|
Struktur er tydeligt på Lissau Carlifonia? |
Besvar |
Forfatter | |
jonas47
Bruger Oprettet: 28-Juni-2010 Status: Offline Point: 238 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-Juli-2013 kl. 23:10 |
Hej. Har lige købt dette lærred, og skiftede fra mit billige grå lærred da jeg var træt af hotspotting i lyse scener... Har lige set et par klip fra The Hobbit, og er umiddelbart imponeret over hvor flot det hele står, MEN i lyse scener hvor der panoreres henover en blå himmel synes jeg at kunne ane strukturen i lærredet? Det er på ingen måder lige så voldsomt som ved mit tidligere lærred, men det minder lidt om hotspotting... Under beskrivelse af California-lærredet reklameres der med at der er tale om en hvid mat dug uden kunstig kontrastforbedring, og umiddelbart er det som om overfladen skinner lidt... Fungere lærredet som det skal, eller har jeg mon fået en fejllevering?
|
|
Pil-babz
Bruger Oprettet: 10-April-2008 Status: Offline Point: 184 |
Funktioner
Tak(0)
|
Prøv at tage kontakt direkte til lissau i Vejle. Det gjorde jeg. Super fin service! Meget hjælpsomme! :-)
www.lissau.dk |
|
Min stuebio!
ONKYO - B&W - PANASONIC |
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
California dugen er mat gain 1.0, men ikke med samme kvalitet som den dansk-producerede tab-tension. Din beskrivelse af at man kan ane strukturen, men langfra så tydeligt som med mange andre "kineser-lærreder", stemmer meget godt overens med min opfattelse. Hvis man sammenligner en California med en TrueColor eller White Flex, så er der synligt grovere struktur i California'en. Den let skinnende effekt er ikke en kontrast-forbedring som sådan, men bare et udslag af at den belægning dugen har er "grovkornet". Jeg tror med andre ord at lærredet er som det skal være, men måske er dine forventninger blevet skruet for højt op af salgs-materialet. For the record, så er hotspotting noget andet end dét fænomen at du kan se strukturen, hotspotting betyder at du har et område af lærredet der er lysere end resten (cirka i midten, afhængigt af hvordan projektoren er placeret i forhold til lærredet).
|
|
jonas47
Funktioner
Tak(0)
|
Otto:
Tak for hjælpen:-) Det er bare som om at man kan ane lærredets struktur tydeligst udfra der hvor man sidder, dvs. sidder jeg lidt til venstre for lærred er det tydeligst i denne side, hvor man stort set ikke kan ane det i højre side? Vil som sådan ikke sige at jeg er skuffet, men nærmere bare sikre mig at MIT lærred ikke fejler noget Nu kan jeg også se at når lærredet er rullet op, så sidder bunden ikke 100 procent lige i kassetten. Er det noget jeg skal bekymre mig om. |
|
Munkieftw
Bruger Oprettet: 05-Februar-2013 Sted: Amager Status: Offline Point: 217 |
Funktioner
Tak(0)
|
Lyder farligt i mine ører. Kommer selvfølgelig an på udsvinget. Er det meget skævt? |
|
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det ville jeg nok bede forhandleren kontakte Lissau om - det afhænger af omfanget.
|
|
jonas47
Funktioner
Tak(0)
|
Det drejer som om en halv cm... Jeg kan dog også se at forhandler skal kontaktes ligemeget hvad, da jeg har opdaget en ca 3 cm "revne" i den nederste del af lærredet (det ligner nærmest at den har været i kontakt med en skarp genstand, som har ridset den)
|
|
jonas47
Funktioner
Tak(0)
|
.
Redigeret af jonas47 - 04-Juli-2013 kl. 11:58 |
|
jonas47
Funktioner
Tak(0)
|
.
Redigeret af jonas47 - 04-Juli-2013 kl. 11:57 |
|
jonas47
Funktioner
Tak(0)
|
Vil lige smide en lille opdatering. Jeg fik byttet mit lærred uden problemer, og har fået det andet sat op. Strukturen er stadig lidt tydelig hvis der panoreres henover en helt lys scene, men er bestemt noget jeg mere eller mindre har vænnet mig til, da det ikke gener synderligt. Lærredet ruller fint ud, og er mere stærkt end det forrige som bulede lidt... Tror dog dette skyldes at jeg kun har plads til at bruge 40 cm dropdown, og lærredet derfor ikke kan spændes helt ud. Jeg kan dog høre mit nye lærred gå en smule mod kassetten ved oprulningen (de sidste 30 cm). Noget jeg bør være nervøs for?
|
|
Keyvan
Bruger Oprettet: 16-Marts-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 225 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis den skraber mod kassetten så vil jeg bytte den eller kontakte forhandleren desangående.
|
|
Jordsvin
Bruger Oprettet: 23-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 132 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er lidt sent på den, men vil alligevel lige give mit input:
Jeg købte et 106" Lissau California i marts 2012. Det var ikke helt fejlfrit og bulede faktisk lidt mere end jeg syntes det burde, men jeg gad ikke brokke mig over det. Bortset fra det var det et rigtig godt lærred, helt uden synlig struktur. Ca. et år senere købte en af mine venner et Lissau California, og det så helt anderledes ud - meget synlig struktur og mærkbar hotspotting (han synes dog ikke selv, at det er noget nævneværdigt problem). I sommer døde motoren i mit California for anden gang inden for fire måneder, og Lissau bestemte sig for at sende mig et helt nyt lærred. Det så desværre ud præcis ligesom min kammerats: synlig struktur og hotspotting. Det får mig til at tro, at Lissau har skiftet leverandør af deres California lærreder. Eller også var jeg bare rigtig heldig med mit første. Jeg kan i hvert fald ikke længere genkende deres beskrivelse af California: "Dugen er en mat hvid dug (gain 1.0), der er uden kunstig kontrast-forbedrende overflade. Derfor fremstår billedet helt jævnt og ensartet uanset synsvinkel, og du slipper for den hotspotting eller glimmer-overflade, som andre billige tab-tension lærreder tit lider under." Jeg besluttede mig for at returnere lærredet, betale lidt ekstra og få et Lissau TrueColour fastramme i stedet (det krævede dog, at jeg ommøblerede min stue en smule). Det har jeg ikke fortrudt et splitsekund. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |