|
Lissau California |
Besvar | Side <1 456 |
Forfatter | |
skyeagle
Super bruger Oprettet: 10-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 454 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nogle der har det bedste lærred isf fra denne producent? Og er det mer prisen værd.
|
|
Med Venlig Hilsen Kim
|
|
Jordsvin
Bruger Oprettet: 23-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nogen California ejere der har gode tips til hvordan man justerer de forskellige skruer så lærredet bliver strukket ordentligt ud? Jeg fik sat mit op i søndags, men er umiddelbart lidt skuffet over, at der kan ses lidt buler i lærredet. Har prøvet at justere lidt på skruerne der styrer snoren i siden, men synes blot at jeg flytter rundt på bulerne.
Manualen er jo bare fuldstændig ubrugelig/ikke-eksisterende. Redigeret af Jordsvin - 28-Marts-2012 kl. 12:16 |
|
Chaospling
Guld medlem Oprettet: 27-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 552 |
Funktioner
Tak(0)
|
Haha ja manualen er godt nok sørgelig. Men de har rigtig god service så tag og skriv til dem.
|
|
skyeagle
Super bruger Oprettet: 10-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 454 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan folk der har dette lærred stadigvæk anbefale dette lærred? From for et andet standard .
|
|
Med Venlig Hilsen Kim
|
|
Mr. Duck
Bruger Oprettet: 23-Maj-2011 Status: Offline Point: 208 |
Funktioner
Tak(0)
|
Synes efterhånden jeg har hørt en del som har haft diverse problemer med det.... Surt når nu det alligevel koster en god sjat penge.
Jordsvin: fik du rettet bulerne op så det ser fint ud nu? |
|
wadia
Super bruger Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 423 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan nogle ikke skrive lidt om billed kvalitet på dette lærred tak
|
|
JVC DLA-HD750, NAD T787, Mac Mini 2011, Lissau 16:9 Tab-Tension ISF True color , Dali Mentor 6 og Mentor center og Mentor 1 baghter, DaliP-10 DSS subwoofer ,OPPO BDP-83
|
|
Onkelmorfar
Bruger Oprettet: 17-Maj-2007 Status: Offline Point: 52 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil også gerne høre fra nogle (glade?) California ejere om dette lærred. Billed kvalitet, bygge kvalitet osv.
|
|
Jordsvin
Funktioner
Tak(0)
|
En lidt sen opdatering...
Jeg levede i lang tid med et California med buler, men bortset fra det var jeg godt tilfreds med lærredet. Fin overflade uden synlig tekstur eller hotspots. Så brød motoren sammen og jeg måtte have lærredet til reparation - ikke så fedt. Jeg fik det tilbage, men allerede efter fire måneder brød motoren sammen igen. Så sendte Lissau mig et helt nyt California... uden buler! Super, ikke? Nej, for det nye lærred havde en markant anderledes overflade med en meget synlig tekstur og voldsomme hotspots. Jeg sendte det retur og de sendte mig et andet... Som så præcis lige sådan ud. Jeg ved ikke hvad i alverden der er sket, men noget tyder på, at Lissau har skiftet leverandør. Jeg endte med også at sende erstatningslærred nummer to retur, og HifiKlubben var så venlige at tilbyde mig et prisnedslag på et Lissau fastramme ISF True-colour - og Lissau smed så oven i købet velourbeklædning på rammen uden jeg skulle betale ekstra for det. Så alt i alt skal jeg ikke klage overbehandlingen fra HifiKlubben eller Lissaus side, men jeg vil dog kraftigt fraråde folk at købe et California. Til gengæld er jeg ekstremt tilfreds med mit True-colour lærred.
|
|
Hio
Ny bruger Oprettet: 26-Februar-2012 Status: Offline Point: 3 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Jeg købte et California for en 2-3 år siden. Jeg oplever ikke hotspots og er generelt rigtig glad for dugen. Jeg brugte tusinde år på at overveje om jeg skulle prøve et helt skrabet til 500-1000,- eller vælge California, der ikke havde været på markedet så længe på daværende tidspunkt. Jeg kiggede også på brugt tab-tension. Jeg skulle bruge rullelærred grundet placering og gik efter noget, der netop kunne rulles "langt ned", da jeg har højt til loftet. Sort bagside var også højt prioriteret. Jeg vurderer, at jeg traf det rigtige valg ved at skyde de 6k af på et 92". Det er fedt, at have motorlærred. Og det er fedt at have tab-tension. Til gengæld er tab-tension også bydende nødvendigt og jeg har IKKE et 100% plant lærred. Jeg har buler og havde det fra starten. Det har været muligt at justere lærredet således, jeg ikke ser bulerne under film. Nede i højre hjørne er det slemt, men næsten kun på det sorte område. Jeg ved ikke, om jeg er heldig. Den sorte kant langt siderne bukker "fremad" yderst, men indenfor billedrammen er jeg ret godt tilfreds. Ved panorering af Grand Canyon-shots eller anden natur hvor der f.eks. er blå himmel på de øverste 50% af billedet (128 hours), kan jeg se, at der er en smule bølger/ujævnheder på lærredet. Men jeg ser det kun - absolut kun - ved helt lys himmel. Altså hvor 1m2 af lærredet er oplyst af næsten samme type tekstur og farve under panorering. Justeringen er lidt en pain in the ass og der følger så vidt jeg husker en 100% ubrugelig "vejledning" med. Man må prøve sig frem. Og nu er det et par år siden, så jeg husker ikke hvordan man justerer det. Jeg er glad for mit lærred og tror ikke der var noget i mid-/lowrange der ville være bedre til mig. Men jeg havde forventet et mere plant lærred til 6.000,- Jeg kan forstå på det senste indlæg at Lissau har skiftet leverandør. Det lyder absolut ikke som mine oplevelser mht hotspots. Jeg vurderer dugen som ganske fin og ensartet, men så vidt jeg husker var definitionen af California "den bedste kvalitet af de helt billige duge" og så med motor + tab-tension oveni - dengang jeg købte. Jeg bruger en Epson EH-TW3200 projektor som stod mig i 8k dengang. Altså et low budget setup hvor jeg lige nøjagtig fik 1080p og tab-tension + motorlærred. |
|
Jordsvin
Funktioner
Tak(0)
|
Det gætter jeg i hvert fald på. Forskellen på det første og det andet var som nat og dag. Dit lærreds alder tyder også på, at det er samme generation som mit første (som jeg fik marts 2012).
|
|
Besvar | Side <1 456 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |