recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ejendomsmæglers hus vurdering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ejendomsmæglers hus vurdering

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2016 kl. 16:43
Et andet scenarie, men trods alt stadig en vurdering af værdien af et hus - så tilsvarende usikkerhed kan også sagtens være gældende for trådstarter - og ja, der kan benyttes alle mulige små "kneb" for at påvirke en vurdering.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3787
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2016 kl. 16:56
Bestemt en vurdering af hus ja, men med to forskellige perspektiver. Det ene er et realistisk (så højt som muligt), mens vurdering fra banken går på et hurtigt salg uden ret meget liggetid, så 5-10% under en markedsvurdering er oftest en bankvurdering - jeg vil så påstå at man her kan argumentere og tale for en bankvurdering der afspejler markedsvurderingen. Det er hvad jeg fik fortalt i sin tid. Et godt istandsat hus er nemmere at presse op på markedsvurdering end det modsatte
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2016 kl. 00:46
Oprindeligt skrevet af moose74 moose74 skrev:

Det er vores banks vurderings mand, og det er for at få frigivet/flyttet en lille gæld, og det kan kun lade sig gøre hvis den vurderes til lidt under de 1.3 mill. og det er en smule over sidste vudering for 2 år siden.

Så jeg ville jo gerne have ham til at vurdere den det vores rådgiver siger, så vi kan få den restgæld slettet. 

Kan man snakke ham til det ?

Du skal nok være opmærksom på at gælden ikke slettes. Du flytter den til et andet lån og  betaler den sandsynligvis over en længere periode og til en anden rente. Det kan være en god ide, men det kan også blive ret dyrt.

Hvis beløbet er ikke er voldsomt stort skal du være opmærksom på, at der også er ret store omkostninger ved at omlægge realkredit. Pas på med at det ikke bliver en dårlig forretning, så du samlet set kommer til at koste dig mere sidste ende, når du ser på det samlede beløb der skal betales tilbage. Det kan måske godt være ydelsen samlet set bliver lavere nu, men hvis du skal betale den i en længere periode, er der ikke meget fidus i det.

Den slags kan som regel kun svare sig, hvis du konverterer til et lån med lavere rente, eller kan få lagt et stort dyrt lån om til en lavere rente. Kig derfor på de samlede renteomkostninger ved omlægning og sammenlign med det nuværende lån.

Alt efter hvor lille et lån der er tale om, er det slet ikke sikkert det er en ret god forretning - regn i hvert fald på det. Målet må trods alt være at blive gældfri hurtigst muligt, så man ikke betaler flere renter end højst nødvendigt.

Redigeret af tobywan - 11-Juni-2016 kl. 00:49
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2016 kl. 08:59
Mon ikke trådstarter har fint styr på om en omlægning overhovedet kan betale sig - ellers når man vel ikke til dette spørgsmål.
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2016 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Mon ikke trådstarter har fint styr på om en omlægning overhovedet kan betale sig - ellers når man vel ikke til dette spørgsmål.

Så kan han sikkert springe mit indlæg over uden nærmere omtanke.

Du vil nok blive overrasket over hvor mange der ikke har styr på den slags. Rigtig mange ser sig blind på den månedlige ydelse og forholder sig ikke til den reelle pris for at låne penge - og det kan have store konsekvenser.

Banken siger ja, hvis de kan tjene penge og det ikke er en for høj risiko. De siger ikke ja fordi det er en god forretning for kunden.

Redigeret af tobywan - 11-Juni-2016 kl. 12:07
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2016 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Jeg giver tobywan ret. Det er langt fra alle der kan overskue den slags.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu