recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - V: JVC x30 eller Sony HW30es
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

V: JVC x30 eller Sony HW30es

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Status: Offline
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 14:05
Det er nok et definitionsspørgsmål, men det var nok ikke lige det Peter mente ved at nævne scaleren. Han mener, hvis du ikke har en scaler, er Sony'en bedre end JVC'en. 

Hvorfor ikke bare købe en god DLP maskine? :)
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 14:17
Vil bare sige at Sony har kørt nogle aggressive priser på HW55es den sidste måned. Jeg købte min til 17999,- i Sony shoppen Aalborg for små 4 uger siden. Jeg ved ikke hvad forskellen er på den og hw40es. Men til det tilbud er prisen jo stort set den samme.

/Thomas
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af Leviathan.jk Leviathan.jk skrev:

Hvorfor ikke bare købe en god DLP maskine? :)

Det er vel ikke så lige til i dag? Der findes ikke rigtig noget i prisklassen, og en som din skal vel købes brugt. Det kræver, at der lige er en til salg...
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 14:30
Jeg ville heller ikke nævne det, hvis det ikke var fordi han selv nævnte HD950. Og hvis han vil købe brugt, mener jeg helt oprigtigt, at pengene er bedre givet ud på en DLP (hvis han køber det rigtige - som fx Runco, planar, Sim2, JKP). 

Men ja, fra ny af er det ikke rigtig en option. Og Jeg kan sagtens forstå, hvorfor folk vil købe en ny, for hvis du køber den de rigtige steder, får du jo en kalibrering med. Det gør jo en verden til forskel. 
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top
geuken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér geuken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2014 kl. 17:29
Tusinde tak for alle jeres gode inputs. Jeg kikkede lidt på benq w7500 som jo ligger lidt i samme prisleje.

Jeg elsker DLP skarphed og dens POP effekt. Men hører hele tiden af Sony & JVC er en lang bedre projektor?
I forhold til brugt de DLP projektore som der nævnes, understøtter de vist ikke 3D blu-ray som jeg faktisk synes fungerer rigtig fint til pop corn med børnene og deres venner.

Så det vil jeg helst ikke give slip på - men det er ikke det primære.

Og nej jeg har ikke en scaler. Er ikke helt klar over, hvorfor jeg skal have en sådan maskine - link gerne til side med information omkring det.

Jeg går op i en rigtig god billedekvalitet - men er ikke fanatisk selvom om jeg i tidernes morgen faktisk købte et pioneer KRP500A plasma som stadig holder 100% til mine behov.

Redigeret af geuken - 03-Oktober-2014 kl. 18:51
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu