recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Elendige og intetsigende overskrifter i indlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Elendige og intetsigende overskrifter i indlæg

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2013 kl. 07:53
Jeg har fuld forståelse for ordblindhed. Men det undrer mig at man kan være inde på en hjemmeside hvor der i browser-URL'en står "recordere.dk" samt der er et stort logo øverst hvor der står "Recordere", og at man så gentagende gange kalder det "Recorder". Så synes jeg det begynder at være i samme sjuske-stil som at skrive "Apple" som "appel".
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Point: 738
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vclarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2013 kl. 09:10
Det var ikke engang stavefejlen jeg hentydede til, men en intetsigende overskrift.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2013 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg har fuld forståelse for ordblindhed. Men det undrer mig at man kan være inde på en hjemmeside hvor der i browser-URL'en står "recordere.dk" samt der er et stort logo øverst hvor der står "Recordere", og at man så gentagende gange kalder det "Recorder". Så synes jeg det begynder at være i samme sjuske-stil som at skrive "Apple" som "appel".

Det ER sjusk, ligesom så meget andet. Spørgsmålet er om du opfatter denne form for sjusk som en bevidst handling, eller om du mener der måske kan ligge andet til grund for det.
Jeg vælger at tro, at i lang det fleste tilfælde, der er der ikke tale om bevidste handlinger. Og så længe jeg forstå meningen med budskabet, så er Recordere (med eller uden det sidste e) altså ikke så vigtig for mig, så jeg gider debattere grammatik. Det er simpelthen ikke det værd, på et forum som dette. Ikke fordi jeg er ligeglad med forumet eller Recordere, men simpelthen fordi den kamp der lægges an til, den kan IKKE vindes på en konstruktiv måde på selve forumet.
De mennesker der har problemer med at læse og stave, de skal have hjælp andre steder. Og indtil det er klaret, så bør vi andre kunne leve med det, på et forum som Recordere.
De mennesker der så er ligeglade, jf. Roland, dem mener jeg slet ikke man kan nå på nogen måde alligevel. Så hvorfor overhovedet forsøge.

Det er helt i orden, at Roland og andre har deres opfattelser af tingene. Med lad det være en opfattelse eller mening, og ikke et forsøg på at præge noget her. 

Nu har Roland skrevet et par gange, at det "kun" er 5% af befolkningen, som er ordblinde. Faktum er, jf. en nyere opgørelse, at op imod 1mill danskere har læse og staveproblemer, altså ikke specifikt for ordblinde, men helt generelt.

Jeg fastholder mit synspunkt - langt de fleste gør ikke det her med vilje!

Hvis man endelig skal se på seriøse steder, hvor det er langt mere fatalt med disse problemer, så er det eksempelvis nyhedsbannere, (de der rullende tekster i bunden), undertekster osv. på TV, der meget ofte skriger til himlen i tåbelige slåfejl og decideret stavefejl. Der kan jeg forstå, at man som modtager sætter hårdere ind.  
Men her er det Recordere, et sted hvor folk kommer ind og deltager, fordi de som regel har en, fælles interesse, der intet har med grammatik at gøre.

Lev med det!

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2013 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Det var ikke engang stavefejlen jeg hentydede til, men en intetsigende overskrift.

Jeg synes egentlig overskriften er ret okay. Det er en typisk opmærksomhedsvækker, som man meget typisk ser i mange andre medier i dagligdagen. Og manden har rent faktisk det budskab i hans indlæg, da han netop spørger, om recordere er ligeglade med en oplagt fejl.

Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2006
Sted: Denmark
Point: 738
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vclarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2013 kl. 13:19
Hvad er recordere ligeglade med??? Det skal stå i overskriften!

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2013 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af vclarke vclarke skrev:

Hvad er recordere ligeglade med??? Det skal stå i overskriften!

Som jeg skrev, så er det en typisk opsigtsvækkende overskrift. Den tvingerne de interesseret til at læse resten. Du ser lign. overskrifter rigtig mange steder, specielt i mere provokerende medier. Mit bedste bud er et medie som Ekstra Bladet, der i den grad bruger sådanne overskrifter. 

Jeg er dog enig med dig i, at det ikke normalt er noget der høre sig til på et forum, men det skyldes nok, at forum emnerne allerede er inddelt, så det ud fra placeringen ikke altid er nødvendigt at tilføje specifikke ord/betydninger.

I det pågældende tilfælde, der trækker jeg dog lidt på smilebåndet og tænker, at det var smart, også selvom det måske ikke var hensigten Wink

Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2013 kl. 14:00
Og for nu at give den en tand mere, så er ordet "recorder" jo engelsk - altså burde sitet her jo hedde "Recorders"!Big smile

Redigeret af turbo2 - 01-November-2013 kl. 14:08
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2013 kl. 14:01
Og for nu at give den en tand mere, så er ordet "recorder" jo engelsk - altså burde sitet her jo hedde "Recorders"!Big smile

Og browseren var noget tung i det, så indlægget kom derfor endnu en gang, fordi jeg troede at skidtet ikke ville sende!LOL 

Redigeret af turbo2 - 01-November-2013 kl. 14:08
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2013 kl. 16:34
Er det med vilje, sådan lidt i spøg og skæmt afdelingen, at der er brugt et g i "slutspurgt"? Det er taget fra overskriften til konkurrencen, hvor et Panasonic ZT60 kan vindes.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2013 kl. 16:44
Slutspurv.
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Point: 655
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B-CLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2013 kl. 19:05
Jeg synes ikke at diskussionen om ordblindhed er så interessant, men nok om det.
De sigende overskrifter har vi også været forbi, og dem er det vanskeligt at have noget imod.

Nu bringes de "opsigtsvækkende" overskrifter ind i debatten. Det er ikke en vinkel jeg havde overvejet dybt, men det er så absolut ikke en type overskrifter jeg efterlyser. Muligvis er jeg kedelig, men hvis fora fyldes med disse wannabe ekstrabladsoverskrifter, så er jeg stået af.

"Sexede optagelser"
"Fantastisk sjælden oplevelse"

Eller lignende. Jeg gider det ikke.
Eneste berettigelse er såfremt de kommer fra en klummeskriver eller blogger, som har renomé nok til at de faste læsere ved, at der vil ligge kvalitet bagved.

inho
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu