|
Sonos Arc på Panasonic TV |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
PerGew
Bruger Oprettet: 19-Juli-2006 Sted: Rødovre,Denmark Status: Offline Point: 232 |
Funktioner
Tak(0)
|
jeg har nr 2=off
Ved ikke om det betyder noget
|
|
Hougaard
Bruger Oprettet: 22-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 107 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det så jeg godt, men mente ikke det havde noget at sige. Hvis jeg sætter den til “Fra” bliver billedet/lyset noget skarpere/lysere. |
|
Vh Jan
|
|
Munch
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4708 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ambient sensor anbefales altid at slå fra da det går ind og ændrer på billedkvaliteten. Især væsentligt hvis man har fået TV kalibreret.
|
|
Hougaard
Funktioner
Tak(0)
|
Okey.. Det var jeg ikke klar over, så det skal da prøves 😉
|
|
Vh Jan
|
|
AV-Con
Branche Medlem Oprettet: 24-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som input til tråden kan jeg oplyse, at jeg for nylig har personligt kæmpet en del med ARC mellem et ældre Panasonic TV (60ZT60) og surround receivere med HDMI 2.1. Det er præcis samme fejl som der omtales her, og jeg havde ikke de samme problemer med en ældre surround receiver. Det har været samme problem på både en 2020-21 model af Yamaha og Marantz receiver, og jeg har nok også været igennem samtlige indstillinger uden held. Periodisk, ofte dagen efter (men ikke altid), så er TV lyden ikke med over ARC, selv om Viera link indstillingerne stadig står til "Hjemmebiograf". Når man så vælger tilbage til TV og retur igen, så kommer lyden normalt.
Jeg tænker der måske er en ARC hardware/software kompatibilitets udfordring på ældre Panasonic TV og udstyr med HDMI 2.1, uden at have noget bekræftet. Så jeg håber på en opdatering til TVet, men det er svært at sige om der stadig bliver fejlrettet på de ældre TVs software. Jeg er blevet nødt til at løse det ved at trække et optisk kabel og slå ARC fra, hvilket naturligvis virker 100%. Det betyder ikke noget i praksis for mig, da alle enheder med HD lyd er tilsluttet receiveren direkte med HDMI.
|
|
Ronni, AV-Connection
www.av-connection.dk |
|
Hougaard
Funktioner
Tak(0)
|
Der har ikke været problemer idag, så ...
I skal alle ha’ tak for de gode råd og kommentarer alle sammen
|
|
Vh Jan
|
|
Hougaard
Funktioner
Tak(0)
|
Det ender nok også med at blive min løsning, da jeg igen var for hurtig med at skrive at det nu virkede. Jeg har bare min ARC (og en Sonos SUB på systemet) tilkoblet TV’et og har alt lyd fra TV ud af ARC’en. Altså ikke TV-lyd til min receiver. Vil det påvirke lyden (feks Atmos) at benytte optisk kabel i stedet for HDMI?
Redigeret af Hougaard - 15-April-2021 kl. 19:44 |
|
Vh Jan
|
|
Hougaard
Funktioner
Tak(0)
|
Som det kan ses i mit svar til AV-Con var jeg igen for hurtig, så forslag er stadig velkommen.
Software versionen er 3280, som skulle være den nyeste.
|
|
Vh Jan
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |