recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Manglende niveau fra subwoofer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Manglende niveau fra subwoofer

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 4043
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14 timer 26 minutter siden kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Hvad har vægten med det at gøre ?
<span style="text-align: center;">
</span>
<span style="text-align: center;">T-Duck's argon malmö8 (surprise surprise) vejer også 9kg (9kg er normalt for en billig 8" subwoofer, KUBE 8 MIE vejer 9.4kg)</span>
<span style=": rgb250, 250, 250;">
</span>
<span style=": rgb250, 250, 250;">argon malmö8 er opgivet til 40hz   bassrefleks</span>
</span>
<span style=": rgb250, 250, 250;">Dynavoice Challenger Sub 8 35 hz lukket kabinet (ingen port støj,shuffing)</span>
</span>
Som nogen ved har lukket subwoofere kraftigere bas ved lavere hz end basrefleks subwoofere,typisk under 30hz

argon malmö8 27x30x28.5

Dynavoice Challenger Sub 8 29x29x29

Begge koster koster ca 2990kr ifølge producenten, jeg fik den til 993kr, tænker endnu 1 point til den sub jeg valgte

100/200 watt

min 90/180 watt (næsten uafgjort)

Næsten samme antal knapper indgange

Min har 3 rca indgange, 2 stereo og en lfe + 4 high level indgange (højttalerkabel) 

det er myte med mellem port og lukket subs den dag i dag. Porte bliver brugt til at gøre dem mindre

Ja mine er målt ned til 40 officelt. Men de går til 34hz i min stue, samt -3 db til 30 hz. Okay jeg har så også så jeg kan flytte mere luft
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19504
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 timer 37 minutter siden kl. 00:22

Hvad har vægten med det at gøre ? 

Det er faktisk en ret god indikator.
Din sub med 8” enhed vejer 1,5 gange mine køkken højttalere eller 1/3 af mine fronter….

Dynavoice Challenger Sub 8 35 hz lukket kabinet (ingen port støj,shuffing) 

Som skrevet til dig mange gange før, så er port støj IKKE et problem ved en ordentligt bygget sub

Som nogen ved har lukket subwoofere kraftigere bas ved lavere hz end basrefleks subwoofere,typisk under 30hz

Men kræver meget mere effekt for at opnå samme lydtryk.

Begge koster koster ca 2990kr ifølge producenten, jeg fik den til 993kr, tænker endnu 1 point til den sub jeg valgte

2900 “svenske zloty” = en listepris på 1950 danske kroner.
Det 1000 danske er jo nok, hvad den vitterligt burde koste.

Min har 3 rca indgange, 2 stereo og en lfe + 4 high level indgange (højttalerkabel) 

Og hvad kan du bruge alt det til, når støjer rent elektrisk?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Point: 1584
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 timer 22 minutter siden kl. 00:37
Der var mere fordi en nævnte vægten

Så længde en sub ikke spiller dårligt pga vægten, er vægten ikke så vigtig

Specene er mindst lige så gode som en argon malmo 8 sub,at den så "støjer" kan man være uheldig at opleve uanset mærke og pris på enheden, subben, lydmæssigt passer bare ikke helt til mit rum og justeringsmuligheder min forstærker har.

Ypao var mest ment til mine fronter, men da jeg kunne få en sub der ikke var dyr, lukket (inge port problemer) samt bruge high pass filter, var der al muligheder for at få bedre lyd without breaking the bank
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 5 timer 51 minutter siden kl. 06:08

Der var mere fordi en nævnte vægten 

Fordi vægten er en god indikator….

Så længde en sub ikke spiller dårligt pga vægten, er vægten ikke så vigtig

En sub spiller ikke dårligt på grund af vægten, men vægten er en god indikator for, hvor solidt den er bygget og valg af materialer.
Kig på Carvers sunfinre true sub, der fylder det samme som din, men vejer 25 kg.

Specene er mindst lige så gode som en argon malmo 8 sub,at den så "støjer" kan man være uheldig at opleve uanset mærke og pris på enheden, subben, lydmæssigt passer bare ikke helt til mit rum og justeringsmuligheder min forstærker har.

Specs er fine, producenten kan skrive hvad de vil. Elektrisk støj har intet med “uheld” at gøre. Støj kommer af en ringe konstruktion.

Ypao var mest ment til mine fronter, men da jeg kunne få en sub der ikke var dyr, lukket (inge port problemer) samt bruge high pass filter, var der al muligheder for at få bedre lyd without breaking the bank

Du har stadig ikke fortalt, hvilken forstærker du har………
Og dermed er der igen der rigtigt kan råde dig til noget som helst!

Du bliver ved med at tale om port problemer, jeg kan kun gentage mig selv: port problemer på en portet sub, opstår kun ved en ringe konstrueret subwoofer, eller en man har presset ud over kanten af dens ydeevne.
Hvorfor bliver du ved med at hænge dig i det?
Tror du ikke på, hvad jeg skriver?

Og pris - Well, det er let at købe noget billigt, som ikke er godt. Det er sværere at købe noget billigt der er godt.

Men okay, du får satme prøvet noget udstyr af. Så længe du bliver ved med at kæbe noget billigt og dernæst ikke vil gøre noget ved dit rum, så du får noget ud af en sub, så kommer du til at prøver mange flere subs af, både dyre og billige.

Klaus
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Point: 549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 41 minutter siden kl. 09:18
YPAO er nok den dårligste form for rumkorrektion der findes, jeg vil anbefale at slå det fra, og bruge pengene på en Minidsp og mikrofon til REW.
Eller købe en forstærker ny/brugt med Audyssey XT32, med Sub Eq HT. Du kan også "nøjes" med REW og mikrofon hvis du har mulighed for eq rettelser i din nuværende forstærker.
Men basic YPAO vil jeg råde dig til at slå fra.
MHT til den sub er den tydeligvis enten defekt eller bare for billig. send lortet tilbage og køb noget ordenligt
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2008
Point: 305
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 1 time 32 minutter siden kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af SuperBilleN SuperBilleN skrev:

YPAO er nok den dårligste form for rumkorrektion der findes, jeg vil anbefale at slå det fra, og bruge pengene på en Minidsp og mikrofon til REW.
Eller købe en forstærker ny/brugt med Audyssey XT32, med Sub Eq HT. Du kan også "nøjes" med REW og mikrofon hvis du har mulighed for eq rettelser i din nuværende forstærker.
Men basic YPAO vil jeg råde dig til at slå fra.
MHT til den sub er den tydeligvis enten defekt eller bare for billig. send lortet tilbage og køb noget ordenligt

Ovenstående er vel fløjtende ligegyldigt, hvis han ikke vil prøve om subben er placeret rigtigt i rummet!
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 1 time 10 minutter siden kl. 10:49
Har jeg vidst skrevet før, har en yamaha r-n800a

Igen om den virker eller er defekt har ikke noget med prisen at gøre

Den var bare på tilbud 

Jeg oplevede en flad bund, selv når jeg prøvede at justere bunden i musiccast var det meget svært at høre en forskel, det som om delefrekvensen var så lav at pga hvor lidt niveau eller bass der er i musik i det område, at 10 db ikke gir noget hørbart på subben.

Højere dele frekv ens ville mere være hørbart men burde ikke være nødvendigt at have en dele frekvens højere end 80hz

Gir mere at bruge forstærens bass kontrol 20 Hz/±10 dB Bass Turnover Frequency 300hz

Ypao er jeg sikker på kan lave nogen justeringer som bass og treble kontrollen ikke kan og det er derfor jeg har det, for at kunne få flere muligheder for at justere lyden ellers havde jeg måske en audiolab 6000A som er stadig er på tilbud til 3799kr (normal pris 5999kr) og nej en 6000a er ikke nødvendigvis dårlig bare fordi den IKKE koster 10.000kr 

Der er dog næsten altid folk som kan li og folk som ikke kan li et produkt, der vil sjældent være noget som alle er tilfredse med.

Skal ikke have et 2.1 pc sæt, men det lige før jeg tænker nogen pc højttaler med sub (sidst jeg anbefalede nogen at lytte var et Razer Nommo V2) af god kvalitet vil gi mere hørbar bas og det er skræmmende

Redigeret af gasolin - 41 minutter siden kl. 11:18
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 1 time 2 minutter siden kl. 10:57

Har jeg vidst skrevet før, har en yamah r-n800a

Du har ikke skrevet noget om det i denne tråd...
Når du har sådan en, hvad skal du så bruge alle de der indgange på subben til?

Din R-N800 har delefilter, så du skal ikke bruge hverken high level indgang eller delefrekvens på subben til noget.

Klaus
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8595
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 54 minutter siden kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Bare til info: det står på side 3.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 44 minutter siden kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Bare til info: det står på side 3.

Tak, det havde jeg overset..... :-(

Klaus
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31 minutter siden kl. 11:28
Forstærkeren har ikke chromecast og hdmi (har ikke brug for det) men ellers har den den alt streaming med mere

Streamer p6,p8 om morgenen (der 3x radio), der pladespiller indgang (som dog er opgraderet),optisk,coaxial,usb, analog, ethernet wifi,bt,sub out, 10+ streaming service, initial volume, max volumen, justeringen af volume for hver indgang så en skift fra pladespiller til cdafspiller ikke gi en stor forskel i gain,volumen,ypao, ingen spec under 2x100 watt, god lyd og så videre

Det ikke verdens bedste forstærker til prisen, men det kan lidt af det hele uden at mangle power og den lyder godt, en hifi forstærker til lavere pris uden alt streaming og ypao vil måske lyde bedre men mangler lige det sidste til at optimere lyden med og mangler måske nogen digitale ingange eller noget andet som  en yamaha r-n800a har

Der var ca 2000kr rabat på den til bf

Redigeret af gasolin - 24 minutter siden kl. 11:35
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4043
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23 minutter siden kl. 11:36
Igen beskriver du med det ikke hjælper at booste subwooferen, er jo tydelig pga. Du sidder forkert i forhold til nulpunktet jeg snakker om. Har du set den video jeg har linket til to gange, så du kan lærer om hvordan bas opfører sig

Redigeret af T-Duck - 22 minutter siden kl. 11:37
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu