|
Farvel Pioneer Plasma, goddag ... hvad? |
Besvar | Side <1 234 |
Forfatter | ||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tja, eller ser meget sci-fi. Du kan jo ikke rigtig undgå at se mange stjernebilleder i visse typer film/serier.
|
||
Deschain
Guld medlem Oprettet: 25-August-2017 Sted: San Junipero Status: Offline Point: 963 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lige præcis den film har jeg set flere gange (er lidt SW nørd...), og det ser ikke sådan ud på mit tv.
|
||
Nagash
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6061 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Deschain - jeg tror da også der er forskel på de forskellige prisklasser indenfor kantbelyste TV. Sikkert også fra mærke til mærke. Og helt sikkert også påvirket af indstillinger. Men du siger det jo selv, at du har bemærket glorier før og de er altså til stede på kantbelyste TV. Hvor slemt det så er og hvor meget man bemærker det, er så en anden sag.
Lyset er sikkert også sat på max på det viste billede. Men ikke desto mindre, så viser de tre billeder de forskellige fordele og ulemper ved alle tre typer. For ja, som du kan se, så er lyset ikke helt så stærk på OLED kontra zonestyret.
|
||
Lennon
Guld medlem Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
QLED teknologien var jo oprindeligt ensbetydende med at styre lyset på pixelniveau - altså lige indtil Samsung slap af sted med at kalde deres LCD for QLED
|
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 1995 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja, zonestyringen. Dit kantbelyste har naturligvis ikke dette problem, da det netop ikke er zonestyret, men kantbelyst. Redigeret af TBC1 - 11-September-2019 kl. 10:40 |
||
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
||
aeblemanden
Bruger Oprettet: 29-September-2015 Status: Offline Point: 96 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg tror at det skyldes den måde billedet er taget på, alt efter blændetid og andre faktorer så kan et kamera overdrive effekten af "glorier", dermed ikke sagt at problemet ikke er reelt. desuden er jeg sikker på at de fleste herinde sidder foran en pc skærm af typen ips med edgelight eller værre, så man ikke bare lige bedømme effekten ud fra billeder. Redigeret af aeblemanden - 12-September-2019 kl. 08:03 |
||
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4580 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er mig, der har taget billedet i sin tid (2016). Det er fra Panasonic DX900. Nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvordan det ser ud på jeres PC/smartphone-skærm, men billedet er en ret præcis gengivelse af, hvad jeg så på skærmen. Undertekster og andre sekvenser fremprovokerede samme effekt. Måske en arbejdsskade, men jeg har meget svært ved selv at abstrahere fra det. I den anden ende af skalaen knuser zone-styringen ofte skyggedetaljer.
DX900 havde lidt over 500 LED-zoner, men om man så hæver det til 5000 (hvilket hæver omkostningsniveauet da man så også skal overgå til aktiv styring af LED-zoner), så er udfordringen den samme.
|
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
Nagash
Funktioner
Tak(0)
|
|
Faktisk nogle ret vilde forskelle der er på de 3 billeder. Og det OLED der, er da endda ret gammelt, ikke? Var det ikke en af dem med 1080p panel?
|
||
Besvar | Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |