|
Allround anlæg til forældrene |
Besvar | Side <1 789 |
Forfatter | ||
Flippo
Guld medlem Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1414 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Mente også impedans.
Dynaudioens impedanskurve er nærmest en lige streg, og den har ingen store fasesving, så nej, den kræver ikke en voldsom forstærker. Du kan ikke læse noget som helst ud af en producents impedansiopgivelse.
|
||
friediger
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 557 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
det må komme an på en prøve. Nu er de købt for 5000kr uden standerne. Glæder mig til at sætte dem til mine forældres anlæg og forhåbentlig høre forskel :)
|
||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ved nogle Dynaudio er der skumgummipropper med til basporten, hvis højttalerne står for tæt på væggen.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
Flippo
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er overbevist om, at de vil gøre en (positiv) forskel.
|
||
Flippo
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nemmerli'. Og er de ikke med, kan man let lave nogen, v.h.a. et par gamle strømper.
|
||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6661 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Godt køb, er jeg sikker på. Og Dynaudio skriver de godt kan stå i en reol. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
jensgk
Junior bruger Oprettet: 27-April-2020 Sted: Helsinge Status: Offline Point: 48 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Var det Dynaudio Excite X18, som du købte? Det er nogle gode højtalere, - dem bliver dine forældre glade for. Nu er det ikke højtalerne, der er det svage led. Jeg er nemlig stadig i tvivl om forstærkeren er god nok: Dynaudio X18 højtalerne er rated til at kunne klare 175W, og Dynaudio anbefaler en forstærker på minimum 20%*175W= 35W (i 4 Ohm):
Det er selvfølgelig en "rough guide" fra deres side, men for lille effekt fra forstærkeren kan også give distortion. |
||
friediger
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 557 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
der fulgte skumdutter med som kom om i bassen, de lyder rigtig godt i mine forældres stue og de var glade særligt for at de nu kunne mærke bassen meget bedre. Forstærkeren arter sig også pænt så alt er godt
Tak for alle indlæggene og forslagene til løsninger, super fedt med kvalificeret og engageret hjælp!
|
||
Flippo
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tillykke med dem. Jeg er sikker på, at dine forældre nok skal få mange timers fornøjelse ud af dem.
|
||
jensgk
Junior bruger Oprettet: 27-April-2020 Sted: Helsinge Status: Offline Point: 48 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Godt anlæg du har købt, og godt at de blev glade.
God tråd, med mange spændende forslag og meninger. |
||
Besvar | Side <1 789 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |