recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lys til biograf
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lys til biograf

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
skyeagle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skyeagle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2012 kl. 21:04
Hans j. Jeg kan godt se for mig det ville være flot, jeg har det dog ikke i min egen bio, men kan godt se det for mig med smart lys på den måde, og endda med forskellige farver, rød passer jo f.eks godt til en bio, også det med kanten så man ikke falder synes jeg er smart, kunne jeg godt finde på selv og jeg er heller ikke teen

I min bio har jeg IKEA lamper som netop sidder og lyser opad væggen i sådan en trekant agtig lampe med blødt lys.
Med Venlig Hilsen Kim
Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 09:49
Hejsa

Jeg har, som du selv er inde på, lavet en kasse til at dække vandrør - og så monteret spots i den. Der er så lavet en lille opkant i bunden hvor et ledbånd er monteret.

Her er nogle billeder :

/michael
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 10:22
Det er som sagt smag og behag, men jeg synes virkelig det ser godt ud Scantek.

Hvordan har du lavet det? Det er lidt svært at se på billedet, men det lader til at man er "nødt" til at bygge det i en kasse for at lyset ikke står ud i alle retninger? Nu har jeg 0 erfaringer med LED bånd og bliver måske klogere når jeg er ude at kigge :) 
Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 10:52
hvad med at benytte denne side,   http://www.medialys.dk   det er dejlig billigt, og de har en god service:) jeg har aldrig oplevet nogle problemer hos dem, og jeg har dælme købt meget hos dem gennem de sidste par år:)
Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2012 kl. 16:57
Jeg købte nogle LED-bånd i Metro. Det er et "no-name", varm-hvid som sælges i et blister-pak med en spole med omkring 5m selvklæbende LED-bånd og en lille switch-mode stikbens-strømforsyning. I mit tilfælde bruger jeg det til reol-belysning, og har bare klippet båndet op efter behov og loddet ledning mellem enderne i en lang serieforbindelse. De giver et forbløffende godt lys, og jeg mener det kun kostede omkring 185 kr. (måske + moms?) for de 5m bånd og strømforsyning, så det er værd at prøve - jeg tror dog ikke at de kan dæmpes, men hvem ved?
PS: De har også Osram og Phillips løsninger til HELT andre priser...

Til top
scantek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 22-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér scantek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2012 kl. 20:29
Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Det er som sagt smag og behag, men jeg synes virkelig det ser godt ud Scantek.

Hvordan har du lavet det? Det er lidt svært at se på billedet, men det lader til at man er "nødt" til at bygge det i en kasse for at lyset ikke står ud i alle retninger? Nu har jeg 0 erfaringer med LED bånd og bliver måske klogere når jeg er ude at kigge :) 

Takker Big smile

Kassen er lavet så bundpladen er en smule for lang, og der er så sat en liste på for enden - så der i princippet er en slags "tagrende" Dette gør at lyset bliver indirekte op imod loftet.

Hvor i landet kommer du fra ?

/michael
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2012 kl. 14:29
Angående led bånd så sælger www.monacor.dk en god løsning der måske er lidt dyrere end de fleste, men fordelen er at båndet er monteret som R-G-B-W dvs. også leverer muligheden med helt hvidt lys - virker fint til uplight af loftet. søg på hjemmesiden efter: 

LEDS-5HP/RGBW

og til IR og/ell. DMX styring af skidtet:

CU-6DMX

en 5 meters løsning koster ca. 1900 Kr. ialt.

snyd ikke dig selv for at se på denne billige lys kontrol: 

Den kan lave utallige lysscener i din biograf det er kun din fantasi der sætter begrænsningen. 

Redigeret af Just Curious - 08-December-2012 kl. 14:53
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2013 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af scantek scantek skrev:

Hvor i landet kommer du fra ?

Ikast, i det mørke Jylland. Jeg er stadig solgt til din hjemme biograf, dælme fin ...

Tak for alt feedback, jeg overvejer stadigvæk (og er i god tid - rummet er klar til Maj).

Der findes andre løsninger som måske kunne gå an:

http://www.climacare.dk/da/indendoers-rgb-baand.asp

Det er en noget billigere løsning, så skal jeg blot finde ud af hvordan jeg får det til at lyse opad (måske indsætte en liste i biografen, og så sætte bånden på listen).

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu