recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med undertekster på TV2?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med undertekster på TV2?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2007 kl. 17:13
Det er sgu op ad bakke det her. 

De har testet på to forskellige widescreen fjernsyn, uden problemer, og konklusionen må være at det er mit tv det er galt med.

Problemet med det, er så bare at jeg har bedt en kammerat tjekke også, og han har også problemet (også stofa kunde her i Århus området).
Og teknikerne testede i formiddags.

Hvad søren mon det var for nogle widescreen udsendelser, med sænket logo, og hævede tekster de tjekkede på i formiddags

De kunne godt sende en tekniker ud, men hvis de mente at konkludere at det var mit udstyr, så skulle jeg betale for teknikerbesøget.

Jeg bad dem så at tjekke specifikt på Ugly Betty og Dating Alex på onsdag, men det var da ikke så nemt, for da var de jo gået hjem.
Ja så bliver det nok svært at finde fejlen, for det er nok begrænset hvor mange udsendelser der sendes indenfor deres arbejdstid, som er widescreen, med sænket logo og hævede undertekster (er der en betegnelse for denne analoge sende metode? Letterboxed er jeg ikke dækkende nok, da det også inkluderer widescreen uden sænket logo og hævede undertekster.)

Men jeg fik ham da overtalt til at en af teknikerne måske kunne tjekke hjemme hos sig selv, hvis en af dem havde et widescreen tv og analogt signal.

Men jeg vil fortsat rigtig gerne høre fra andre med widescreen og analogt stofasignal, så jeg kan præsentere flere tilfælde, og eventuelt begrænse problemet geografisk.
Så hvis folk gad teste hvordan billedet ser ud ved Ugly Betty og Dating Alex (og andre udsendelser, hvis de lige spotter et sænket TV2 logo).

Manden hos Stofa argumenterede bl.a. med at han ikke havde hørt fra andre, men min teori er jo, at en hel del af dem med widescreen tv enten bruger en "smart zoom" format, og forvrænger billedet, tror det er noget i deres tv, som de ikke har styr på, eller at det er TV2 der fejler.
Stofa er vel i virkeligheden ret langt nede ad stigen, hvis nogen rent faktisk valgte at gå videre med det.
Jeg har jo fx først reageret nu, hvor TV2 er begyndt at sende WSS signalet (eller det har de måske gjort længe, og stofa har blot sorteret det fra)

Mvh Michael, der kæmper videre med at få fagfolkene til at forstå (den omvendte verden, lidt ligesom i Fona/Elgiganten)
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5273
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2007 kl. 20:06

Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Mvh Michael, der kæmper videre med at få fagfolkene til at forstå (den omvendte verden, lidt ligesom i Fona/Elgiganten)

Hej Michael

Har du mulighed for at se det direkte analoge signal fra TV2 sender på en stueantenne/en stump ledning , eller er signal for svagt?
For så vil jeg foreslå at du prøver at optage noget af Ugly Betty både fra Stofa fællesantenne og direkte TV2 analog signal (billede behøver ikke nødvendigvis være perfekt), og sammenligne disse.
Tving evt. TV'et til 4:3 mode også, til sammenligning.
Og som dokumentation til fagfolkene, et par digital billeder af begge optagelser hvis de ikke er ens.

Mvh JørgenT

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2007 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Hej Michael

Har du mulighed for at se det direkte analoge signal fra TV2 sender på en stueantenne/en stump ledning , eller er signal for svagt?
For så vil jeg foreslå at du prøver at optage noget af Ugly Betty både fra Stofa fællesantenne og direkte TV2 analog signal (billede behøver ikke nødvendigvis være perfekt), og sammenligne disse.
Tving evt. TV'et til 4:3 mode også, til sammenligning.
Og som dokumentation til fagfolkene, et par digital billeder af begge optagelser hvis de ikke er ens.

Mvh JørgenT

Det har jeg desværre ikke mulighed for.
Men jeg synes jo også dit screenshot beviser det.

Jeg spekulerer i at få en kammerat til at optage lidt fra Stofa (han har samme problem), og så efterfølgende optage fra hans digital modtager.
Den skal så stå og optage, mens han i digital modtageren går ind og skifter indstillingen om fra 16:9 til 4:3.
Jeg er ret sikker på at denne omstilling vil fremprovokere nøjagtig samme problem på digitalmodtageren, og det vil jo ret tydeligt illustrere, at den konvertering Stofa (Århus?) laver til 4:3 gør det samme ved signalet.

Bare sært, at det ikke sker hos TDC, men de modtager måske ikke TV2 digitalt og konverterer det.
Eller også har de noget udstyr der er beregnet til at distribuere signalet ud til flere typer tv, og som kan tage hensyn til dette.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5273
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2007 kl. 22:33

Jeg spekulerer i at få en kammerat til at optage lidt fra Stofa (han har samme problem), og så efterfølgende optage fra hans digital modtager.
Den skal så stå og optage, mens han i digital modtageren går ind og skifter indstillingen om fra 16:9 til 4:3.
Jeg er ret sikker på at denne omstilling vil fremprovokere nøjagtig samme problem på digitalmodtageren, og det vil jo ret tydeligt illustrere, at den konvertering Stofa (Århus?) laver til 4:3 gør det samme ved signalet.

Bare sært, at det ikke sker hos TDC, men de modtager måske ikke TV2 digitalt og konverterer det.
Eller også har de noget udstyr der er beregnet til at distribuere signalet ud til flere typer tv, og som kan tage hensyn til dette.

Mvh Michael

Prøvede lige at ændre min Maximum T3000 DVB-T til at sende output til 4:3 TV format, og så er nederste tekstlinie i det sorte felt.

Og det er jo ganske fornuftigt på et 4:3 TV, men ikke egnet til 16:9 ved zoom.

Så din teori er sikkert rigtig, det er Stofas konverter der laver problemet. Spørgsmålet er om den kan ændres til at flytte tekst op i billedet.

Mvh JørgenT

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2007 kl. 23:20
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Så din teori er sikkert rigtig, det er Stofas konverter der laver problemet. Spørgsmålet er om den kan ændres til at flytte tekst op i billedet.

Mvh JørgenT

Netop som jeg troede!

Jeg har nu fået meldinger fra Stofa Kolding og Stofa Aalborg kunder uden problemer, og to yderligere fra Århus der har problemer, så syndere er fundet.

Så må Stofa Århus jo lige høre deres kolleger ad, hvordan man gør.

Jeg gætter på de andre Stofa afdelinger slet ikke konverterer et digitalt signal.

Men tak for hjælpen til alle.

Mvh Michael
Til top
jackyl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-November-2006
Sted: Denmark
Point: 192
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2007 kl. 23:24
stofa er nogle
allan

Til top