|
Telia TV: Er PC monitor nok? |
Besvar |
Forfatter | |
jj_dk
Ny bruger Oprettet: 04-Februar-2012 Status: Offline Point: 1 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 04-Februar-2012 kl. 17:27 |
Hej. Vi hører til blandt få som (endnu) ikke har TV. Vi overvejer at
skifte internetudbyder til Telia og få deres Telia TV pakke med. Jeg har
en stor PC monitor med HDMI indgang (men uden TV tuner). Kan jeg bruge
den til at se TV på (via Telia TV's boks som har HDMI udgang)? Eller
skal jeg bruge en skærm med TV tuner? Er der nogen som har prøvet at
koble en PC monitor uden tuner direkte til Telia's TV boks?
På forhånd tak. Jesper |
|
avh
Guld medlem Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der skal ikke anvendes tuner til IPTV.. Derfor burde en monitor med HDMI kunne bruges..
Et problem kan blive lyden, har din monitor LYD?
Ellers skal det overføres til en forstærker/aktive højtalere..
Hvad der kan bruges afhænger af Telia-boksens funktioner..
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
Krjstoff
Guld medlem Oprettet: 10-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 682 |
Funktioner
Tak(0)
|
I tråd med dette, har jeg med google som allieret forsøgt at finde ud af om man kan bruge Telia TV på sin HTPC.
Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre? Og hvad skal man i så fald bruge af hardware ud over selve computeren? |
|
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
|
|
avh
Guld medlem Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis det kan lade sig gøre, vil det ikke kræve noget særligt af computeren, udover der skal anvendes netkorttet, som jo findes i alle PC-er.
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
Krjstoff
Guld medlem Oprettet: 10-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 682 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg stillede spørgsmålet til Telias Support og de kunne desværre meddele at der IKKE er mulighed for at modtage deres IP TV via et mediecenter uden om deres set top boks
|
|
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |