recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - effektforstærker giver bedre stereo?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketeffektforstærker giver bedre stereo?

Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 1073
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

Jeg er overbevist over at en god cd afpiller en min ps3 overlegen. For som jeg har skrevet før har jeg hørt mine højttalere og min receiver med en god cd afspiller, da jeg købte dem : ) og kan stadig huske den rene fyldige lyd som min ps3 ikke give mig nu. : ) derfor jeg startede den tråd. : )
Ja, og det er den udmelding som jeg forsøger at holde på sporet.

Og med en god CD afspiller, så kan du jo senere anskaffe dig en lækker stereoforstærker, som jo giver dig stereo i endnu bedre kvalitet end din Anthem. Det hele afhænger lidt af, hvor nørdet du udvikler digLOL

kan du ikke høre forskel på om du sætter en cd i din Oppo og din cdafspiller? Smile
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 08:54
Kennylver hvis jeg var dig, ville jeg tage ned og låne en Oppo BDP-93 og en Rega Apollo med hjem fra Tape Connection og sætte dem til din Anthem via Coaxial og sammenligne dem med hinanden og din PS3. At lytte sig frem er den eneste rigtige måde at gøre det på. Så finder du ud af, hvad der er den rigtige investering for dig.
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 09:15
Måske lidt ved siden af topic - MEN jeg har sat en V-LINK efter min MACBOOK og jeg kan ikke høre forskel på denne opsætning og drevet i min MUSICAL FIDELITY Kw250s.
Hvad med en MACMINI -> V-LINK -> ANTHEM.
På hjemmesiden - http://www.computeraudiophile.com
hævdes det at du via PC/MAC får lyd der ligger i den høje ende kvalitetsmæssigt.
Mht. CD afspilning, så er musikken lagret digitalt på skiven og jeg ser absolut ingen grund til principielt at dekode den to gange.
Når man har Anthem, må den "rigtige" vej være at køre digitalt ind i Anthem.
Mvh FNørd. Musical Fidelity Kw250s. Lexicon RV5, Monitor Audio GS 60, LCR, FX. M&K VX1250SF. Sim2 Domino D80. DVDO Edge. Quality Sceen matte white 100", Yousee, Oppo BD-105.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Kennylver hvis jeg var dig, ville jeg tage ned og låne en Oppo BDP-93 og en Rega Apollo med hjem fra Tape Connection og sætte dem til din Anthem via Coaxial og sammenligne dem med hinanden og din PS3. At lytte sig frem er den eneste rigtige måde at gøre det på. Så finder du ud af, hvad der er den rigtige investering for dig.

jeg regner med at købe brugt lige nu Embarrassed Derfor vil jeg ikke være bekendt at låne udstyr fra tapeconnection. Smile Men helt rigtig. Det er bedste man kan er at lytte sig frem. Smile
Setup:
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 09:19

jeg regner med at købe brugt lige nu Embarrassed Derfor vil jeg ikke være bekendt at låne udstyr fra tapeconnection. Smile Men helt rigtig. Det er bedste man kan er at lytte sig frem. Smile

Prøv at låne en V-link og så sætte den efter en pc eller mac.
Opsætning af begge finder du på http://www.computeraudiophile.com

Mvh FNørd
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

Prøv at låne en V-link og så sætte den efter en pc eller mac.
Opsætning af begge finder du på http://www.computeraudiophile.com

Mvh FNørd

Men kommer det ikke an på hvilken kvalitet jeg har lagt mine cd´er ind med på min mac? rettede det nemlig for et par uger siden til alm. cd kvalitet. ? men lyder spændene. vil jeg lige undersøge.
Setup:
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 09:45

Måske lidt ved siden af topic - MEN jeg har sat en V-LINK efter min MACBOOK og jeg kan ikke høre forskel på denne opsætning og drevet i min MUSICAL FIDELITY Kw250s.

Det er dælme også begrænset hvad man kan forvente af en kommerciel DAC i en dansk butik til en tusse..
Til top
jeppe tange Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Juli-2011
Sted: dk
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 12:42
Tak for tråden -gode inputs!
mvh jeppe tange
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 14:21
V-link er ikke en dac, men en usb-spdif converter.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af jeppe tange jeppe tange skrev:

Tak for tråden -gode inputs!
mvh jeppe tange

ja der er noget at tænke over Big smile jeg har også svært ved at følge med.
Setup:
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2011 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Det er dælme også begrænset hvad man kan forvente af en kommerciel DAC i en dansk butik til en tusse..

Nå - det kræver så nok lidt mere forklaring for at det er forståeligt.

Kw250s er en sammenbygget enhed med DAC, CD og forstærker.
Ved at anvende Musical Fidelity V-link fra en pc/mac er det den samme DAC, nemlig den indbyggede i Kw250s!
Eneste forskel er at CD-drevet ikke anvendes og musikken tages fra computeren og via V-link køres digitalt ind.
Dvs. du skal have fat i et cd-drev der lyder lige så godt som det i Kw250s for at få det samme ud.
Det tvivler jeg på er muligt til en tusse.

Mvh FNørd
Til top

Besvar Besvar Side  <1 567

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu