|
LG E6 periodisk fejl? |
Besvar |
Forfatter | |
Breakfast
Junior bruger Oprettet: 06-Oktober-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 21 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 29-Marts-2018 kl. 10:57 |
Hey,
Jeg har et 65" LG E6 som jeg er ganske tilfreds med - men har 2 gange den seneste måned oplevet, at skærmen ikke kan vise billeder i bevægelse. Det kan fint vise grafik, f.eks. UI på Youtube el. Netflix, men så snart en film startes får man et fejlagtigst billede, der mest ligner en scramblet/krypteret tv-kanal fra gamle dage: https://imgur.com/a/KiEL6 Med mit ringe kendskab til indersiden af et tv er mit umiddelbare gæt ville være, at der sidder en grafikprocessor et eller andet sted i skærmen der har set bedre dage (eller en defekt dram-kreds på grafikkortet)? Så tænker, at selvom periodiske fejl er trælse, at sende til rep - så er det vel den vej det skal - så ville høre om andre har set tilsvarende eksempler, der kunne støtte min sag? Om det er en typisk fejl for dette TV eller skyldes software eller? |
|
Steen6400
Guld medlem Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2116 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvordan får du det væk igen? Sluk/tænd kunne prøves først og måske tilbage til fabriksindstillinger. Hvis det bliver ved må det være en fejl, tror nok min E6'er har gjort det en enkelt gang. Jeg sammenligner det med en PC, den skal også genstartes en gang i mellem
Edit: Og er TV og app's opdateret? Redigeret af Steen6400 - 29-Marts-2018 kl. 11:22 |
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music |
|
Breakfast
Junior bruger Oprettet: 06-Oktober-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 21 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Steen, Det forsvinder efter tænd/sluk, nogle gange skal der et par omgange til før det forsvinder. Alle apps og firmware er opdateret og problemet forekommer både ved brug af apps på tv'et og via f.eks. ChromeCast el. Intel Wireless Display. Så derfor er jeg ret sikker på, at fejlen ligger i tv'et og hverken i kabler el. eksterne 'bokse'. Men du lever med fejlen indtil videre?
|
|
Steen6400
Guld medlem Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2116 |
Funktioner
Tak(0)
|
Da jeg kun har oplevet det 1-2 gange ser jeg det ikke som et problem, men hvis det var 2 gange om måneden var det noget andet. Det at du skal slukke flere gange skyldes sikkert at du slukker i for kort tid, prøv at tage stikket ud i 5 minutter.
Redigeret af Steen6400 - 29-Marts-2018 kl. 16:25 |
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music |
|
Ksnede
Ny bruger Oprettet: 30-Marts-2018 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 10 |
Funktioner
Tak(1)
|
Hej,
Havde samme problem på mit LG B6, eller sådan startede det (TV var 6 mnd.), efter ca. 3 uger begyndte lyd og billede indstillinger at låse også, så kun en fabriksreset løste det. Tog kontakt til LG support og de sendte teknikker ud, der skiftede mainboard i TV. Det løste mine problemer. Mvh KSnede
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |