recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kurvet lærred og 16:9
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kurvet lærred og 16:9

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 16:33
Fortsat

Ét eller andet sted i HD definitionerne ligger eller er lagt specifik et format på 2,0 eller 18:9, men hvormange vil lige henvise hertil det bliver det virkeligt sjove ____

Igen det med forklare tingene,

Hvis man sendte normale billeder i formatet 18:9 og så sagde at de med 16:9 skærme måtte se lidt smallere billeder ____, mon ikke man kunne leve hermed? DR og andre har jo ingen problemer med sætte bjælker på 4:3 udsendelser, så hvorfor skulle andre ting pludseligt blive helt umulige!

Redigeret af skyking - 20-Februar-2014 kl. 16:48
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
skyking Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Danmark
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 16:59
At tvinge et apparat til noget, noget det oprindeligt ikke var tænkt som.
En Fladskærm med VGA indgang og af billedrørstypen, en sådan opstilling vil faktisk bringes til vise et 4K billede. Er det ikke netop hvad en Computer Monitor rent faktisk gør?
Medmindre personer direkte vil hindre dette. Min paranoia fortæller at jeg har noget have tingene i, ja der er noget principielt rigtigt her.
En noget indforstået Joke, do not answer!
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af Rimmer Rimmer skrev:

Min linse *er* fastmonteret foran projektoren, i et originalt ophæng til projektor+linse fra producenten af linsen. Linsen har så en indbygget, fjernbetjent "pass"-funktion, der aligner prismerne til effektivt at beholde 16:9 formatet. Det virker altså bare rigtig godt!

Jeg er snart klar til at poste billeder; i aften skal jeg fastmontere lærredet på væggen, og så er der billeder! Måske en youtube video?

Og JA - 2.35:1 med anamorfisk linse *er* super fedt! Jeg kan *slet* ikke forstå sælger af linsen, der begrundede salget af linsen med køb af en Panasonic projektor med Lens Memory, da det jo bare er zoom-by-remote! (og så ser det *herre* fedt ud, når linsen strækker billedet på plads i cinemascope-format!)

Nu mangler jeg bare forhænget!

Ah fedt, havde ikke lige fået med mig, at du har linse allerede. Har selv vurderet prismasonics HD6000 linse.

Fixed lens med enten pass through eller bare scale til 1440x1080p er nok nemmeste tilgang til linse, dog kan "lens sleds" automatiseres. Uanset er det meget hurtigere end lens memory og focus står korrekt altid. Derudover slipper man for overspill ved zoom metoden ved fx menus osv.

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu