|
Manglende niveau fra subwoofer |
Besvar | Side <1 234 |
Forfatter | |
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Online Point: 4040 |
Funktioner
Tak(0)
|
Du kan bare sætte den anden subwoofer andet sted eller dem begge to et andet sted. Bassen er jo ikke retningsbestemt.
Er vi ikke enige om du vil have en neutral lyd hele vejen ned til hvor sub bassen ikke er hørbare mere? Som vi andre også vil. |
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Online Point: 1579 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der statisk støj fra subben bare den er tændt, ingen signalkabel tilsluttet min forstærker
Jeg kan så ikke bruge ypao (ja jeg ved godt jeg nævner det meget) da der måske vil være forskellig afstand og mængde af bas hvis den ene står tættere på et et hjørne end den anden, tænker også ypao justere bassen med en eller anden form for eg, ikke bare lystyrken og dele frekvensen Ved ikke hvor meget den kan, men jeg tænker også ypao hjælper med at justere bunden hvis den har nogen frekevnser der er lidt for lave 45hz er fint fra mine fronter, men med en sub fra 80hz og ned tæt på et hjørne måtte den godt gengive 40hz så man kan høre det Er vi ikke enige om du vil have en neutral lyd hele vejen ned til hvor sub bassen ikke er hørbare mere? Som vi andre også vil. Det som om at subben ikke tilføjer så meget ekstra hørbar bund, at den groft sagt ikke spiller højt nok Hvis subben så spiller fra 100hz (for at spille lidt flere frekvenser,mere hørbar) og ned, så er der mere den skal spille og dermed når den hurtigere sin grænse samlignet med 60-80 hz og ned Vil fortrække f.eks 10hz lavere bund end en meget kraftigere bund uden at den er dybere, at musikken bestemmer niveauet
Redigeret af gasolin - 1 time 3 minutter siden kl. 18:45 |
|
Mefisto
Guld medlem Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1670 |
Funktioner
Tak(0)
|
"Hvad muligheder har jeg for mere bass ?" Ingen .. andet end at finde det mindst dårlige sted til din "subwoofer" og slukke for det rærlige YPAO. Efter min mening skal du købe en ordentlig sub med dokumenteret sub output, finde det bedste/mindst dårlige sted at stille den, slukke YPAO og lave nogle rimelige manuelle indsillinger. vedr channel gain, afsand og delefrekvens. Pt kegler du rundt i sidelæns "opgraderinger" og vildfarelser om at man kan snyde sig til sub-output med EQ. Sorry, de virker ikke! ;-) |
|
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
hvis jeg slukker for ypao for jeg ikke gavn af det til fronterne
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19496 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du ikke har et kabel i, fungerer indgangen som en antenne. Den skal sluttes til noget, eller kortsluttes. Alt andet kan du ikke bruge til noget. Støjer subben med kortsluttet indgang, så er den defekt/for ringe. Klaus
|
|
gasolin
Funktioner
Tak(0)
|
Den støjer og på en eller anden måde virker den bare ikke som den skal
|
|
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Online Point: 4040 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har du set den youtube video jeg linket til dig? Der er alt viden omkring bas og dens måde at bevæge sig på du har brug for at vide. Nej 45 hz ved crossover pmed dine højtalere er jo netop ikke godt nok. Da dine højtalere ikke kan det. Du er nød til at have den på ca. 80 hz på din subwoofer. For ellers mangler du 25 hz hvor der ikke er noget lyd. Og ved du ikke kan hører 40hz er jo igen det problem du havde med Argon subben. Nemlig et nulpunkt hvor du sidder lige hvor frekvensen rammer nul på sinus kurven, og der er der stille som graven. Og det kan room EQ ikke gøre noget ved. Kun ved at flytte din sub tættere eller længere væk, så du kan komme ind i den hørbare del af den frekvens. Og nej bare fordi du sætter den op til 100 når den ikke hurtigere sin sin grænse. Den vil stadig spille ned til det den er opgivet til. Men for guds skyld se den video her Redigeret af T-Duck - 23 sekunder siden kl. 19:48 |
|
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|
Besvar | Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |