recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - opdele lcd og plasma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketopdele lcd og plasma

Besvar Besvar Side  <123
Afstemningsspørgsmål: skal lcd og plasma opdeles i to emner
Svarmulighed Stemmer Afstemningsresultat
29 [39.73%]
42 [57.53%]
2 [2.74%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24766
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2008 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Hvis du vil bruge det som argument for at opdele debatten, så synes jeg da at det bør være noget der sker "relativt regelmæssigt". Man kan jo ikke bruge et sådant argument hvis det er noget der er sket en enkelt gang, for et halvt år siden, og udover dette ikke er set ellers.

jeg tror du er ved at få det ud hvor det ikke, skulle være.

det er jo ikke fordi det sker, hver dag. og heller ikke hvert halve år. men det sker. hvis du går så meget op i det, så gå dog selv tilbage, i dem alle. god fornøjelse.

Jeg er enig, hvis det er noget der sker tit, at folk bliver svinet til eller kaldt dumme fordi de ikke vil købe Plasma, så er det i allerhøjeste grad et stort problem.

det er det jo så ikke.

Men jeg synes omvendt også at det er en meget voldsom beskyldning at komme med. Som jeg læser dit indlæg (og jeg kan jo tage fejl) så opfatter du det som et af problemerne der påvirker debatten, at det er sket at folk bliver svinet og kaldt dumme af førnævnte grund. Hvis dette opfattes som et problem der påvirker debatten, så må det jo være fordi det er noget der sker tit nok til at det ikke bare kan afskrives som en enkeltstående hændelse.

Dette skal jo ikke ende op i en retssag hvor der skal føres beviser for og imod, men jeg synes bare det er for nemt at sige at Plasma-fanatikerne har svinet folk til, hvis folk hellere ville købe LCD, og så bruge dette som et argument for at opdele debatten.

Som en sidenote, hvordan skal dette undgås, bare fordi man opdeler debatten? Hvis en person spørger til "det bedste LCD-tv" i LCD debatten (uden at nævne hvorfor det lige skal være et LCD), må man så ikke anbefale et Plasma (hvis nu man mener at det bedste fjernsyn til den pågældende persons situation er et Plasma)? Skal man bare ignorere denne "stakkels forbruger" der måske ender med at købe et godt LCD, men måske ligeså godt kunne have købt et Plasma og være mindst lige så glad for det?

du skulle vel ikke selv være til plasma.

Ovenstående gør sig jo også gældende omvendt. Hvis en person spørger til det bedste Plasma, må man så ikke anbefale et LCD (hvis nu det bedste tv på markedet pt er et LCD)?.

det hele er en afstemning, for at se hvad folk synes. ikke for at jeg skal have, en off topic debat kørende hele dagen.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2008 kl. 12:25

[QUOTE=jonaskp]

og prøv at læse post 1. der står at det ikke skal tages så alvorligt. prøv det.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Ole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

recordere.dk teamet

Oprettet: 04-April-2005
Sted: Denmark
Point: 874
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2008 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Men er enig i at det skal respekteres hvis trådstarter ikke ønsker råd om en bestemt teknologi.

det bliver det jo bare ikke. tværtimod så bliver folk jo nogen gange, svinet til på forskellige måder, med at de ikke har forstand på det, eller er direkte dumme.

Så må man jo tage fat i en admin når man har prøvet at få den / dem til at forstå hvor man vil hen med tingene som ejer af tråden må man også tage noget ansvar.

man kan jo ikke kalde på admin, i tide og utide.

bortset fra det vidste jeg ikke, at man var ejer af trådene, man har startet.

Undskyld formuleringen man naturligvis kan man det, at du så ikke gider er noget helt andet. Når man starter en tråd er man "ejer" (Det er starteren og ejeren der vil opnå noget med den ikke siden) af den og har dermed også et medansvar for de ting der sker i den.

Kører det over gevind bør man være voksen og tage det ansvar istedet for at få alt låst fast så flere muligheder ikke er mulige i samme tråd. Admins her på sitet er mere end villige til at skride ind når de får input til ting der kører af sporet eller hvis folk blive ved med at gå offtopic, efter de pænt er blevet bedt om at lade være.

Mht. opdeling af LCD/Plasma vil jeg ikke udtale mig, men i denne deldiskussion er jeg i store træk enig med Smurf:

Ejerskab: Ja, trådstarter har i en vis grad ejerskab over tråden. Netop på den måde, at de jo er trådstarter, der har et "problem", og derfor er det også hans problem vi skal have "løst"/diskuteret - ikke plasma/lcd-fanboys'nes.
Desværre er det ofte nye på forummet, som bliver "overfaldet"* af plasmatilhængerne, og de ved ikke alle, hvordan/hvornår man skal kalde på admin..

Rapportering: I skal ikke være så bange for, at kalde på admin. For det første, så er det 1000 gange lettere at moderere en tråd, hvis man får en anmeldelse ved første indlæg, der er off topic, end hvis der er 3 sider med skænderier om - i dette tilfælde - plasma vs. lcd.
For det andet, så har vi faktisk ikke så travlt. Vi er 3-4 moderatorer, og vi får vel i gennemsnit én anmeldelse i gennemsnit pr dag. - Vi kan lige følge med
- Jeg ved ikke hvad jeg gør, den dag jeg har fået overbevist for mange af jer om, at I skal rapportere så vi ikke kan følge med. Men foreløbigt, så vil jeg klart hellere have en rapport, end at "I klarer det selv" - min erfaring siger mig nemlig, at brugere der forsøger - i bedste mening - at agere moderatorer, ofte har den modsatte effekt.

Mht det oprindelige spørgsmål, så synes jeg, at det er en interessant debat, som jeg vil følge nøje. I sidste ende er det Lars, der bestemmer den slags. Jeg ved ikke, om han har overvejet det..

...Ole

* "Overfaldet" er et overdrevet udtryk til at beskrive hvad der sker. Jeg mener det ikke så hårdt

Moderator, recordere.dk
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2008 kl. 12:41

Oprindeligt skrevet af Ole Ole skrev:

Mht. opdeling af LCD/Plasma vil jeg ikke udtale mig, men i denne deldiskussion er jeg i store træk enig med Smurf:

Ejerskab: Ja, trådstarter har i en vis grad ejerskab over tråden. Netop på den måde, at de jo er trådstarter, der har et "problem", og derfor er det også hans problem vi skal have "løst"/diskuteret - ikke plasma/lcd-fanboys'nes.

ok. jeg har nu aldrig tænkt på mig selv, som ejer af en tråd fordi jeg har startet en. men fedt så ejer jeg da flere ting end jeg havde regnet med.
Desværre er det ofte nye på forummet, som bliver "overfaldet"* af plasmatilhængerne, og de ved ikke alle, hvordan/hvornår man skal kalde på admin..

jamen det er jo netop det, som sker ind imellem. og jeg ved da også i de fleste tilfælde, vil jeg da selv forsøge at løse tingene, før man skal kalde på storebror. nu er det ikke så tit jeg selv har brug for det.

Rapportering: I skal ikke være så bange for, at kalde på admin. For det første, så er det 1000 gange lettere at moderere en tråd, hvis man får en anmeldelse ved første indlæg, der er off topic, end hvis der er 3 sider med skænderier om - i dette tilfælde - plasma vs. lcd.
For det andet, så har vi faktisk ikke så travlt. Vi er 3-4 moderatorer, og vi får vel i gennemsnit én anmeldelse i gennemsnit pr dag. - Vi kan lige følge med

jamen så skal jeg da prøve at skaffe jer lidt arbejde.
- Jeg ved ikke hvad jeg gør, den dag jeg har fået overbevist for mange af jer om, at I skal rapportere så vi ikke kan følge med. Men foreløbigt, så vil jeg klart hellere have en rapport, end at "I klarer det selv" - min erfaring siger mig nemlig, at brugere der forsøger - i bedste mening - at agere moderatorer, ofte har den modsatte effekt.

Mht det oprindelige spørgsmål, så synes jeg, at det er en interessant debat, som jeg vil følge nøje. I sidste ende er det Lars, der bestemmer den slags. Jeg ved ikke, om han har overvejet det..

som jeg skriver, skal det ikke tages så alvorligt. men hvis der nu var 90% som havde sagt ja, så skulle man måske have overvejet det. men der er da alligevel nogen som gerne vil.

jeg ville nu aldrig selv spørge ang. lcd- plasma. jeg har haft plasma og vil bestemt ikke tilbage.

...Ole

* "Overfaldet" er et overdrevet udtryk til at beskrive hvad der sker. Jeg mener det ikke så hårdt

Mvh
Flemming Larsen
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2008 kl. 16:55

Hej , jeg synes bestemt IKKE at forum skal opdeles , selvom bølgerne engang imellem går lidt højt , da dette jo er et debat forum og ikke en facit liste. I bund og grund vil jeg da håbe at man anbefaler div tv efter egen overbevisning og ikke hvilken teknologi det pågældende tv nu har , for et eller andet sted burde vi alle være ligeglad med hvilken teknologi det tilhører , bare man får det bedste , efter ens forbrug og penge pung...I fremtiden kommer der jo nok nogle nye typer tv på markedet , og jeg synes det ville være synd , at hvis det første dilemma man stod overfor var hvilken type tv man gik efter , og herfra kun kunne vælge ud fra dette....

MVH

PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2008 kl. 11:11

Det er ikke for at lave det til en quote krig, men jeg tror at et mere generelt emne som svar på dit indlæg, ville være blevet for rodet.

Hvis du vil bruge det som argument for at opdele debatten, så synes jeg da at det bør være noget der sker "relativt regelmæssigt". Man kan jo ikke bruge et sådant argument hvis det er noget der er sket en enkelt gang, for et halvt år siden, og udover dette ikke er set ellers.

jeg tror du er ved at få det ud hvor det ikke, skulle være.

det er jo ikke fordi det sker, hver dag. og heller ikke hvert halve år. men det sker. hvis du går så meget op i det, så gå dog selv tilbage, i dem alle. god fornøjelse.

Hvis det ikke sker tit, så kan jeg stadig ikke se hvordan det på nogen måde kan påvirke debatten, i en sådan grad dit indlæg om det lægger op til. Jeg har ikke tænkt mig at gå tilbage for at lede efter noget der skal underbygge dit argument. Jeg kunne jo vælge de sidste 10 tråde hvor der står noget om plasma vs lcd, hvor der ikke er nogen som bliver svinet til. Er det så bevis nok på det modsatte?

Kan du slet ikke følge hvad jeg mener, når jeg skriver at jeg ikke synes det er en fair beskyldning, når du efterfølgende siger at det jo faktisk ikke er noget der sker særligt tit?

Som en sidenote, hvordan skal dette undgås, bare fordi man opdeler debatten? Hvis en person spørger til "det bedste LCD-tv" i LCD debatten (uden at nævne hvorfor det lige skal være et LCD), må man så ikke anbefale et Plasma (hvis nu man mener at det bedste fjernsyn til den pågældende persons situation er et Plasma)? Skal man bare ignorere denne "stakkels forbruger" der måske ender med at købe et godt LCD, men måske ligeså godt kunne have købt et Plasma og være mindst lige så glad for det?

du skulle vel ikke selv være til plasma.

Jeg er til godt billede og gode tv. Ja, mit nuværende tv er et Plasma, men jeg kan ikke se hvad det overhovedet har med ovenstående at gøre? Desuden ignorerer du i ovenstående svar, at jeg jo faktisk lige nedenunder skriver at det modsatte også gør sig gældende (hvilket du så har quotet lige nedenunder, men uden egentligt at kommentere det).

Ovenstående gør sig jo også gældende omvendt. Hvis en person spørger til det bedste Plasma, må man så ikke anbefale et LCD (hvis nu det bedste tv på markedet pt er et LCD)?.

det hele er en afstemning, for at se hvad folk synes. ikke for at jeg skal have, en off topic debat kørende hele dagen.

Fair nok, men personligt synes jeg ikke at en sådan afstemning kan bruges til særligt meget, hvis ikke der samtidigt bliver diskuteret hvorfor man har svaret ja og nej. Så kunne du ligeså godt have oprettet afstemningen, og bedt Admins låse tråden efterfølgende, hvis du ikke var interesseret i at folk kunne debattere den.

Af samme grund synes jeg absolut ikke at debatten er off-topic.

Det er jo i sidste ende admins der bestemmer om de vil gøre det ene eller det andet, men jeg tror da i allerhøjeste grad at de lytter til brugerne for at veje stemningen og høre hvad folk synes. Og her mener jeg ikke at en simpel afstemning er grundlag nok, til at jeg (hvis jeg var admin) ville få en fornemmelse af hvad folk egentligt mener.

Om du vælger at fortsætte "off-topic" debatten, er jo op til dig selv, det er jo ikke specifikt til dig at jeg skrev det første indlæg. Det var bare min mening om emnet, og hvorfor jeg personligt ikke mener at det bør adskilles.

Jeg beklager hvis jeg tager det "for alvorligt", men jeg synes som sagt at det er ret væsentligt at få en debat om dette også. En afstemning er fin nok, men uden en debat så får vi jo ikke belyst hvorfor folk stemmer ja/nej og hvad fordele og ulemper ville være ved at gøre det ene eller det andet.

Det synes jeg er overordentligt mere væsentligt, end en afstemning der lige nu siger at det faktisk er nogenlunde lige fordelt med for og imod en opdeling. Faktisk "fører" os der gerne vil beholde det samlet jo, så jeg kunne jo bare opgive og lade være med at skrive mere, men jeg synes i allerhøjeste grad at det er en vigtig diskussion at tage, især fordi at det jo ikke er første gang at det er blevet nævnt som en mulighed.

Redigeret af jonaskp - 19-August-2008 kl. 11:17
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu