|
internet og signalstyrke |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |||
slowfox
Junior bruger Oprettet: 29-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
Sendt: 06-Februar-2008 kl. 03:07 | ||
[QUOTE=ZCMI]Som jeg læser det, så burde det jo være os der ikke har yousee bredbånd ign kabelmodem, der kan gå på nettet via boksen? Kabel fra router til ethernetstik og den har forbindelse. /Steen |
|||
lunddal
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8580 |
Sendt: 06-Februar-2008 kl. 08:16 | ||
TDC Bredbånd og YouSee Bredbånd er ikke det samme.
|
|||
KGteknik
Bruger Oprettet: 19-Januar-2007 Status: Offline Point: 54 |
Sendt: 06-Februar-2008 kl. 09:31 | ||
Jeg abonnerer på bredbånd via yousee, og min samsung boks går fint på nettet via det indb. kabelmodem. (samtidig med mit eksisterende kabelmodem, selvfølgelig ) |
|||
Hilsen
KG. |
|||
ZCMI
Junior bruger Oprettet: 08-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
Sendt: 06-Februar-2008 kl. 16:45 | ||
[/QUOTE]
Jeg abonnerer på bredbånd via yousee, og min samsung boks går fint på nettet via det indb. kabelmodem. (samtidig med mit eksisterende kabelmodem, selvfølgelig ) [/QUOTE]Det giver jo ingen mening.. Nå, skal afsted på kursus imorgen tidlig og derfra direkte på skiferie, så det bliver jo først når jeg kommer hjem at jeg skal lege igen... Håber at der er kommet perfekt firmware inden da... Vil stadig gerne have nogle fleres signalstyrker at sammenligne med! mvh Jan |
|||
Samsung LE40F86BDX
HTPC: Intel E6550, 2gb ram, 2,5" SATA 5400 (Schhh) HDMI ud Onkyo TX-SR607 QLN 600 series surround (Media)server; Synology CS406 Heavy Metal Blog |
|||
Xstatic
Bruger Oprettet: 31-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 166 |
Sendt: 06-Februar-2008 kl. 16:48 | ||
min svinger mellem -12 til -13. Mit analogtv-signal er generelt RET dårligt, med kanaler som feks zulu hvor der er en del sne i billedet. med selector/hdmodtager bliver alle kanaler ret gode - dog er der periodiske pixeleringer, på især kanal5hd, disc hd, og canal plus. |
|||
Kvade
Ny bruger Oprettet: 18-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
Sendt: 06-Februar-2008 kl. 17:10 | ||
Hej, Hvordan monterer du boksen ? Alt afhængigt af den stikdåse som du sætter Samsung boksen til, kan der være et filter på returvejen som blokkere for returvejssignalet. Du skal derfor sikre dig at den sættes på data-stikket (eller forsøger med samme udtag som dit YouSee kabelmodem sidder på). Ønsker du at have YouSee kabelmodem og Samsung STB på samme stik, skal du have fat i en splitter - dog er det anbefalet at du sætter en switch på dit kabelmodem, og forbinder STB'ens ethernet port til denne switch. |
|||
ZCMI
Junior bruger Oprettet: 08-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
Sendt: 06-Februar-2008 kl. 21:59 | ||
Som jeg skriver, så har jeg IKKE yousee bredbånd, men en 20mbit cybercity adsl, så det er ikke fordi jeg mangler båndbredde, men det er mere princippet i at det burde virke igennem det indbyggede kabelmodem. Jeg har tidligere haft internet via kabelmodem leveret af tdc.. dvs det samme net. Men ok, der sad modemmet efter en splitter der sidder på loftet.. jeg roder videre når jeg kommer hjem fra kursus og skiferie med arbejdet.. så er der brug for ferie og legetøj :D |
|||
Samsung LE40F86BDX
HTPC: Intel E6550, 2gb ram, 2,5" SATA 5400 (Schhh) HDMI ud Onkyo TX-SR607 QLN 600 series surround (Media)server; Synology CS406 Heavy Metal Blog |
|||
farmand4real
Bruger Oprettet: 14-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 72 |
Sendt: 08-Februar-2008 kl. 08:44 | ||
det kan godt være det lyder dumt, men hvad kan/skal boksen på nettet? læste lidt om cinema, men det er ikke tilgængeligt hos os endnu, men derudover? (HD-boksen).
|
|||
Kvade
Ny bruger Oprettet: 18-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
Sendt: 08-Februar-2008 kl. 12:23 | ||
P.t. er det kun metadata til Cinema (samt bestilling), men andre services vil i fremtiden blive afhængige af en returvej. |
|||
Jens G
Bruger Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 141 |
Sendt: 09-Februar-2008 kl. 15:52 | ||
Fik i dag rykket rundt på netværkstingene, så Selectoren kunne forbindes til routeren, og det ser ud til at funke som det skal. Cinema menuerne ser oven i købet ud til at være ret hurtige. |
|||
Jens G
|
|||
ZCMI
Sendt: 27-Februar-2008 kl. 15:56 | ||
Så fik jeg hul ign til nettet via det indbyggede kabelmodem. Jeg kravlede på loftet og ændrede 2 ting. 1. Skiftede splitteren til en med returvejssignal i en af udgangene. (og satte stuesignalet på den selvfølgelig!) 2. Pillede en ældre splitter ned, der delte signalet i tv og data, fra da jeg havde internet ign kabelmodem. Dvs jeg ved ikke hvilken af tingene der gjorde udslaget, men jeg er næsten 100 på at det var pkt.1. En anden ting I skal være obs på, er hvis I bruger antenneforstærker. Det er ikke mange af dem, der er med returvej.
mvh
Jan Redigeret af ZCMI - 27-Februar-2008 kl. 15:57 |
|||
Samsung LE40F86BDX
|||
OTol
Super bruger Oprettet: 05-Marts-2006 Status: Offline Point: 253 |
Sendt: 27-Februar-2008 kl. 20:49 | ||
Hvilken splitter har du brugt? Fabrikat? Hvor har du købt den? Jeg har store problemer med mit signal, så jeg må prøve noget. Bare mærkeligt det har altid virket med min Sagem60
|
|||
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |