recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projektor+Zaptor = Hjælp.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projektor+Zaptor = Hjælp.

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
skele2r Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skele2r Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 10:31
Kan det være stikker der er defekt/ikke kan sende over den afstand. . Min Zaptor har været sat til meget, godt nok tv, og det har hver gang været: i med hdmi og vupti :D så virker det .. 
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af Renegade85 Renegade85 skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er selvfølgelig Zaptor der skal justeres på, da det er den kilde der modtages fra. Om der er en indstilings mulighed for HDMI Out på den vides ikke, den mulighed er der på mange enheder.

Jeg har kigget indstillingerne igennem og der er ikke noget for hdmi, kun opløsning osv under "billede"

Hvis du holder menu knappen nede på din fjernbetjening når du sætter strøm på boksen kommer du ind i en menu hvor du kan vælge HDMI. Der er 2 indstillinger hvor HDMI ikke er aktiv.

Redigeret af Steen6400 - 12-Februar-2013 kl. 17:35
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2013 kl. 18:37

Så skal du se om HDMI Colour Space er sat til RGB.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Renegade85 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-August-2011
Sted: Aalborg
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Renegade85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2013 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af skele2r skele2r skrev:

Kan det være stikker der er defekt/ikke kan sende over den afstand. . Min Zaptor har været sat til meget, godt nok tv, og det har hver gang været: i med hdmi og vupti :D så virker det .. 

Det burde ikke være stikket når det virker lige så snart jeg sætter stikket i computeren.
Til top
Renegade85 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 28-August-2011
Sted: Aalborg
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Renegade85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2013 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Oprindeligt skrevet af Renegade85 Renegade85 skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er selvfølgelig Zaptor der skal justeres på, da det er den kilde der modtages fra. Om der er en indstilings mulighed for HDMI Out på den vides ikke, den mulighed er der på mange enheder.

Jeg har kigget indstillingerne igennem og der er ikke noget for hdmi, kun opløsning osv under "billede"

Hvis du holder menu knappen nede på din fjernbetjening når du sætter strøm på boksen kommer du ind i en menu hvor du kan vælge HDMI. Der er 2 indstillinger hvor HDMI ikke er aktiv.

Nu har jeg fundet den menu med de indstillinger, og har nu valgt den indstilling med RGB under video output via projektoren. Gemte og genstartede boksen, men lige så snart den kom til den tredje prik under start up, så går skærmen igen i sort og forbliver sådan :/

Har ligeledes prøvet med en harddisk optager med tuner i for at udelukke zaptorboksen, der finder den signalet, går i sort skærm og mister så signalet med det samme, og det bliver bare ved med at gentage sig.
Mega frustrerende :/
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2013 kl. 21:34

Så vil jeg sige, at der er et HDCP problem,som jeg skrev om i et tidligere indlæg.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2013 kl. 07:53
Jeg har haft samme problem med et PC/Boxee/Media Center setup.

Jeg fandt ud af at HDMI kablet gav problemer til den ene box, men virkede på den anden. Min PC stod blot og blinkede med det ene type kabel, men virkede perfekt med det andet.

Dog kan jeg ikke forklare hvorfor, det endte med at jeg satte et andet kabel mellem de 2 enheder som havde signal problemer, og så virkede det. 

Er du sikker på at HDMI ikke kan drille dig også?
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu