|
Hjælp til valg af udstyr |
Besvar |
Forfatter | |
JonJakobsen
Ny bruger Oprettet: 01-Marts-2017 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 01-Marts-2017 kl. 23:28 |
Hej folkens,
Jeg skriver fordi at jeg godt kunne bruge noget vejledning til hvad jeg skal ud og investere i Jeg har på nuværende tidspunkt en NAD C352 som spiller sammen med min B&W 683 (ikke s2). Jeg syntes at min opsætning virker ok, men jeg føler at jeg kunne have en bedre forstærker til højtalerne, samtidigt med at jeg gerne vil finde en ordentlig streaming løsning samt have tilkoblet en pladespiller. - Kan i anbefale en forstærker som ville være en opgradering fra den nuværende som både gav mulighed for streaming og tilkobling af pladeafspiller? - Er det bedre at købe en separat streamingsenhed (bedre kvalitet end chromecast og lignende) - En god pladeafspiller til maks 3000kr? Hvis i har stødt på en der sælger noget brugt som kunne være relevant for ovenstående ville det være super fedt Mvh
Redigeret af JonJakobsen - 02-Marts-2017 kl. 08:48 |
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kommer ikke langt for 3000,- i forhold til den forstærker du har nu. Behold den og brug pengene på pladespiller og streaming.
Køb en riaa til pladespiller. https://www.hifiklubben.dk/tilbehor/pladespillertilbehor/nad-pp2e-riaapickup-forforstarker/ Med hensyn til streaming findes der flere løsninger. Jeg bruger selv AirPlay. Måske skal du lige skrive hvor du vil streame fra. Så er det lettere at pege på en løsning der passer dig. |
|
JonJakobsen
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Mufti,
Jeg kan se at jeg lige var hurtig nok i min besked i går! De 3000kr var ment som det jeg var villig at bruge på pladeafspiller Mht. forstærker så tænke jeg nærmere omkring 6-7000kr Men selvfølgeligt som sådan ikke et must med forstærker hvis det alligevel ikke er nok til at jeg får en reel opgradering. Har man ikke et ret stort kvalitetstab når man bruger et apple tv eller lignende? Det jeg er interesseret i er en streamingsløsning, hvor man undgår at bruge et jack stik til at forbinde streaming enheden til sin forstærker.
|
|
JackD84
Guld medlem Oprettet: 28-Januar-2014 Sted: Jylland Status: Offline Point: 755 |
Funktioner
Tak(0)
|
En Rega Planar 2 pladespiller. Bluesound Node 2. En Yamaha integreret forstærker i deres nye serie. De lyder helt vildt godt. Jo dyrere jo bedre, og så mangler du en RIAA. En Rega kunne her være et godt bud.
En brugt B&W højttaler af nyere dato, går du ikke galt i byen af, hvis du er lun på det. Jeg ville beholde forstærkeren og købe en god , Rega Planar 2, RIAA Rega, og Bluesound Node 2 og et par nye højttalere. V.h Henrik Redigeret af JackD84 - 02-Marts-2017 kl. 10:11 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19467 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvorfor vil du ikke forbinde analogt til forstærkeren? Som jeg ser det, skal du enten beholde det hele i det analoge domæne (også fra din netværksafspiller), eller gå All in og købe forstærker med netværk indbygget og mulighed for at lave netværksafspilingen direkte på den. Jeg har selv valgt det sidste, med en Marantz Surroundforstærker, der har både Spotify, AirPlay og adgang til netværksradio. Fordelen er så at man kan bruge sin telefon/tablet til at styre det hele - også volumen. Klaus |
|
JackD84
Funktioner
Tak(0)
|
Kiggede lige på din forstærker. Den er ikke kraftig nok og du vil få mere ud af at købe en bedre forstærker.
Hegel integreret, Primare, Rotel, Rega, går du ikke helt fejl i byen af og det er til at finde brugt. Jeg er dog ikke vild med, Primare, klasse D. Der er på nogle af produkterne stor fejl rate. Den nye, Meridian Explorer V.2 , DAC, lyder også godt. Den understøtter MQA, men er ikke trådløs, her skal du bruge computer og forbinde med mini Jack til 2 delt phono stik. Redigeret af JackD84 - 02-Marts-2017 kl. 12:35 |
|
JonJakobsen
Funktioner
Tak(0)
|
Igen mange tak for alle tilbagemeldingerne, de er meget værdsat! :)
Jeg overvejer også meget om jeg skal opgradere forstærkeren til en C368, kan se at jeg kan få den til 7000kr på bud (https://www.hifiklubben.dk/tilbudstorvet/stockitem_401_nadc368gr/) Mht pladespiller vil det så nok medføre at jeg skal kigge efter noget brugt! Og jeg skal nok også have solgt min nuværende forstærker for at åbne budgettet lidt op. Er der nogen der ved hvor meget min nuværende forstærker vil kunne sælges for? :) Hvis i har nogle specifikke bud på enten nogen der sælger noget brugbart for min situation brugt, eller tilbud, så vil jeg meget gerne høre det :)
|
|
JonJakobsen
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kunne evt købe denne forstærker? Det er samme Watt som 368 bare uden bluetooth delen http://www.dba.dk/integreret-forstaerker-nad/id-1031964808/
|
|
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kig også efter en project pladespiller (eventuelt med indbygget RIA). Jeg har kombinationen af en ældre Project og en Cambridge Audio Azure 740A og det syntes jeg faktisk lyder rigtigt fint.
|
|
JackD84
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville ikke købe den NAD, hvis du vil have bedre lyd end nu, skal du kigge efter noget andet. Der er et arrangement om NAD's nye serie i hifiklubben i næste uge. Den er mere interessant end den gamle svend
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |