recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan laver jeg en korrekt antenne installation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvordan laver jeg en korrekt antenne installation

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nicolaif Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nicolaif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan laver jeg en korrekt antenne installation
    Sendt: 03-November-2014 kl. 13:36
Hej

Jeg har problemer med DR1 og andre kanal på Yousee kabel TV.

Der sidder et DKT Comega(m. F Konnektor) udtag i den ene ende af stuen. Desværre står fjernsynet i den modsatte ende. Samtidig vil jeg gerne have udtag på 4 værelser på 1. salen.

Ved fjernsynet har jeg samtidig en HTPC med 3 tunere. 

Jeg har sat en 8 ports DKT Comega forstærker op umiddelbart efter udtaget fra Yousee, og deler fra denne signalerne ud til de forskellige udtag i huset. Og de resterende udtag er der monteret endmodstand.

Efter udtaget ved fjernsynet dele jeg signalet op i en splitter fra 1 til 4. Er dette en dårlig løsning? Og hvad kan jeg evt lave anderledes?

Kan jeg sætte en forstærker efter en forstærker?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 13:58

Det første der bør gøres, er at sikre at det leverede signal er i orden, derefter opsættes der en Distributions forstærker med det ønskede antal udtag, den opsættes på et egnet sted hvor kablet fra vejboxen kommer ind i huset. Der fordeles så derfra til de enkelte udtag i huset.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
nicolaif Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Maj-2004
Sted: Denmark
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nicolaif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 20:30
Tak for dit svar.

Jeg skal bruge 4 udtag samme sted. Det er ikke muligt med 4 kabler. Kan jeg fordele lokalt eller evt bruge endnu en forstærker?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 20:38

Mediecentret har vel kun en tilslutning og de enkelte tunere forbundet internt, ellers kan der laves en sløjfning.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu