|
Slingbox død, er en HTPC den rigtige/enkle løsning |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
Kasper_J
Guld medlem Oprettet: 30-Marts-2007 Status: Offline Point: 2813 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kommer meget an på hvad man ønsker at lave i EU. |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Betalings TV er der åbent for i EU, måske med enkelte undtagelser angående sportrettigheder.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har også homerun men godt nok via Synology NAS og TVHeadend. Virker godt med Kodi, men jeg har ikke erfaring med en løsning "ud af huset"
|
|
TBC1
Guld medlem Oprettet: 19-Februar-2009 Status: Offline Point: 1995 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har i dag TVMosiac (via en NUC der i forvejen står og tjener som gameserver), som jeg er super glad for internt i huset samt ud af huset på ferier og arbejde mv. Men TVMosiac supporteres ikke længere og der kan derfor ikke købes nye serverlicenser fremadrettet. Så når nu jeg engang i fremtiden, grundet nye enheder, står og skal have et alternativ er det så virkeligt kun HDHomerun (som kræver specifik tunerhardware) og måske ProgDVB (som ikke var modent og stabilt sidst jeg forsøgte mig for mange år siden - før TVMosiac) der eksisterer som alternativer til TVMosaic?
...Er det virkeligt det eneste der findes af den type løsninger? I det mindste lyder det godt at HDHomerun er kombatibelt med Kodi og Plex da der vel så kan matches framerate lige som med TV Mosiac, så ikke alt ville være tabt, selv om det så vidt jeg kan lure det kræver en ekstre enhed? Redigeret af TBC1 - 29-August-2021 kl. 14:24 |
|
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019 Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K |
|
Jonas_R
Guld medlem Oprettet: 13-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 766 |
Funktioner
Tak(0)
|
Redigeret af Jonas_R - 29-August-2021 kl. 12:06 |
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Det må være en privat forening, der skrives jo at de ikke har mulighed for streaming af kanalerne.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
kharder
Bruger Oprettet: 26-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 191 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der findes også Youtv fra Yousee. Der skal Viasats kanaler dog tilkøbes.
En AppleTV løsning kan bruges både i sommerhuset og derhjemme. Der findes app til DR, Tv2, Viasat og Discovery. Det bedste er at man slipper for reklamerne.
|
|
Radiomanden
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg får alt TV fra DRTV, TV2 Play, Discovery+, og Disney+, samt ind imellem lejer fra Blockbuster.
|
|
|
|
huntiedk
Guld medlem Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har tidligere kørt med HDHomerun + TVHeadend på en lille Linux-box, og så med Raspberry Pi med Kodi som klienter rundt om i lejligheden. Jeg tænker en Raspberry Pi + SSD fint kan bruges som server også, hvis internetforbindelsen er hurtig nok til at streame kanalerne i originaludgave (dvs. uden omkodning til mindre båndbredde). Jeg havde ligeledes kodede kanaler fra Parknet til at fungere vha. en kortlæser på serveren, men ikke alle kortsystemer kan bringes til at virke. Ulempen er dog, at det kan være lidt bøvlet nørderi at vedligeholde kanalerne i TVHeadend, fx. når udbyderen flytter rundt. Og det er også lidt nørdet at få sat op første gang. |
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |