|
Philips 55OLED803 |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
Basto
Guld medlem Oprettet: 20-December-2011 Sted: danmark Status: Offline Point: 533 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for god underholdning
|
|
jake51
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6213 |
Funktioner
Tak(0)
|
Følger med her, ville da gerne have Philips OLED pga. Ambilight
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jake, bare køb, hvis du er nervøs for om Philips performer dårligere end andre prøv at tjekke anmeldelser på flatpanels.dk, som er Danmarks mest seriøse side for skærmteknologi. De performer nøjagtigt lige som de andre i "klassen". Den her tråd er en storm i et glas vand. Jeg er langt fra gift med Philips, måske vælger jeg ikke det mærke næste gang (måske gør jeg). ..... men ret skal være ret.
|
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
TV Kalibrering
Bruger Branchemedlem Oprettet: 10-Marts-2016 Sted: Slagelse Status: Offline Point: 129 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej med jer
Jeg vil naturligvis gerne lige komme med en kommentar til ovenstående indlæg. Jeg vil starte med at bekræfte at såfremt en Philips OLED er korrekt kalibreret vil farvegengivelse af primær og sekundær farver samt efterfølgende mætnings forløb være ligeså nøjagtig som på andre skærme såsom Panasonic, LG osv. Det samme er gældende for gråtoneskalaen (hvidbalance) det skal dog nævnes at både Panasonic, LG samt Sony og Samsung har flere kalibrerings håndtag at justere på end Philips, de understøtter alle AutoCal (anno 2019) og især LG lægger sig i front med deres 3D LUT AutoCal som det suverænt bedste (mest præcise og omfattende/antal punkter) Philips skærme har ifølge min erfaring ikke ligeså gode out of the box indstillinger som LG og Panasonic og der skal generelt skrues mere på hvidbalancen end ved de øvrige producenter nævnt her. Det er dog ikke noget problem såfremt man har udstyret til det, men hvis man vælger at bruge værdier fra en tilsvarende kalibrering fundet på nettet eller blot køre med alt på default på ISF profilerne, så vil billedet på en Philips være en smule længere væk fra den korrekte gengivelse. Derudover så har Philips en mere aggressiv tilgang til blandt andet skarphed og kantforbedring, hvor sidstnævnte på flere modeller ikke kan slås helt fra. Angående håndtering af lys, både håndtering af højlys, ABL og andre ting. Så har hver producent forskellige måder at gribe det an på. Der er ingen decideret standard at rette ind efter når det kommer til håndtering af højlys, kigger man på håndtering af højlys i HDR har man groft sagt to muligheder, det meste HDR indhold er graded i 1000 eller 4000 nits, her kan man vælge at bevare detaljer i højlyset på bekostning af det samlede lys output eller klippe detaljerne i højlyset fra lidt “tidligere” men så få et højere samlet lys ouput. Altså er der tale om forskellige måder at følge EOTF kurven, hvor nogen producenter prioriterer peak brightness over synligheden af detaljer og omvendt. |
|
http://www.tv-kalibrering.dk
- Kalibrering af tv skærme og projektorer |
|
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har et Philips 55POS9002 og jeg an slet ikke genkende at der skulle være problemer med at se flov TV.
Billedet fejler bestimmt ikke noget. Der kan så være en del andre ting som ikke er optimale ved Philips, men det er ikke billedet. |
|
Pede8000
Guld medlem Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2589 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for super sagligt input Thomas!
Jens har helt sikkert misforstået dig.
Lige netop den model som der omtales kan ikke siges at falde ind under de problematiske modeller i forbindelse med de de udfordringer der nævnes i tråden. Jeg kan heller ikke ikke genkende det!! Overhovedet. (og det er der ikke rigtig nogen anmeldere der kan heller) |
|
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|
jens0804
Super bruger Oprettet: 18-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 393 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nu har jeg jo aldrig citeret Thomas for at sige der er en fejl på Philips, kun at havde hørt det fra andre. Det må jo også være vigtigt for dig, siden du vil gå videre med det :-)
|
|
m.v.h Jens Christensen
Panasonic TH-42PV500E + TH-P37X10Y, Samsung SMT-H3126 , Sony BDP S550, Digiality CX-302T, Technics SA-DA 8 |
|
Basto
Guld medlem Oprettet: 20-December-2011 Sted: danmark Status: Offline Point: 533 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er helt enig med dig jens (Thomas må være en guru) Måske kan han give et bud på om vi får en hvid jul?
Redigeret af Basto - 08-December-2019 kl. 09:56 |
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |