Det er sgu op ad bakke det her.
De har testet på to forskellige widescreen fjernsyn, uden problemer, og konklusionen må være at det er mit tv det er galt med.
Problemet med det, er så bare at jeg har bedt en kammerat tjekke også, og han har også problemet (også stofa kunde her i Århus området).
Og teknikerne testede i formiddags.
Hvad søren mon det var for nogle widescreen udsendelser, med sænket logo, og hævede tekster de tjekkede på i formiddags
De kunne godt sende en tekniker ud, men hvis de mente at konkludere at det var mit udstyr, så skulle jeg betale for teknikerbesøget.
Jeg bad dem så at tjekke specifikt på Ugly Betty og Dating Alex på onsdag, men det var da ikke så nemt, for da var de jo gået hjem.
Ja så bliver det nok svært at finde fejlen, for det er nok begrænset hvor mange udsendelser der sendes indenfor deres arbejdstid, som er widescreen, med sænket logo og hævede undertekster (er der en betegnelse for denne analoge sende metode? Letterboxed er jeg ikke dækkende nok, da det også inkluderer widescreen uden sænket logo og hævede undertekster.)
Men jeg fik ham da overtalt til at en af teknikerne måske kunne tjekke hjemme hos sig selv, hvis en af dem havde et widescreen tv og analogt signal.
Men jeg vil fortsat rigtig gerne høre fra andre med widescreen og analogt stofasignal, så jeg kan præsentere flere tilfælde, og eventuelt begrænse problemet geografisk.Så hvis folk gad teste hvordan billedet ser ud ved Ugly Betty og Dating Alex (og andre udsendelser, hvis de lige spotter et sænket TV2 logo).Manden hos Stofa argumenterede bl.a. med at han ikke havde hørt fra andre, men min teori er jo, at en hel del af dem med widescreen tv enten bruger en "smart zoom" format, og forvrænger billedet, tror det er noget i deres tv, som de ikke har styr på, eller at det er TV2 der fejler.
Stofa er vel i virkeligheden ret langt nede ad stigen, hvis nogen rent faktisk valgte at gå videre med det.
Jeg har jo fx først reageret nu, hvor TV2 er begyndt at sende WSS signalet (eller det har de måske gjort længe, og stofa har blot sorteret det fra
)
Mvh Michael, der kæmper videre med at få fagfolkene til at forstå (den omvendte verden, lidt ligesom i Fona/Elgiganten)