|
skrotte tvet og kun have en projektor? |
Besvar | Side <1 567 |
Forfatter | |
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lige en uddybning af din oplevelse her, som er lidt i relation til dét med bat-cave vs koksgrå: Dét der sker her, er at jo mørkere rummet er, jo større krav stiller det til projektorens (eller fladskærmens) sort-niveau, for at sort opleves troværdigt. Hvis udstyret ikke har perfekt sort, så er det derfor ikke nødvendigvis en fordel at rummet er helt mørkt. Og det er dérfor at en screening-biograf lavet af én med forstand på det, sjældent er en bat-cave. Joe Kane prædiker f.eks. "light control" som noget andet end total blackout. I hans egen bio er der (meget) svag belysning ved siddepladserne, så man kan se fjernbetjeningen og popcorn-bøtten, men rummet og lyset er designet så yderst minimalt af dén belysning rammer billedet.
|
|
Tarkin
Redaktionen recordere.dk teamet Oprettet: 08-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 939 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det er et 0.8 gain isf godkendt 100" dnp supernova flex Classic, som egner sig perfekt til et rum som vores dagligstue med meget lyse vægge og loft. Spiller super godt sammen med min JVC X3. Prisen på lærredet lå på godt 35.000 da jeg købte det for lidt over 2 år siden. Det er selvfølgelig rigtig mange penge, men når man har dårlige lysforhold i rummet, er pengene rigtig godt givet ud. Stor ros til Christian fra CSN-teknik, for at have anbefalet, solgt mig, og installeret dette lærred sammen med projektoren. Her er lidt billeder fra da Christian kalibrerede systemet Billede med blitz Resultatet - Bemærk de sorte letterbox bjælker samt hvor lidt lys der når ud til omgivelserne Tilføjelse: Bag ved det motoriserede lærred har jeg et 50" Panasonic VT60, som jeg nødig vil undvære, apropos trådstarters spørgsmål. Jeg foretrækker helt klart at se alm. tv-programmer og tv-serier på et fjernsyn, med de fordele det nu har (hurtig opstart m.m.). Men biograffilm bør helt klart ses i stort format og i mørke, som de oftest er designet til. Redigeret af Tarkin - 13-Februar-2014 kl. 09:38 |
|
KennyIver
Guld medlem Oprettet: 31-Maj-2011 Sted: Herning Status: Offline Point: 1073 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har fået en masse brugbar information fra tråden, og er helt sikkert på at jeg skal have en projektor løsning, næste gang.
Jeg blev faktisk ringet op igår af en herre, som vil købe min 55VT60 til 11000. Jeg har tænkt over buddet og jeg vil takke nej. Jeg vil nemlig vente til efteråret, både for at sparer lidt flere penge op, for hvis jeg skal have en projektor løsning, så vil jeg have penge til de ekstra udgifter som altid kommer i sådan nogen projektor. Men der er også andre faktor som spiller ind. - Jeg vil ud og se de forskellige projektor og lærreder i aktion inden jeg sælger mit tv - Få mere viden omkring mørklægning og behandling af stuen - Jeg ser færre film her i foråret og sommer. - Når jeg bliver vild med en ny ide, er jeg altid helt oppe og køre, det skal bare ske her og nu. Men jeg gør det at jeg venter altid lidt tid med at købe det, for hvis jeg til den tid stadig ønsker det, så ved jeg at jeg bliver glad for det. (man er vel jyde) :) - Og den vigtigste grund, jeg skal til USA med familien i næsten 4 uger til sommer og jeg vil være ked af at have brændt for mange penge på projektet og mangle nogen derover. Jeg tror det bliver svært med emnet "hvordan et hvidt og gråt lærred lige præcis vil give billed hjemme hos mig". Så jeg vil ud og finde en forhandler som kan give mig den hjælp og rådgivning jeg har behov for, så køber jeg det hos dem :) tak for hjælpen alle sammen og go weekend.
|
|
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne |
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Klog beslutning.
|
|
guldhammer
Guld medlem Oprettet: 16-Oktober-2010 Sted: Randers Status: Offline Point: 912 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvor meget koster en god LED projektor som ikke er den allerdyreste??
|
|
//Guldhammer
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
100 af de lange.
|
|
Besvar | Side <1 567 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |