Pede8000 skrev:
Det jeg "mangler" er ikke noget som kan skabes af recordere.dk, det er nok mere personligt.
Jeg mener bare at der ikke er basis for de samme ophedede/spændende debatter som der var tidligere. |
Som jeg så én skrive i sin signatur engang: Man skal aldrig ødelægge en god diskussion med fakta!
Dét jeg vil sige med det, er at mht. debatterne i forummet, så er niveauet på Recordere efterhånden ganske højt. Det betyder at ganske mange spørgsmål kommer der nogle rimeligt korte og kontante svar på, i stedet for 10 siders diskussion. Det er godt for dem der står med specifikke, ubesvarede spørgsmål, men måske nok lidt "kedeligt" hvis man deltager for debattens skyld.
Derudover er der to-tre ting der nok også gør sig gældende: Du har måske købt meget af det udstyr du skal have, så diskussioner der før fangede din interesse, virker nu ligegyldige. Derudover er der ganske enkelt færre der køber udstyr lige nu, end for et år siden - og deraf følgende færre diskussioner om hvad man skal købe. Desuden holder producenterne lidt mere igen på lancering af nye produkter for tiden, end de har gjort de seneste par år - hvor jeg vil påstå at vi har været ret forkælede. Vi skal huske på at det kun er de seneste år at en udstilling som IFA har været foretaget hvert år, i "gamle dage" var det kun hvert andet år, og det indrettede producenterne så deres lanceringer efter. Vi har i en periode været vænnet til at producenterne kom med omfattende lanceringer af nye ting i hvert fald en gang om året, og nogle gange to. Jeg tror vi skal vænne os til at udviklingen kommer til at gå lidt langsommere, og i hvad jeg vil kalde et lidt mere naturligt leje, de kommende år.
Personligt kunne jeg nu også godt tænke mig lidt mere initiativ, også fra brugerne selv. Én af de tråde jeg oplever der har været meget stor interesse omkring, var debatten omkring den test/demonstration af forskellige blu-ray afspillere der foregik hos mig for nogen tid siden. Her tog vi fat i et emne, afprøvede nogle ting i praksis, og debatterede resultaterne efterfølgende. Dén fremgangsmåde synes jeg godt vi kunne benytte os mere af - debatterne bliver tit ret teoretiske, og til tider bliver meningerne relativt strømlinede, fordi man er kommet frem til fælles fodslaw. Som eksempel kan nævnes at en diskussion om den mulige forskel på billedkvaliteten med forskellige HDMI-kabler, i dag som regel bliver meget kort, mens den for et år eller to siden kunne skabe en lang, ophedet debat.
Jeg savner tit når der har været forskellige demo-arrangementer - både hos mig og hos andre - at der er mere snak efterfølgende om hvad man oplevede og hvad man lærte af det. Jeg er meget interesseret i at være med til at skabe noget debat med "kød" på, men der er dog grænser for hvor meget tid jeg kan bruge på arrangementer osv for debattens skyld - men det ville være fint med mig hvis der var nogle brugere der tog handsken op, og arrangerede det praktiske - præcist som det var tilfældet med blu-ray afspiller arrangementet - og så kan jeg støde til med know-how og evt. lokaler, så meget jeg nu kan. Jeg synes jo et eller andet sted det er problematisk at der kan blive debatteret stolpe op og stolpe ned i flere år om forskellige blu-ray afspillere, men i realiteten er der yderst få af dem der debatterer, der rent faktisk har prøvet at se bare to forskellige afspillere ved siden af hinanden.
Det samme gælder for så vidt TV - hvorfor egentlig ikke lave dén plasma-shootout som jeg truede med for noget tid siden, som vel ikke er blevet mindre relevant efter at Pioneer har trukket sig ud og alle gerne vil vide hvad bedste alternativ så er - vi er på en måde blevet enige om at det må være Panasonic, og det er også mini umiddelbare overbevisning - men hvem ved, måske ville vi finde ud af nogle nye ting, hvis vi plantede de forskellige tv i samme rum, og gav dem en grundig "run-down"? Jeg vil meget gerne deltage aktivt i den slags, men jeg kan ikke afse de ressourcer der skal til for at arrangere det hele selv. Var der nu nogle brugere der ville påtage sig at fremskaffe de enkelte tv og få dem samlet et sted, så ville det være lidt mere overkommeligt for mig at afse en dag eller to til test og præsentation af dem. Bare et forslag...