|
Manglende niveau fra subwoofer |
Besvar | Side <1 345 |
Forfatter | |||||
T-Duck
Guld medlem Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4042 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Ja mine er målt ned til 40 officelt. Men de går til 34hz i min stue, samt -3 db til 30 hz. Okay jeg har så også så jeg kan flytte mere luft |
|||||
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
|||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19501 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Det er faktisk en ret god indikator. Din sub med 8” enhed vejer 1,5 gange mine køkken højttalere eller 1/3 af mine fronter….
Som skrevet til dig mange gange før, så er port støj IKKE et problem ved en ordentligt bygget sub
Men kræver meget mere effekt for at opnå samme lydtryk.
2900 “svenske zloty” = en listepris på 1950 danske kroner. Det 1000 danske er jo nok, hvad den vitterligt burde koste.
Og hvad kan du bruge alt det til, når støjer rent elektrisk? Klaus
|
|||||
gasolin
Guld medlem Oprettet: 23-Marts-2010 Sted: DK,fyn Status: Offline Point: 1582 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Der var mere fordi en nævnte vægten
Så længde en sub ikke spiller dårligt pga vægten, er vægten ikke så vigtig Specene er mindst lige så gode som en argon malmo 8 sub,at den så "støjer" kan man være uheldig at opleve uanset mærke og pris på enheden, subben, lydmæssigt passer bare ikke helt til mit rum og justeringsmuligheder min forstærker har. Ypao var mest ment til mine fronter, men da jeg kunne få en sub der ikke var dyr, lukket (inge port problemer) samt bruge high pass filter, var der al muligheder for at få bedre lyd without breaking the bank
|
|||||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19501 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Fordi vægten er en god indikator….
En sub spiller ikke dårligt på grund af vægten, men vægten er en god indikator for, hvor solidt den er bygget og valg af materialer. Kig på Carvers sunfinre true sub, der fylder det samme som din, men vejer 25 kg.
Specs er fine, producenten kan skrive hvad de vil. Elektrisk støj har intet med “uheld” at gøre. Støj kommer af en ringe konstruktion.
Du har stadig ikke fortalt, hvilken forstærker du har……… Og dermed er der igen der rigtigt kan råde dig til noget som helst! Du bliver ved med at tale om port problemer, jeg kan kun gentage mig selv: port problemer på en portet sub, opstår kun ved en ringe konstrueret subwoofer, eller en man har presset ud over kanten af dens ydeevne. Hvorfor bliver du ved med at hænge dig i det? Tror du ikke på, hvad jeg skriver? Og pris - Well, det er let at købe noget billigt, som ikke er godt. Det er sværere at købe noget billigt der er godt. Men okay, du får satme prøvet noget udstyr af. Så længe du bliver ved med at kæbe noget billigt og dernæst ikke vil gøre noget ved dit rum, så du får noget ud af en sub, så kommer du til at prøver mange flere subs af, både dyre og billige. Klaus
|
|||||
Besvar | Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |