recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stof som lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stof som lærred

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bjarnebas Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København Danma
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bjarnebas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2015 kl. 12:44
Hej Zuppe,
mener du direkte bagved det hvide stof - også på trærammen eller bagved trærammen?
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2015 kl. 12:47
Bare lige bagved det hvide stof. Det gør at lyset fra projektoren ikke reflektere tilbage fra den lyse væg.
Til top
bjarnebas Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-December-2015
Sted: København Danma
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bjarnebas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2015 kl. 13:13
Zuppe: jeg er stadig i tvivl - beklager!
Jeg har en hvid væg, så skal det sorte stof optimalt være større end rammen - evt. dække hele den hvide væg?
Til top
Trumle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2015
Sted: kBH
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trumle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2015 kl. 13:21
Det Zuppe mener er at det meste hvide stof er delvist gennemskinneligt. Dvs. hvis du har en hvid væg bag lærredet så skinne lyset igennem og reflekterer fra væggen tilbage på bagsiden af rærredet. Det giver et udvasket billede med dårlig kontrast. Derfor sætter man sort stof bag lærredet så det kan opsuge de lys der skinner gennem lærredet.
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2015 kl. 13:32
Tak Trumle, det var lige præcis det jeg mente.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu