|
Elendige og intetsigende overskrifter i indlæg |
Besvar | Side <1 234 |
Forfatter | |
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4446 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har fuld forståelse for ordblindhed. Men det undrer mig at man kan være inde på en hjemmeside hvor der i browser-URL'en står "recordere.dk" samt der er et stort logo øverst hvor der står "Recordere", og at man så gentagende gange kalder det "Recorder". Så synes jeg det begynder at være i samme sjuske-stil som at skrive "Apple" som "appel".
|
|
vclarke
Guld medlem Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 738 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det var ikke engang stavefejlen jeg hentydede til, men en intetsigende overskrift.
|
|
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det ER sjusk, ligesom så meget andet. Spørgsmålet er om du opfatter denne form for sjusk som en bevidst handling, eller om du mener der måske kan ligge andet til grund for det. Jeg vælger at tro, at i lang det fleste tilfælde, der er der ikke tale om bevidste handlinger. Og så længe jeg forstå meningen med budskabet, så er Recordere (med eller uden det sidste e) altså ikke så vigtig for mig, så jeg gider debattere grammatik. Det er simpelthen ikke det værd, på et forum som dette. Ikke fordi jeg er ligeglad med forumet eller Recordere, men simpelthen fordi den kamp der lægges an til, den kan IKKE vindes på en konstruktiv måde på selve forumet. De mennesker der har problemer med at læse og stave, de skal have hjælp andre steder. Og indtil det er klaret, så bør vi andre kunne leve med det, på et forum som Recordere. De mennesker der så er ligeglade, jf. Roland, dem mener jeg slet ikke man kan nå på nogen måde alligevel. Så hvorfor overhovedet forsøge. Det er helt i orden, at Roland og andre har deres opfattelser af tingene. Med lad det være en opfattelse eller mening, og ikke et forsøg på at præge noget her. Nu har Roland skrevet et par gange, at det "kun" er 5% af befolkningen, som er ordblinde. Faktum er, jf. en nyere opgørelse, at op imod 1mill danskere har læse og staveproblemer, altså ikke specifikt for ordblinde, men helt generelt. Jeg fastholder mit synspunkt - langt de fleste gør ikke det her med vilje! Hvis man endelig skal se på seriøse steder, hvor det er langt mere fatalt med disse problemer, så er det eksempelvis nyhedsbannere, (de der rullende tekster i bunden), undertekster osv. på TV, der meget ofte skriger til himlen i tåbelige slåfejl og decideret stavefejl. Der kan jeg forstå, at man som modtager sætter hårdere ind. Men her er det Recordere, et sted hvor folk kommer ind og deltager, fordi de som regel har en, fælles interesse, der intet har med grammatik at gøre. Lev med det! |
|
Kandersen
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg synes egentlig overskriften er ret okay. Det er en typisk opmærksomhedsvækker, som man meget typisk ser i mange andre medier i dagligdagen. Og manden har rent faktisk det budskab i hans indlæg, da han netop spørger, om recordere er ligeglade med en oplagt fejl. |
|
vclarke
Guld medlem Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 738 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad er recordere ligeglade med??? Det skal stå i overskriften!
|
|
Kandersen
Funktioner
Tak(0)
|
Som jeg skrev, så er det en typisk opsigtsvækkende overskrift. Den tvingerne de interesseret til at læse resten. Du ser lign. overskrifter rigtig mange steder, specielt i mere provokerende medier. Mit bedste bud er et medie som Ekstra Bladet, der i den grad bruger sådanne overskrifter. Jeg er dog enig med dig i, at det ikke normalt er noget der høre sig til på et forum, men det skyldes nok, at forum emnerne allerede er inddelt, så det ud fra placeringen ikke altid er nødvendigt at tilføje specifikke ord/betydninger. I det pågældende tilfælde, der trækker jeg dog lidt på smilebåndet og tænker, at det var smart, også selvom det måske ikke var hensigten |
|
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
Og for nu at give den en tand mere, så er ordet "recorder" jo engelsk - altså burde sitet her jo hedde "Recorders"!
Redigeret af turbo2 - 01-November-2013 kl. 14:08 |
|
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
Og for nu at give den en tand mere, så er ordet "recorder" jo engelsk - altså burde sitet her jo hedde "Recorders"!
Og browseren var noget tung i det, så indlægget kom derfor endnu en gang, fordi jeg troede at skidtet ikke ville sende!
Redigeret af turbo2 - 01-November-2013 kl. 14:08 |
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er det med vilje, sådan lidt i spøg og skæmt afdelingen, at der er brugt et g i "slutspurgt"? Det er taget fra overskriften til konkurrencen, hvor et Panasonic ZT60 kan vindes.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12321 |
Funktioner
Tak(0)
|
Slutspurv.
|
|
B-CLG
Guld medlem Oprettet: 24-April-2009 Status: Offline Point: 655 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg synes ikke at diskussionen om ordblindhed er så interessant, men nok om det.
De sigende overskrifter har vi også været forbi, og dem er det vanskeligt at have noget imod. Nu bringes de "opsigtsvækkende" overskrifter ind i debatten. Det er ikke en vinkel jeg havde overvejet dybt, men det er så absolut ikke en type overskrifter jeg efterlyser. Muligvis er jeg kedelig, men hvis fora fyldes med disse wannabe ekstrabladsoverskrifter, så er jeg stået af. "Sexede optagelser" "Fantastisk sjælden oplevelse" Eller lignende. Jeg gider det ikke. Eneste berettigelse er såfremt de kommer fra en klummeskriver eller blogger, som har renomé nok til at de faste læsere ved, at der vil ligge kvalitet bagved. inho |
|
Besvar | Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |