recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - forskellen på jvc 55 og 75
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

forskellen på jvc 55 og 75

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af mikkelfrost mikkelfrost skrev:

den der Sony VPL-HW55ES ser nu meget go ud  .. hvordan er den i forhold til en jvc 55 ?
Jeg har for nyligt set JVC og Sony lige med få minutters mellemrum. Min oplevelse er, at Sonyen bare har et mere underholdende billede.  De gange jeg har set JVC'en har den ikke givet mig en "wow" fornemmelse, men det gør Sony'en hver gang. 

Om den ene har et mere korrekt billede end den anden skal jeg ikke kunne sige, men i sidste ende betyder det mest for mig hvilket billede der er mest "enjoyable" for mig at se på.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 17:31
JVC giver det mest korrekte billede, men forskellene mellem de to er på flueknepper-niveau. JVC er bedre til sort og detajler heri. Sony har mere lys, hvis man vil lave f.eks. 150" billede. JVC har rigeligt med lys til lidt over 100, og der er vel mere i X55 end X30 og 35.

Redigeret af Naiera - 24-Marts-2014 kl. 19:55
Til top
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 17:51
billiet kommer op på et 80"  og der kan gøres meget mørk i stuen .. ( prøver at få det til at være næsten helt mørkt  men der er lyse vægge og gulvtæppe 
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 14:10
jeg har valgt Sonyen.

mere lys
mindre støj - både på billedet og blæsestøj.

Nu har Naiera jo en Lumagen scaler på hans JVC.
Men både Gamma og farvekorrekthed er som jeg har forstået det , mere korrekt på Sonyen.

faktisk kan man med Sonyen sætte den til på reference setting. Og så er det nærmest så tæt på korrekt man kan komme.

Jeg har med andre ord prioriteret lys frem sortniveau.

Jeg er ikke tilhænger af Reality Creaton - jeg har slået det fra.

Men overall set , syntes jeg ikke at Sonyen gør noget forkert.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 15:04
Plejer du ikke at bruge projektorer i en helt anden prisklasse?
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu