|
Plasma flimmer |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
Rasmus Larsen
Guld medlem FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4585 |
Funktioner
Tak(0)
|
Plasma-paneler flimrer. Det er sådan billedet laves. Hurtig oplysning af fosforen, som når at tage en smule af før næste oplysning af fosforen indtræffer.
Som jeg forstår din situation, SandSand, så gør du ikke noget galt. Hvis det er en svag flimmer og ikke en decideret tydelig flimmer, så tror jeg blot du er i "farezonen". Der er bare visse personer, som er mere modtagelige overfor flimmer, ligesom det er tilfældet på LCD-monitors med PWM LEDs. Det fleste personer bør kunne opdage det i et helt mørkelagt rum, hvis de kigger væk fra skærmen og skærmen kun er i det perifere syn (som bedre opfatter høje frekvenser). Så snart man kigger på tv'et igen med sit centrale syn, så forsvinder flimmeret for langt størstedelen af mennesker. Visse kan dog stadig bemærke det.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
SandSand
Guld medlem Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 525 |
Funktioner
Tak(0)
|
@Rasmus Larsen
Det er netop som du beskriver. Jeg har prøvet at vælge Profesional mode, og sætte panel luminance til low, som jeg fandt at nogen havde foreslået i et andet forum. Det hjalp lidt, men ikke nok. Så som du siger er jeg nok bare en af dem som lægger mere mærke til det. Ærgeligt nok, for ellers er det jo et godt TV. Men tror jeg vil have det bedre med et LED.
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |