|
Tagent audio skidt eller kvalitet? |
Besvar | Side <123 |
Forfatter | ||
dtomsen
Bruger Oprettet: 07-Maj-2006 Status: Offline Point: 64 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lidt af et sidespring, men det kvalitetsmæssige vildeste pc-kabinet som jeg endnu har haft fingerne i, er designet i Rusland og produceret i Kina. Så der er skam undtagelser - og nej, prisen er ikke lav
Redigeret af dtomsen - 06-November-2021 kl. 00:39 |
||
Leo P
Bruger Oprettet: 26-September-2020 Status: Offline Point: 84 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
utroligt at man stadig snakker om at det er lort fordi det er lavet i Kina, selv mine Quad s2 som er en af de bedste kompakt højtalere jeg nogensinde har hørt er made in China.
|
||
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Quad er, som en en del andre mærker, et kuldsejlet engelsk mærke så er opkøbt af kinesere der heldigvis har ført kvaliteten videre. Hvor dine Quad s2 er udviklet ved jeg ikke, men jeg er ret sikker på de er udviklet af virksomheden selv.
Når folk er efter Kina-mærker, så er det eksempelvis når der laves en enhed der udbydes vidt og bredt og bliver badged så den hedder Prosonic, Lumatron, Denver, Medion osv osv |
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Medions tv blev lavet i østeuropa. |
||
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(1)
|
|
ok, men pointen forstår du?
|
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
plankeby
Super bruger Oprettet: 08-Januar-2006 Sted: Norway Status: Offline Point: 385 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det jeg lurede på er om Tagent udviklet produktet og derefter sat ut produksjon i Kina. Der er noget helt andet å udvikle et produkt teknisk, kontra å kun klistre navne på et ferdig no-name produkt.
Nå har man fået flere gode produkter fra de mange fabrikker som lager varer påsat ønsket navne. Power har Amadeus, Elkøb har Eletra. Har nu fået ombytte hos Power. Hele anlegget gik rett til El-retur... Redigeret af plankeby - 06-November-2021 kl. 21:09 |
||
Brian M
Junior bruger Oprettet: 28-Oktober-2007 Status: Offline Point: 37 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
En tur forbi google siger at moderfirmaet er fransk: www.av-industry.com
citat fra Linkedin: "Bringing together nine brands (Elipson, Highland audio, Tangent, Eltax, Norstone, Norstone Edition, Ateca, Instaal, Lumene), AV Industry offers a large panel of electronics, acoustic loudspeakers and various accessories for hi-fi and home cinema (pieces of furniture, video projection screens, cables, mounts...).
The R&D departments are located in France and Denmark to concentrate the best of their expertise. The French and Asian factories know how to transform our design into outstanding products." Mon ikke det er et almindeligt moderne firma, hvor meget af udviklingen bliver købt ude i byen eller delvist er baseret på allerede udviklede enheder. Det tilsætter man så sit eget fingeraftryk og får "unikke" produkter. Det er sådan en meget stor del af fabrikant verden virker i dag. Proff.dk siger at Tangent A/S i Herning har 3 ansatte.
|
||
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1562 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det samme med argon og nads forstærker Redigeret af gasolin - 12-November-2021 kl. 01:12 |
||
Besvar | Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |