kjul skrev:
JeTex skrev:
Hvis du både skal se Viasat og Canal Digital, skal du bruge 2 lnb'er. De 2 sat. positioner er henholdsvis 5 gr. øst og 1 grad vest ( 0,8 gr. vest ).
Der findes et lnb beslag, der er udviklet til 2 lnb'er, med de rigtige "vinkler" til netop disse positioner. En skål på 90 cm.vil være passende, når der skal fanges 2 positioner på en skål.
Hvis du ikke selv har prøvet montering før, ville jeg da smide de omkring 750 kr. efter en montør.
Du skal blot sørge for et passende sted at montere ( frit udsyn mod syd ), enten en husgavl eller en monteret mast/stolpe. | Har sådan set også 2 lnb'er, da det jo er en monoblock lnb, altså 2 hoveder med 1 udgang, som jeg har forsået det skulle dennne kunne klare begge program pakker, ellers er jeg da helt galt på den ? ang. montering, er ret sikker på jeg selv kan klare det bare jeg får det nogenlunde forklaret sat et par hints :) |
Jeg fik min på plads ved at lave et stativ på et havebord, lige under hvor skålen skulle monteres, hvor jeg fik monteret parabolen.
Et lille TV ved siden af og så igang med at justere, først efter kig på naboernes paraboler, for at få et hint. Derefter stille og roligt, indtil der dukkede et billede op.
Lidt mere justering, indtil både CD og Viasat gik ind.
Så er det "bare" at få bibeholdt vinkel og retning, når skålen sættes op på sin endelige plads.
Det var lidt bøvlet, men lykkedes efter 5-10 mins rumsteren rundt.