|
Profiber |
Besvar | Side <1 101112 |
Forfatter | ||||||
mufcdk1974
Guld medlem Oprettet: 21-December-2004 Status: Offline Point: 2089 |
Sendt: 17-April-2010 kl. 12:53 | |||||
Hvis det er sådan en god forretning, hvorfor kan elselskaberne så ikke fremvise overskud på driften?, hvorfor måtte DONG se sig nødsaget til at sælge til..................tada TDC og hvorfor gik Energi midtvest (tror jeg de hedder) i betalings stansning?
*SUK* Du læser åbenbart heller ikke mine indlæg.
Jeg ved ikke hvor mange link du vil have før du er overbevist, men ok så giv mig et link på at det ikke er sandt det er vores penge der bliver brugt.......det må jo gå begge veje. Så jeg spørger dig, hvilket penge er det de andelsejede elselskaber bruger på fibernettet?
NEJ og det underbygger jeg i de kæmpe økonomiske problemer flere elselskaber har i deres fibenet, og et problem de endelig er begyndt at tage alvorlig, ellers havde de nok ikke stiftet fiber alliancen med en tidligere TDC direktør som leder.
Mit personlige ønske senarie, vil være at der bliver en slagt gatekeeper af fibernette, hvor forskellige firmaer kan leje sig ind hos, nøjagtig som på kobbernettet. Hvem der skal være "gatekeeper" er jeg personlig fuldstændig ligeglad med, så længe det er nogen som er kompetente. Danmark er simpelthen et for lille land til mere end et fibernet. |
||||||
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
|
||||||
Ozzy
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Andst, Denmark Status: Offline Point: 698 |
Sendt: 17-April-2010 kl. 13:32 | |||||
|
||||||
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
||||||
mufcdk1974
Sendt: 17-April-2010 kl. 13:43 | |||||
Endnu engang *suk*. Ovenstående beviser jo bare du ikke læser mine indlæg. Jeg har ikke på nået tidspunkt skrevet at jeg er imod fiber, jeg er FOR fiber men IMOD at det er elselskaberne som poster mine og dine penge i det.
Så du kræver links af mig (jeg kan jo så ikke gøre så meget ved at du ikke tror på de eksperter) men vil ikke selv give nogen for dine påstande...........det var da en underlig måde at debattere på
DONG opgør selv tabet til kr. 508 millioner, det syntes jeg godt nok er mange penge. Jeg kan nemt finde links til at elselskaberne som helhed har tabt mange millioner kroner, men du tror jo alligevel ikke på det, når det ikke lige passer ind i din virkelighed. |
||||||
|
||||||
Ozzy
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Andst, Denmark Status: Offline Point: 698 |
Sendt: 17-April-2010 kl. 13:56 | |||||
|
||||||
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
||||||
Parabolen
Super bruger Oprettet: 23-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 271 |
Sendt: 17-April-2010 kl. 14:17 | |||||
Jeg undrer mig over hvad denne diskussion har udviklet sig til. Dvidebaek startede oplægget med kanaludbuddet på Profiber og kvaliten af TV.
Mufcdk1974 hold dig venligst til emnet eller start en ny tråd. Så vidt jeg kan se har Du ikke på noget tidspunkt været inde på trådstaterens emne.
|
||||||
/Erik
|
||||||
pilehave
Guld medlem Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1262 |
Sendt: 17-April-2010 kl. 14:33 | |||||
Der er frit elvalg i DK, så vælg et selskab der ikke tilbyder fiber hvis det er vigtigt ;)
|
||||||
Ozzy
Sendt: 17-April-2010 kl. 14:36 | |||||
Hehe good one there :)
|
||||||
|
||||||
cnn3
Guld medlem Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
Sendt: 17-April-2010 kl. 16:04 | |||||
Nu er det vel trådstarter selv, der på side 11 ændrer diskussionen såvidt jeg kan se, tråde har det jo nogen gange med at ændre retning ind imellem.
Er det fordi I ikke har nogen gode argumenter, at I gerne vil have diskussionen med mufckdk stopper her :-)
Iøvrigt har jeg lige bestilt Profiber her i Tranbjerg J. De forventer at de vil begynde at grave i august-september i år.
|
||||||
mvh Christian
|
||||||
Parabolen
Super bruger Oprettet: 23-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 271 |
Sendt: 17-April-2010 kl. 17:06 | |||||
Det er Faktisk Moho allerede side 1 og Mufcdk1974 udbygger den.
Jeg kan sagtens finde argurmenter men så skal der laves en ny tråd. Denne skal omhandle det trådstarteren sætter igang. Jeg kan også se at dvideback helt har forladt tråden....og der bliver ikke plads til det egentlige emne...
|
||||||
/Erik
|
||||||
mufcdk1974
Sendt: 17-April-2010 kl. 17:26 | |||||
Jeg reagere på nogle påstande fra trådstarter bl.a om TDC har sovet i timen. Trådstarter har på intet tidspunkt ytret utilfredshed med vores debat, som langt hen ad vejen har været ganske god, og da det er hans tråd, så syntes jeg ærlig talt du skal blande dig uden om. Det er ihvertfald ikke dig der skal bestemme hvad jeg må skrive i denne tråd |
||||||
|
||||||
janbau
Super bruger Oprettet: 20-Maj-2005 Sted: Horsens Status: Offline Point: 360 |
Sendt: 17-April-2010 kl. 17:29 | |||||
Jeg bestildte Profiber i sin tid fordi jeg ikke havde Stofa i huset og da tilslutningen var gratis var det også set som en indvistering i huset på længre sigt , og jeg mener at fiber er fremtiden og at det så var et elselskab er for mig ligegyldig .
Nogle påstår at det er vores penge de bruger Måske , Men så spørger jeg jer !!!! tror i rent faktisk at i ville få en lavere elpris ? Hvis de ikke bruger så mange penge på det ?
Mit svar er nej , Så hvor ikke udnytte at man kan få fiber næsten gratis gravet ind i huset .
Mit personlige indtryk af Profiber efter ca et års brug er følgende .
Havde mange problemmer i starten med at få tv boksene til at overhovdet at virke havde op til en uges sort skærm .
Her var suport meget langsom til at få fundet problemmet , det var faktisk mig selv som løste det til sidst .
Ca i sep sidste år kom der en ny firmware til tv boksen og så begyndte det at køre bedre .
Så i januar i år begyndte jeg at få problemmer med langsome tv bokse igen og min router faldt til ca 3 mb skulle så genstartes næsten hver dag ,
Jeg skrev så til Profiber og skrev en meget omfatende fejloversigt .
Skrev også at det var deres Linksys Router som er skyld i mange af Profibers kunders problemmer og nævte også at vi var mange som skrev om det på diverse Forums som dette .
og bad dem om om ikke de kunne sende deres nye Testrouter . Da jeg ikke synes at vi kunne være tjent med at især vores tv del kørte så dårligt .
Havde også snakket telefonisk med suport.
Ca den 17 feb i År lå der en pakkeanvisning i min postkasse fra Trefor og det viste sig at være Den nye Tilgin Router Hg 1311 som jo er deres testrouter .
Havde
Med den kører mine Tvbokse helt uden fejl ingen ventetid i menuer hurtig kanalskift aldrig genstart af Tvboks .
Intenetdelen kører også godt har dog fået et nyt problem med at vi bliver smidt af Ea-servere når vi spiller ( dette skulle der efter sigende blive arbejdet på )
Der er ingen tvivl om at det tv signal som leveres fra Profiber er super godt , billedkvaliteten fås nok ikke bedre .
Jeg er i det store hele tilfreds med Profiber når det virker .
Men de har meget at lære angående kundsuport og så er de meget langsomme til at løse problemmer som jo altid vil opstå med et nyt produkt .
For dem som har kørt på DVB-C Testsignalet skulle det komme tilbage igen i næste uge .
Se følgende link
Redigeret af janbau - 17-April-2010 kl. 17:43 |
||||||
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled Marantz 6010 Av 9,2 Atmos Cambridge Azur 651 W Effekt Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup Aktiv Sub 4 K Blu-ray |
||||||
dvidebaek
Bruger Oprettet: 15-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 127 |
Sendt: 17-April-2010 kl. 21:02 | |||||
Hold da kæft, så er der kommet gang i denne tråd! Ved godt jeg bærer en del af skylden for denne debat. Synes vi skulle stoppe den her, og så bruge tiden på at lave et overblik over hvor Profiber begynder at grave fiber ned i løbet af året. Tror jeg fremover vil opdatere forsiden på denne tråd, over nyheder som kommer fra Profiber. Synes nu vi skal se frem og så konsentrerer os om de nye tiltag som Profiber kommer med. Vil dog sige at jeg synes det er en god debat vi har haft, selvom vi ikke alle er enige om el-selskabernes priotering Med mine, jeres eller måske slet ikke vores penge. Begynder i morgen på at opdatere forsiden, så hold øje med den! |
||||||
Besvar | Side <1 101112 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |