilfreds med min G20, men vil selvf. hellere have en G30. |
||
Besvar | Side <1 8910 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |