|
Manglende niveau fra subwoofer |
Besvar | Side <12 |
Forfatter | |
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Online Point: 4035 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er det stadig sammen afstand som ved de andre subwoofere? For hvis det er ændre det ikke noget for lydbølgerne ændre sig ikke hvis du flytter den til en anden side.
Altså nu ved jeg ikke hvor mange dB du afspillet med ved din video, men det lød som om der var fint lyd på nær ved nulpunktet. |
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Online Point: 1572 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er 2 forskellig afstande
Med min nad er der mindre støj og da jeg igen tilslutter subben til min yamaha er der støj, statisk elektricitet, ikke summen,brummen, dårlig sub out ? (bruger hele tiden det samme kabel) Tilsluttet uden om strømskinnen til min pc og skærme og forstærker kan jeg mærke på sub forstærkeren at der ingen spænding er når den er tændt (hedder,kaldes sikkert noget andet af fagfolk) Når jeg skal have strøm fra min pc f.eks til min riaa (indtil jeg for en oplader og længere strømkabel) eller da jeg brugte en hall audio bt enhed, er der støj når jeg bruger usb til strøm, usb "kvalitets" kabel med lyd til forstærkeren så der intet, pt sidder der først en jitterbug og så det gode kabel til min pc. Ved ikke om usb indgangen er fint lydmæssigt men har støj som for planter sig til sub udgangen Har overvejet en ifi defender 3.0 til 200kr (der kun en tilbage til den pris) så der ikke kommer støj med hvis jeg skal bruge usb på min pc til strøm eller hvis muligt at fjerne noget støj jeg ikke ligger mærke til når jeg trækker lyd fra usb til min forstærker |
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Online Point: 4035 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det du beskriver kan ikke fjernes med den der jord dims. For hvis det var dårlig jord. Ville det være brummen du ville hører.
Super det er en anden afstand. Det lyder meget som dit rum stadig der er problemet. Da du så beskriver den er lavere. Der du har gjort, er at flytte subwooferen, at du sidder hvor frekvenserne har en lavere output. Så smid du bare en ekstra subwoofer ind, så du har to |
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
Havde støj da jeg brugte usb til strøm, måske det kunne gi noget på den ene eller anden måde så usb udgangen blir 100% støjfri, de nyere versioner koster 495kr (køb en gammel model og spare en del lige som med en bil, køb sidste års model og spar en del, men den er stadig god selv om det ikke er nyeste model)
Der støj også selv om jeg ikke tilslutter den til yamahaen (syntes ikke jeg hørte noget med naden, class d, yamahaen er class a/b), skift af strømkabel gør ikke noget Det knaser,knitre fra subben Da subben stod midt ude på gulvet og jeg sad tæt op af den for at kunne justere volumen og delefrekvensen kunne jeg godt få niveau på den, men så snart jeg gik 1 meter væk eller hen til stolen f.eks 3 meter væk, så var bassen fladere, kunne nok høre bassen forsvandt da jeg slukkede for den imens min q acoustics spillede, men stadig lidt flad Gætter på mindre end en 12" eller 2x8" ikke kan gøre det, subben var på tilbud og den var lukket, så ingen port støj, renere bas,bund
Redigeret af gasolin - 1 time 25 minutter siden kl. 16:38 |
|
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Online Point: 4456 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er det en joke det her? Du læser jo intet af det folk skriver. Drop din snak om støj - det er irrelevant. Og du har jo selv lige bekræftet, at der er tale om problemer i dit rum. Dog har du nok ret i, at det ikke er verdens bedste subwoofer.
|
|
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
Det støj på videoen lyder som en dårlig forbindelse et sted. Når det er sagt.
Så den måde du har indstillet den på et jo helt forkert. For man indstiller den aldrig andre steder end der hvor den skal stå. Netop pga af det du skriver med det var fin lyd da du havde rykket den ud på gulvet og du sad en meter væk. Og har du efterfølgende sat den tilbage til et sted hvor du sidder dårligt rent frekvens mæssigt. Jo det kan 2 8" godt. Jeg sidder selv med 2 8" Argon malmö med en flad bas frekvens hele vejen ned til 34 hz hvor den så begynder at rulle af og når -3 dB ved 30hz, så jeg har god bund i lyden. og det har jeg kun kunne ved to subwoofer for at udligne det du oplever med lav bas lyd |
|
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19493 |
Funktioner
Tak(0)
|
Portstøj er yderst sjældent et problem på normale subwoofere. Men placerer man dem i et rum, hvor man ukritisk skruer op for at forsøge at kompensere for rummet, så er det klart at man oplever portstøj…… Klaus
|
|
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
Støj, kan da ikke spille med en subwoofer der støjer
Det jo ikke lidt susen fra forstærkeren, det lyder som statisk elektricitet eller noget løst,dårlig forbindelse relateret til forstærkeren i subben
|
|
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
Men hvis du have købt en ekstra malmö 6 i stedet for at kæmpe mod dit rum og lyttede på os, ville du ikke have de problemer du har nu |
|
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19493 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kommenterer på din portstøj, der opstår fordi du presser din sub ud over sine grænser. Den elektriske støj er svær at kommentere på, når vi ikke ved, hvad dit anlæg består af og hvordan du har koblet det sammen. Klaus
|
|
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
Portstøj er mere som at blæse i et rør som skaber en uønsket frekvens,vibration uden for det område den ca skal spille
Ved ikke om det ville have givet noget med en ekstra sub, jeg vidste bare næste sub skulle i hvertfald være lukket
|
|
T-Duck
Funktioner
Tak(0)
|
Du tager fejl om portstøjen. For som Klaus skriver, så hvis subben er sat korrekt op uden at skulle prøve at skrue ekstra op for at prøve kompensere for rummet. Men hvis man har kontrolleret bassen så er portene ikke hørbare.
Det vil ikke give ekstra med en ekstra sub. Det gør du bedre kan kontrollere bassen i lokalet og et mere jævnt bas frekvens. |
|
|
|
Besvar | Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |