recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic 55VT30Y retention/burn-in
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPanasonic 55VT30Y retention/burn-in

Besvar Besvar Side  <1 242526
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 16:01
Oprindeligt skrevet af taj59 taj59 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

[QUOTE=ANGUSYOUNG]siger manne tak! har brugt flat panels på normal, kan forstå man skal vente med thx, korrekt? Håber da jeg lige kan prøve BF3 også selvom inden 200timer tv kiggeri, mon ikke det går?
Du skal bruge indstillingerne som det beskrives i Flatpanels nemlig ISF ProfessionalSmile

man kan kun bruge den indstilling som en retnings linie,idet man skal have sin skærm kalibreret i sin egen stue,pga diverse lysforhold, man skal egentlig, have sin skærm kalibreret 2 gange ialt.
1. i dagslys (Professional 1)
2. om aften når det er mørkt (Professional 2)
Det har du jo ret i omkring Flatpanels indstillinger som meget generelle - hvilket jeg også har skrevet tidligere. Omvendt, med lidt finjustering afhængig af det enkelte panel, så mener jeg at Flatpanels indstillinger er så gode, at jeg ikke vil ofre en prof. kalibreringSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
taj59 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Oktober-2009
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 16:29

Oprindeligt skrevet af taj59 taj59 skrev:

[QUOTE=ANGUSYOUNG]siger manne tak! har brugt flat panels på normal, kan forstå man skal vente med thx, korrekt? Håber da jeg lige kan prøve BF3 også selvom inden 200timer tv kiggeri, mon ikke det går?
Du skal bruge indstillingerne som det beskrives i Flatpanels nemlig ISF ProfessionalSmile

man kan kun bruge den indstilling som en retnings linie,idet man skal have sin skærm kalibreret i sin egen stue,pga diverse lysforhold, man skal egentlig, have sin skærm kalibreret 2 gange ialt.
1. i dagslys (Professional 1)
2. om aften når det er mørkt (Professional 2)
Det har du jo ret i omkring Flatpanels indstillinger som meget generelle - hvilket jeg også har skrevet tidligere. Omvendt, med lidt finjustering afhængig af det enkelte panel, så mener jeg at Flatpanels indstillinger er så gode, at jeg ikke vil ofre en prof. kalibreringSmile
-
yep jeg har fået, min kalibreret af Sommer (Panasonic center) hvor jeg har købt min skærm, her blev jeg tilbudt at være testperson for at få kalibreret min skærm, og det tilbud kunne jeg ikke sige nej til, og forskellem imellem Flatpanels indstilling, og min efter kalibrering, var rigtig stor, der var en person filmet uden for, på TV2 hun så syg og bleg ud med flatpanel's indstilling, men med sommer indstilling, som jeg har valt som Professional 2 idet kalibreringen blev foretaget om aften, her var hun med dejligerødmosede kinder, og så slet ikke syg udLOL den aften kom jeg sent i seng, fodi mit billede bare var blevet så meget bedre, så tak til Sommer for at give mig den kalibreringThumbs UpThumbs Up
det er djligt at have sin favorit Panasonic butik, med en super service.Wink
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2011 kl. 17:16

Kan du fortælle, hvad forskellene er mellem Professionel 1 og 2?

De to tilstande er ikke i stand til at levere ret meget lys ifht. f.eks. THX-mode - så det er interessant, om der blot er skruet højere op for kontrasten eller måske farve (eller begge) i Professionel 2 sammenlignet med Professionel 1 - og om evt. lyssensor er slået til.
/lars
Til top
taj59 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Oktober-2009
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2011 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Kan du fortælle, hvad forskellene er mellem Professionel 1 og 2?

De to tilstande er ikke i stand til at levere ret meget lys ifht. f.eks. THX-mode - så det er interessant, om der blot er skruet højere op for kontrasten eller måske farve (eller begge) i Professionel 2 sammenlignet med Professionel 1 - og om evt. lyssensor er slået til.
-
hvis det er et spørgsmål til mig, så har jeg på nuværende tidspunkt, kun fået min skærm kalibreret om aften, og brugt Professionel 2 til dette, jeg mangler at få den kalibreret om dagen Professionel 1 indstilling, så det kan jeg ikke hjælpe dig med endnu.
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2011 kl. 14:12
Ups - undskyld, Taj59 - spørgsmålet var til dig.

Jeg er ikke specielt interesseret i dagindstillingen - det er mere den forskel, som du oplever mellem flatpanels-indstillingen og ding Professionel 2, jeg er interesseret i. Kan du prøve at beskrive forskellene i indstillingerne? Hvor er forskellene?
/lars
Til top

Besvar Besvar Side  <1 242526

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu