|
Sidste nyt: SAG MOD TC VUNDET |
Besvar | Side <1 151617 |
Forfatter | ||||
slettet.18124
-- Oprettet: 13-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 781 |
Sendt: 31-Marts-2008 kl. 00:08 | |||
Jo, 6 uger er for lang tid, i denne og mange andre sager, selvom TC er en discount butik skal loven holdes og agter man ikke det som forhandler, ja så må man lukke biksen, for så er det under et forkert grundlag man driver en butik på. Uanset hvad så er regler til for at holdes, opretholdes disse ikke, har vi jo rent anarki når vi har en klagesag. Og nu begynder politikerne heldigvis da også at drøfte om at lave et register og personer der svindler og bedrager andre mennesker når de driver en forretning, således at hvis de bliver nødt til at lukke deres forretning, fordi de har svindlet, har fået så dårligt et image, blevet klaget over så meget, at der ingen kunder er mere, så kan de ikke bare starte igen, og der er mange firmaer med et blakket ry, at fordelen for os kunder ville være at de lukkede deres forretning. For jeg kan nævne en del hvis forretningsmoral er meget lav, og som jeg aldrig vil handle med, har jeg problemer med en forretning så kender jeg mine rettigheder rigtig godt, og så bruger jeg loven/systemet til at slås for mig, og jeg har rigtig god tålmodighed, hvilke man nogle gange må have.
|
||||
edtwodth
Guld medlem Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
Sendt: 31-Marts-2008 kl. 00:28 | |||
Tak for din kommentar. Med hensyn til politikerne. Fra at de siger noget og så til at det sker, kan der gå år, hvis det da overhovedet bliver til noget. Siden den nuværende købelov blev indført, har de snakket og snakket, hver gang der var en journalist til stede, om at der skulle laves ændringer. Men intet er sket. Jeg har undersøgt, hvad der er fremlagt af lovforslag,debatter mv. i folketinget inden for det seneste år omkring lige præscis købeloven og forbrugerklagenævnet. Resultatet er nedslående: INTET er der sket. Og det gælder både regering og oppositionen. Jeg har desuden skrevet adskillige henvendelser inden for de sidste 7 måneder til samtlige medlemmer af erhvervsudvalget, samt den tidligere forbrugerminister, erhvervsministeren og justitsministeren. Resultatet er endnu mere nedslående: Kun et seriøs svar fra en forbrugerordfører (soc) og et svar fra erhvervsministeren her for nylig. Venstre har skrevet 3 linjer, hvor der stor set ikke stod noget. Forbrugerministeren skrev 4 linjer med luft, men først efter jeg spammede hendes valgblog, med daglige indlæg. Kun når der står en journalist og en fotograf foran dem, svarer de. Men bagefter er alt glemt fra deres side! Og det værste er, at forbrugerpressen (Basta,Kontant,Kup,Tjek osv.), stort set er ligeglade og ikke gider beskæftige sig med politikernes ansvar. Og når de endelig gør det, er det med den ene faktuelle fejl efter den anden! Meget mere på www.enfrustreretforbruger.dk Redigeret af ha9953 - 31-Marts-2008 kl. 00:30 |
||||
slettet.18124
-- Oprettet: 13-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 781 |
Sendt: 31-Marts-2008 kl. 09:49 | |||
Ja, det er nedslående at læse dit sidste indlæg, håbede de ville være hurtigere med dette register. Det er jo kun logisk at vi forbrugere skal have sådan et over dårlige firmaer og personer der ikke overholder loven, vi har jo et register (RKI) over dårlige betalere til hjælp for bla. firmaer, så burde vi jo selvfølgelig have et til os forbrugere, ret logisk skulle jeg mene. Men ud fra et borgerligt synspunkt (regeringens) er det jo deres kernevælgere, og det ville være en ulempe for dem. |
||||
edtwodth
Guld medlem Oprettet: 14-November-2005 Sted: Herning Status: Offline Point: 740 |
Sendt: 31-Marts-2008 kl. 12:27 | |||
Fik i dag svar fra Søren fra TapeConnction, på den mail jeg sendte i lørdags.
Han havde endnu ikke fået brevet fra FKN og han ville vende tilbage i løbet af ugen. |
||||
niepe
Guld medlem Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1120 |
Sendt: 31-Marts-2008 kl. 14:04 | |||
Enig men hvis produktet koster 20.000 hos en aut. forhandler og 10.000 hos en discont butik vil jeg mene at man ikke kan forvente den samme service i begge butikker.. Loven skal selvfølgelig overholdes men om der går 3, 4, 5,6 eller 7 uger ser jeg ikke som noget stort problem.... |
||||
niepe
Guld medlem Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1120 |
Sendt: 31-Marts-2008 kl. 14:09 | |||
og hans opfattelse er selvføgelig den rigtige. Det kan ihvertfald ikke diskuteres.... |
||||
Smurf
Super bruger Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
Sendt: 31-Marts-2008 kl. 14:16 | |||
Niepe du misser fuldstændigt pointen i den kandersen har skrevet, grunden til hans opfattelse er korrekt, er fordi der i købeloven står indenfor rimelig tid. Du kan jo heller ikke rent principielt sige det er lidt lala om folk kører 120, 130, eller 140 der hvor man må køre 110, der er lavet en lov og så må man følge den. Redigeret af Smurf - 31-Marts-2008 kl. 14:18 |
||||
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
||||
Søren P. S.
Ny bruger Oprettet: 28-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4 |
Sendt: 31-Marts-2008 kl. 14:21 | |||
Der kommenteres i dette forum og vores deltagelse på TV-2 nyhederne igår og på sagen omkring de famøse Vienna højttalere som en kunde brændte af og der har jeg lavet et nyt indlæg under jura som omhandler det emne hvor jeg vil opfordre til at kommentarer til den sag bliver lagt ind under Jura og Tape Connection i TV-2 Nyhederne. http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38687& PN=1 I forhold til HA 9953´s sag mod os, så har vi modtaget brev fra Forbrugerklagenævnet og de har vurderet, at han har vundet sagen og den afgørelse efterlever vi og tilbagebetaler købsprisen plus renter. Jeg vil ikke kommentere mere på dette indlæg som vi betragter som afsluttet og henviser til det nye indlæg jeg har lavet, hvor jeg vil svare hvis der skulle være yderligere spørgsmål og kommentarer. Søren Pfeil Sørensen, Direktør Tape Connection. |
||||
Startrek
-- Bruger stoppet på recordere.dk Oprettet: 02-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5740 |
Sendt: 31-Marts-2008 kl. 14:27 | |||
"den afgørelse efterlever vi og tilbagebetaler købsprisen plus renter."
burte i ikke havde gjort dette i føste omgang, så sage ikke skulle over FKN ? |
||||
niepe
Sendt: 31-Marts-2008 kl. 14:32 | |||
Det kan godt være at jeg har misset noget men om det hedder 4,5 eller endda 6 uger mener jeg er underordnet .. Man skulle efterhånden tro at det er meget vigtere at holde på sin ret end at når frem til en aftale som alle kan være tilfredse med. jeg har endnu aldrig oplevet en forhandler der ikke var til at snakke med med til reklamationer. |
||||
Smurf
Super bruger Oprettet: 05-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 460 |
Sendt: 31-Marts-2008 kl. 14:38 | |||
Kan vi så ikke godt blive enige om følgende, dit tv går i stykker og du sender det ind, der er gået 3 uger og du begynder at rykke og få en masse svar i øst og vest på hvornår det er klart. Så kan det godt være du er mere sårn lala i din holdning til om det er 4, 6 , 8 10 uger whatever, men det er altså loven der foreskriver hvad ret er, og mener man grænsen er overskredet, som jo vil være lidt individuelt og loven tilmed også er "overtrådt" så er den jo klokkeklar, at du så ikke vil sige noget og finde dig i næsten hvad som helst, er jo klart dit valg. Redigeret af Smurf - 31-Marts-2008 kl. 14:41 |
||||
PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer BDP-LX71 Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61 Baghøjtalere 2 x DM685 TDCTV - bredbånd Itrends.dk |
||||
edtwodth
Sendt: 31-Marts-2008 kl. 15:06 | |||
Hej
Som Søren fra TC skriver, så er denne sag nu afsluttet. Derfor vil jeg bede admin om at lukke tråden. Der er ingen grund til at træde mere i det fra nogen sider af. Tak for debatten :-) En meget lettet forbruger. |
||||
Besvar | Side <1 151617 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |