recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bruger anmeldelse af lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bruger anmeldelse af lærred

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 00:41
OK. Det med papiret var nu ikke ment som en test. Det var mere for at vise hvad det var jeg talte om. Glimmeret var meget tydeligt fra almindelig se-afstand på det lærred.

Det du taler, lyder som det man almindeligvis kalder "screen door effect". Der ser ud præcis som du siger. - Som at se igennem et myggenet. Hvis det er dét du ser, så er det ikke lærredet der laver det. Det er projektoren selv der laver de sorte striber mellem de enkelte pixels. Jeg kan ikke lige sige dig hvorfor de kun kan se det på nogle af lærrederne, men jeg vil ikke bedømme det til at være en fejl ved lærredet at det kan opløse billedet så godt at man kan se det. Lidt forsigtigt ville jeg sige, Snarere tværtimod..

Her er et slemt eksempel på screen door effekt:

Redigeret af dpny - 10-August-2013 kl. 00:53
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 08:02
Oprindeligt skrevet af dpny dpny skrev:

OK. Det med papiret var nu ikke ment som en test. Det var mere for at vise hvad det var jeg talte om. Glimmeret var meget tydeligt fra almindelig se-afstand på det lærred.

Det du taler, lyder som det man almindeligvis kalder "screen door effect". Der ser ud præcis som du siger. - Som at se igennem et myggenet. Hvis det er dét du ser, så er det ikke lærredet der laver det. Det er projektoren selv der laver de sorte striber mellem de enkelte pixels. Jeg kan ikke lige sige dig hvorfor de kun kan se det på nogle af lærrederne, men jeg vil ikke bedømme det til at være en fejl ved lærredet at det kan opløse billedet så godt at man kan se det. Lidt forsigtigt ville jeg sige, Snarere tværtimod..

Jeg tror ikke det er det der er tale om. Jeg kan ikke tale for de andre (og som Keyvan har oplevet, så kan man komme ud for at man ikke får det samme hver gang fra nogle producenter), men på Lissau California er vævningen grovere end på dyrere lærreder, og det giver en struktur der er opbygget som små kvadrater, hvor der er en lille fordybning. Det er simpelthen de enkelte tråde i vævningen der giver den struktur. Det er langtfra så slemt som dit eksempel fra den gamle tråd, men det giver en synlig struktur.
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2011
Sted: Aalborg
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2013 kl. 10:19
dpny:

Ja ok, det ligner godt nok det du har på billedet, men men men det er slet ikke så slemt som på det billede du har postet. Som jeg beskrev i min første indlæg man skal fokusere på et bestemt areal/område af lærredet før man kan se det.
Vi var 3 personer som gik sammen om at lave testen (De beskrevene oplevelser er kun og kun mine oplevelser, de har bragt deres Hivilux og Lissau op til mig og hjulpet med at opstille det), de 2 andre kunne ikke se Struktur ved Hivilux og Lissau california kun ved Kingpin (De ejer Hiviluxen og Lissauen Wink). Jeg kunne se struktur ved dem alle sammen og Kingpin var nok værre end de andre.
Men som skrevet var problemet overhovedet ikke i nærheden af det som du viser på billedet. Det der er jo nærmest en katastrofe. Shocked 

Redigeret af Keyvan - 10-August-2013 kl. 10:26
Til top
bruger udmeldt 24 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 26-December-2008
Sted: 8382 Hinnerup
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2013 kl. 18:48
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2011
Sted: Aalborg
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2013 kl. 21:43
Nej jeg kender ikke den lærred du linker til fra eBay, desværre.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu