|
Manglende niveau fra subwoofer |
Besvar |
Forfatter | |
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1565 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 5 timer 2 minutter siden kl. 04:31 |
Så fik jeg en ny subwoofer, Dynavoice Challenger Sub-8 (lukket kabinet, var på bf tilbud)
Den skrætter lidt ved nogen frekvenser Da jeg første gang tog subwoofer kablet ud af subben (for at se om der var noget i vejen med kablet) var der strøm i kablet (billigt men ok stereo subwoofer kabel), som om diverse kabler med strøm påvirkede kablet Så lagde jeg det anderledes og der var mindre strøm i kablet, summen (hvis man kan kaldet det) når man rørte stikkene på sub kablet. Har justeret subben med ypao Yamaha Parametric room Acoustic Optimizer Ved 180hz og klokken 12 på subben, trods ypao, så der ikke meget niveau i subben, i musiccast appen er selv + 10 db ikke nok til at gøre en forskel, det jeg skal gøre er fuldt niveau på subben og så gir det lidt på niveauet og + 10 db i appen gør en meget større forskel end når volumen på subben er i midten,klokken 12 eller 50% om man vil Jeg ved godt en lukket sub på 8" spiller ikke så dyb bas og der er heller ikke så meget ved 40 hz, men vidste at appen kunne fremhæve niveauet fra subben med op til 10db (som kan justeres fra der hvor jeg sidder og lytter) + jeg så kunne bruge highpass filteret uden at mangle bass Hvad muligheder har jeg for mere bass ? |
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4453 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du er nødt til at finde ud af hvad der skyldes den manglende bas. Ellers famler du fuldstændig i blinde.
En god start er REW. Ud fra det du skriver, som er lidt svært at finde den røde tråd i, lyder det til at kombinationen af subplacering og lytteposition er uheldig og det hjælper diverse boosts ikke på.
Redigeret af Jonas_h - 32 minutter siden kl. 09:01 |
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19485 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er vi ikke bare ude i at dit rum stadigvæk har et problem?
Klaus
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |