recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hold jer til emnet (tild. "Lcd tv")
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHold jer til emnet (tild. "Lcd tv")

Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2007 kl. 13:01

Jeg tror, han tænker på H.264-baseret HDTV og lukningen af de analoge sendere, selvom han mildest talt skriver uforståeligt...

Jeg vil for øvrigt give rhsin ret i, at man ude i den store vide verden stort set altid sætter lighedstegn mellem LCD og flad-tv; at "LCD bare er det man skal have" uden at vide hvorfor. Derfor kan det i mine øjne godt være legitimt at spørge en spørgende, om vedkommende har overvejet plasma, som jeg også mener på mange punkter er både jævnbyrdig med og til tider overlegen ift. LCD.

Ideen med at spørge i et forum er vel også at kunne drage nytte af andres erfaringer, og forhåbentlig ende med mere viden end før man spurgte.

Og endeligt mht. den tidligere kommentar om, at der aldrig er "plasmatråde", hvor LCD-tilhængere prøver at belære de "uvidende" om LCD-teknologiens fortræffeligheder, så kan jeg igen pege på den forudindtagethed, der sætter lighedstegn mellem LCD og flad-tv. Mange derude har den fejlagtige opfattelse, at plasma er om noget lige så forældet som billedrørstv og i al fald slet ikke kan vise et ordentligt billede. Hvis de da overhovedet kender til plasma...

At så mange producenter kun satser på produktion af LCD-tv skyldes vist mere økonomiske end tekniske aspekter. Bl.a. kan nævnes, at LCD både bruges til tv og til monitorer, så på mange måder er det billigere at producere og mere fleksibelt. Desuden kræver det en vis ekspertise at lave ordentlige plasma-paneler, og det gør det igen dyrere at producere plasma *medmindre* man allerede har den ekspertise. Der er selvfølgelig meget andet i spil end blot disse par eksempler.

"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
paw954 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2007 kl. 13:04

prøv lige og se her

http://digg.com/hardware/HD_VMD_A_New_Competitor_in_the_Form at_Wars

øøø hvad skrav jeg   ikke hvis ??

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2007 kl. 13:08
Øhhhh....og? - paw954
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
paw954 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2007 kl. 13:08

og ja jeg ved godt at pladsma ikke er uddød

samsung er osse på vej med et nyt

http://www.magasinetdigitalt.dk/202.0.html?&no_cache=1&a mp;tx_xanobianews_pi1[showUid]=178&cHash=173070b18b

Plasma og full HD - 1080p

Til top
paw954 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2007 kl. 13:11

ja ja jeg lad den ligge

vi alle købe nok et nyt til den tid

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2007 kl. 13:13
Godt så - paw954
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Ole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

recordere.dk teamet

Oprettet: 04-April-2005
Point: 874
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2007 kl. 13:19

Så røg vi da ud i en ny rekord for off-topic.

Hvis I virkeligt gider at diskutere færdigt, så værsgo! Men det skal stadigt holdes på et sobert niveau!

Det oprindelige spørgsmål (citeret nedenfor) kan diskuteres her (LCD TV)

Oprindeligt skrevet af højbo højbo skrev:

Hej er der nogle her der kan hjælpe med køb af et 37" lcd tv, jeg har ikke selv noget som helst forstand på det, men det skal udelukkende bruges til at se tv og dvd på, jeg regner med at skulle bruge ca 10000 kr på det.

Da jeg har fulgt en lille smule med her kan jeg se at der kan komme nogle ret heftige diskutioner ang. lcd kontra plasma, og det er ikke det der er hensigten så jeg har besluttet at det er lcd jeg skal ha.

Redigeret af Ole - 25-Juli-2007 kl. 13:29
Moderator, recordere.dk
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2006
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2007 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af paw954 paw954 skrev:

ja ja jeg lad den ligge

vi alle købe nok et nyt til den tid

eh, det har intet med tv at gøre, det er et nyt disk format ligesom HDDVD og Blu-ray, dog nok ikke noget man skal regne med, da ingen af det store producenter backer det.

Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1692
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2007 kl. 15:03

Oprindeligt skrevet af højbo højbo skrev:

Hej er der nogle her der kan hjælpe med køb af et 37" lcd tv, jeg har ikke selv noget som helst forstand på det, men det skal udelukkende bruges til at se tv og dvd på, jeg regner med at skulle bruge ca 10000 kr på det.

Da jeg har fulgt en lille smule med her kan jeg se at der kan komme nogle ret heftige diskutioner ang. lcd kontra plasma, og det er ikke det der er hensigten så jeg har besluttet at det er lcd jeg skal ha.

Jeg ville næsten ikke svare på dette, men følte alligevel trangen.

Højbo skriver han ingen forstand har på det og jeg regner med at han mener det rette valg af fladskærm. Derefter listes kriterier op, som efter min og sikkert mange andres mening bedst opfyldes af plasma, og alligevel fravælger han eksplicit plasma fremfor LCD? Det kan jeg altså ikke helt få til at hænge sammen...

"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top

Besvar Besvar Side  <1 567

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu