|
JVC nægter pink stripe-reparation |
Besvar | Side <1 456 |
Forfatter | ||
tvkartoffel
Guld medlem Oprettet: 18-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1998 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Har du overhovedet læst hvad der står i tråden. -JVC- har oplyst OP, at det koster -det samme-, at få projektoren repareret som prisen på en helt ny projektor. Det i praksis helt og aldeles det samme som at projektoren ikke kan repareres. At forestille sig at bruge 27000,- på at reparere en brugt projektor der koster 27000,- fra ny er 100% spekulativt. Så ja du har ret, det er ikke det værd. MVH Redigeret af tvkartoffel - 25-Januar-2013 kl. 20:31 |
||
Kenzo85
Guld medlem Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jo i denne sammenhæng vil jeg helt klart være utilfreds, men i Trådstarters tilfælde ville jeg være overværende om:
|
||
Kenzo85
Guld medlem Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg tvivler på at trådstarter har fået en præcis pris. Han har tilsyneladende fået at vide, at det ville koste det samme, men har ikke fået en konkret pris. Derfor kan jeg ikke konkludere det uden at have prisen på en reparation.
|
||
tvkartoffel
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg synes dine svar virker meget spekulative. Jeg kan helt ærligt ikke se at det kan være mere konkret end det er: En reparation er oplyst til at koste det samme som en ny projektor. Selvom man kan gøre det billigere bliver det næppe mindre end halvdelen af det der er oplyst, hvilket er det samme som den pris OP er blevet tilbudt på en ny.
OP har dermed to realistiske muligheder: Enten at betale de 13500,- som er det samme som halvdelen af prisen på en ny, eller at acceptere at alt er tabt og tage i biografen i stedet for. Jeg synes det må være mere end surt for OP og jeg kan ikke se hvordan det adskiller sig fra det eksempel som du selv skriver du ville være utilfreds med. Jeg tror egentlig ikke jeg har mere at bidrage med så jeg holder her. MVH |
||
Schulz
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg er meget enig i dette. Desuden syntes jeg Tvkartoffel har fat i den lange ende. Der skal formodentlig en hel del til før JVC vil erkende det er en serie fejl, så derfor må kunderne gøre opmærksom på det (eller på at det muligvis er en serie fejl, idet en del andre rapporterer om samme fejl på samme produkt). Der må være noget om snakken siden JVC trods alt vil give 1/2 projektor, selv om de egentlig kunne se sig helt fri pga. garanti perioden er udløbet. Men laver de en ren ombytter, ligner det en fuld erkendelse af at der er et problem med den model, så det gør de ikke. Det er lidt speget syntes jeg...? Men generelt må man vel forvente at en projektor i 25k klassen holder længere end de 2 år garantien løber. Alt efter hvor meget den bliver brugt, så er 5+ år vel ikke for meget at forvente. Hvis man skal forvente afskrivning på op mod 1000 kr om måneden på en projektor, så er det snart lige så dyrt som en bil |
||
stridsvognen
Guld medlem Oprettet: 01-December-2011 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1064 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
JVC laver nok de bedste projektoere i prisklassen idag.. Men de er ikke en service virksomhed.. nærmere produktion/ markedsførings virksomhed.. Alle producenter i branchen laver mere eller mindre elendig elektronik målt på levetid, og det enhver forbruger skal være klar over idag er at penge brugt er penge smidt ud.. Regn aldrig med at det har nogen værdi udover garenti perioden.
Stortset ingen producenter har interesse i langtidsholdbar elektronik.. Hvem har ikke haft en laptop der gik kold 14 dage efter garentien udløb.. Jeg har selv et ret anstrengt forhold til JVCs markedsføring og kunde support/ service.. Men hvad er alternativet.?
Redigeret af stridsvognen - 27-Januar-2013 kl. 13:47 |
||
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
||
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
CRT-projektorer!
|
||
stridsvognen
Guld medlem Oprettet: 01-December-2011 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1064 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lol.. Ahh kender ikke nogle der har plads tid eller lyst.... Og så skal vi vist lede længe efter en producent ..
Redigeret af stridsvognen - 27-Januar-2013 kl. 14:05 |
||
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
||
tvkartoffel
Funktioner
Tak(0)
|
|
Selvom det er en lidt sjov kommentar, så er det jo ret påfaldende at Stridsvogn har her en old gammel CRT som det har været muligt at holde liv i og som med lidt held kan serviceres med NOS komponenter. Hvis man regner med nyprisen på CRT så har afskrivningen målt pr år dog sikkert også været pænt store. Den har sikkert kostet 200K fra ny og og den er nok alligevel ikke ret meget mere end ti år gammel. MVH |
||
tvkartoffel
Funktioner
Tak(0)
|
|
En anden ting jeg kom til at tænke på var at OP lige så vel kunne have haft en JVC fra den anden ende af serien. Altså en den der svarer til en x70 eller x90. Hvad så? Kunne man spørge. Kan de heller ikke serviceres og skal man så tage til takke med at få lov at købe den nye model til 1/2 pris. Så kigge man på en udskrivning på op mod 45K hvis man heldig. Ellers er det 90000,- efter to år. (forudsat at reparationsomkostningerne er proportionale med indkøbsprisen)
MVH |
||
Besvar | Side <1 456 |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |