|
Er mit TV defekt eller ? |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
Fortyfive
Ny bruger Oprettet: 28-September-2021 Sted: Nyborg Status: Offline Point: 9 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeps, det er Smart delen der er noget crap...synes da heller ikke jeg har antydet andet :-)
|
|
HenrikN
Bruger Oprettet: 22-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 151 |
Funktioner
Tak(0)
|
Gætter på at TV har Cat 5 connector (100Mbit). Men de 80 burde nu også være rigeligt :)
Jeg kan anbefale ATV og så lade fjernbetjening til ATV styre dit TV. Den løsning har jeg valgt. Det vil sandsynligvis også gøre at de TV ikke bliver forældet så hurtigt (software som ikke virker eller bliver opdateret). Mange TV har faktisk et fornuftigt panel, men bliver alligevel udskiftet fordi softwaren ikke kan følge med længere.... Det er nemmere og billigere at skifte en boks...
|
|
Mvh
Henrik Nielsen |
|
Henrik2022
Ny bruger Oprettet: 12-Oktober-2022 Sted: Nakskov Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad blev løsningen? Sidder nok med præcis samme problem, Samsung 55" qn85 model.
|
|
wadu
Ny bruger Oprettet: 21-Januar-2014 Sted: 2770 Status: Offline Point: 11 |
Funktioner
Tak(0)
|
Problemet er der stadig, i perioder mere end ellers. Vi har haft travlt med at bygge hus så vi har ikke fået fulgt op på det. Vi købte dog den nye chromecast og ser viaplay på den, men den laver også problemer i ny og næ.
Hvis vi ser en film fra Viaplay (altså ikke live tv) så er der ingen problemer.
|
|
Henrik2022
Ny bruger Oprettet: 12-Oktober-2022 Sted: Nakskov Status: Offline Point: 2 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan det virkelig passe at det er Tv'et der er skod? Har et andet billigere (Også Samsung) der laver samme ballade. Er ved at være rigtig træt af det lort. Tror jeg vil prøve at låne et andet fabrikat Tv for at sammenligne 🤔. Har også mulighed for at logge på 230V siden for evt. Forstyrrelser. Skal nok skrive her hvis jeg bliver klogere.
|
|
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
Henrik2022: Ja, det kan sagtens passe. Platformen i Smart TV opgraderes generelt ikke efter købstidspunktet, hvorfor den med årene begynder at give problemer med apps og andre internetforbundne funktioner, eller apps der helt forsvinder fordi de ikke længere kan supporteres. App-udviklerne er prisgivet fordi platformen ikke udvikler sig i takt med de nyere modeller. Seneste generation af f.eks. Tizen i Samsung TV er altid forbeholdt seneste generation af Smart TV.
Mit råd til dig vil ligeledes være at købe en boks. TV'ets fjernbetjening kan styre denne – og vice versa til nogen grad. Jeg vil kraftigt fraråde at købe nyt TV for at løse problemer med apps. Man kommer i samme situation efter få år.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
Brian E
Bruger Oprettet: 01-Februar-2006 Status: Offline Point: 236 |
Funktioner
Tak(0)
|
Vi har Viaplay app'en kørende på to fem år gamle Samsung entry level skærme, og der er aldrig problemer. Man kan åbenbart være heldig med den årgang af Tizen, men får med i købet.
Derudover har vi en Apple TV 4K, som også fungerer problemløst, så det vil også være mit råd at anskaffe sådan én.
Redigeret af Brian E - 14-Oktober-2022 kl. 11:00 |
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |