|
Betalingsmedier |
Besvar | Side <1 234 |
Forfatter | |
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu kender jeg en del til Sjællandske, da jeg har arbejdet der. Det er "gyngerne og karussellerne" igen. Sjællandske er en fussion af flere dagblade, og den bestemmende nu er direktøren for det tidligere Dagbladet, Ringsted, venstremanden Torben Dalby Larsen. For fortsat at have råd til at udgive venstreaviser på Sjælland, har TDL opkøbt ugeaviser over hele Sjælland, hvis overskud betaler underskuddet på aviserne. Ved sidste fussion kom der så en radikal avis med, det tidligere Holbæk Amts Venstreblad. TDL er også formand for Dansk Arbejdsgiverforening og han er medlem af bestyrelsen or Danmarks Radio. Jeg tror at grunden til at TDL's eget Dagbladet Ringsted blev det rigeste og dermed det bestemmende i det nye Sjællandske Medier var, at han sørgede for sideaktiviteter til at tjene penge på, og at han aldrig købte ny teknik før det gamle var slidt ned. Det har også givet arbejde til masser af kolleger, at teknikken ikke var den nyeste. Redigeret af Brixen - 18-August-2013 kl. 19:30 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
Berlingske var 3 milliarder værd, da det blev købt af Mecom i 2006, nu er det 200-500 millioner værd, hvis vi kan bruge prisfastsættelsen af Washington Post, som blev solgt til en Amazon.com milliardær.
Spørgsmålet er, hvem der vil købe Berlingske, og hvordan det bliver bagefter, Skal aviser til at være lige som Netflix, så nyheder bliver lavet efter hvad vores data viser, at vi gerne vil læse. Det bliver fattigt. Hvad så med aviser, der kritiserer og er i haserne på magthaverne, bliver de til ren underholdning. Nej, så hellere betale for avisen! |
|
Venlig hilsen
KB |
|
Besvar | Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |