|
Disney+ app hakker/fryser på LG C9 |
Besvar |
Forfatter | |
ptheglev
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 670 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 01-Januar-2021 kl. 18:43 |
Godt nytår
Jeg har et LG C9, hvor jeg desværre jævnligt oplever, at billedet kortvarigt fryser, når jeg streamer Disney+ via Disney-app’en. Ser jeg samme indhold via AppleTV 4K, kører det gnidningsfrit. TVet er kablet til mit netværk (Cat 6 kabel). Jeg har 1000 mbit fra BoligNet. Any ideas? På forhånd tak Peter
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
umiddelbart burde der ikke være netværksprobs når du både har kabling og en ellers velfungerende internetforbindelse, og derfor kunne jeg forestille mig det eventuelt kunne være synkroniseringsproblemer mellem lyd og video.. Prøv at tjekke hvad det er for et lydspor du kører og hvad afspiller du lyden med? (ingen grund til atmos lydspor hvis det bare ryger ud via skærmens højtalere.)
|
|
Potter
Guld medlem Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
Funktioner
Tak(0)
|
Også godt nytår til dig.
Prøv at ændre din DNS i internet indstillingerne på tv-et til f.eks. google DNS: 8.8.8.8/ 8.8.4.4 Start med at ændre DNS først, det er et problem jeg har set før med Disney app'en på web os Og evt. prøv at slå ipv6 fra eller til. Bare af nysgerrighed, hvilken router benytter du, og er den sat op til at køre med ipv6? Redigeret af Potter - 02-Januar-2021 kl. 09:35 |
|
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
|
kennethbrdk
Guld medlem Oprettet: 20-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1193 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har haft samme problem med Chromecast ultra og Chromecast 3. Det virker fint på min chromecast 3 nu og har intet foretaget mig. Tænker Disney af og til har kapacitetsproblemer. Er det bestemte titler du har det på - måske de mest populære eller også på andet.. Mit problemer var, at der var buffering jævnligt. Har ikke haft det på de andre tjenester jeg har: Netflix, Viaplay, tv2 play - kun på Disney+
|
|
ptheglev
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 670 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak for svar, Potter.< id="__symantecPKIClientMessenger" -sups-flavor-configuration="true" -extension-version="1.0.1" style="display: none;">
Jeg var lige hurtig nok, da jeg sagde, at jeg kun oplever "frys" i Disney+ app'en. Det gør jeg tilsyneladende også i Netflix. Meget mærkeligt. Jeg har fuld smæk på mit internet (små 900 mbit), og som sagt er tv'et kablet til nettet. Så vidt jeg kan læse, så understøtter tv'et kun op til 100 mbit, hvilket er rigeligt – også til 4K. Jeg har Google WiFi sat op i huset (Mesh) – denne fungerer også som router. /P
|
|
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det Potter mener er at det IKKE er din throughput som er problemet, men derimod det faktum at der åbenbart er udfordringer når der skal laves opslag af IP-adresse ud mod tjenesterne, hvor der åbenbart kan komme nogle forsinkelser, og dermed huller i streaming (DNS) (og normalt vil det være en god ting at slå IPv6 fra i routeren af en eller anden årsag. Indtil videre har overgangen til ipv6 givet flere problemer for de fleste end det har givet positive oplevelser.)
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |